Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:25
Beste Tweakers,

Sinds het vernieuwde netwerk kan ik niet meer met mijn WM6.5 telefoon gebruik maken van Eduroam op de TU Delft. Het grootste deel van 2009 lukte het gewoon met Securew2 mobile client, maar sinds volgens mij 3 november lukt het mij niet meer verbinding te maken.
Ik heb ondertussen bijna alle mogelijkheden uitgeprobeerd met de secure w2 client waaronder de instelling van de UVA en Twente... Als ik de Securew2 client niet gebruik en met PEAP probeer te verbinden krijg ik de melding dat er geen certificaat is. Nu heb ik een certificaat kunnen vinden, maar ik blijf deze fout krijgen.
Heeft iemand enig idee om Eduroam op de TUD weer werkend te krijgen voor WM6.5?

• Okki5
bescheiden schopje
Ondertussen heb ik verschillende certificaten proberen te gebruiken in combinatie met SecureW2, maar eigenlijk zou het gewoon met de ingebouwde PEAP moeten werken.
Maar bij PEAP kan ik geen certificaat instellen omdat hij zogenaamd een certificaat nodig heeft om die opties te openen?:S
Hij geeft de volgende foutmelding:
Cannot log on to the wireless network. This network requires a personal certificate to positively identify you.

Toen vond ik een workaround die blijkbaar voor WM5 en WM6.5 toestellen geld, in "HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\EAP\Extension\25" en "HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\EAP\Extension\26"
een Dword value toevoegen met de naam ValidateServerCert en met waarde 0

Dat zou de eerder genoemde foutmelding moeten omzeilen... Maar helaas.
Ergens deze week komt mijn bestelde LEO binnen, dus misschien dat ik het daar werkend op krijg, maar daar draait ook 6.5.3 op...
Heeft iemand nog tips?

[ Voor 96% gewijzigd door Okki5 op 25-03-2010 11:46 ]

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 07:40
Ik weet welke melding je bedoeld. Het simpelste is om die melding te negeren, en gewoon verbinding maken, met de build-in wifi client. Als er dan gevraagd wordt om je naam + wachtwoord vul je die in.

Het gaat btw om de GTE Cybertrust Root Certificate.

• Okki5
Ik word niet gevraagd om een naam en wachtwoord, wellicht is er iets mis met mijn telefoon, het is een tamelijk oude p3600 (Trinity) met WM6.5.3. Dat certificaat wat je noemt heb ik geinstalleerd staan...

[ Voor 16% gewijzigd door Okki5 op 25-03-2010 11:48 ]

• Morphogenesis
Hmm.. raar.

Bij mij lukte het namelijk op die manier wel.

Lukt het je wel om verbinding te maken met een ander WPA2 (AES) wireless netwerk?

• Okki5
Thuis gebruik ik een WPA2-PSK netwerk... maar dat werkt met TKIP. Ik laat het voor nu wel even rusten, dan kijk ik zaterdag of het lukt met de HTC HD2.

De radio rom van mijn P3600 krijg ik ook niet geupdate dus die staat nog steeds op iets van 2007... USB mini werkt niet meer, dus updaten is een beetje lastig. Van SD kaart updaten lukt ook niet vanwege een vage compatibiliteitsfout tussen deze mini sd en m'n telefoon.

In iedergeval bedankt voor je hulp, zaterdag hierover meer

[ Voor 52% gewijzigd door Okki5 op 25-03-2010 12:25 ]

• Morphogenesis
Goed plan. Ik heb ook de HD2, en hier op m'n werk kan ik gewoon inloggen op Eduroam :)

• Okki5
Je had gelijk, op de HD2 werkt het wel direct
Pagina: 1