snel groot aantal best. submap terugplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:40
Ik zit met een probleem, ik heb ca 10.000 bestandjes die ik moet plaatsen in de juiste mappen.
In feite is alles al in de juiste hoofdmap, maar een groot aantal hoofdmappen heeft een submap
waar ook bestanden in zitten. Deze bestanden wil ik terug plaatsen naar de hoofdmap.

Voorbeeld:

C:\Users\Stale\Archief\A\Arie\submap

Er staan dan bestanden in zowel de map Arie, als de submap, maar alle bestanden moeten alleen in arie staan.

Via windows verkenner lijkt dit niet met een stap de doen. Ik kan alle submappen weergeven in een scherm
door binnen C:\Users\Stale\Archief op * te zoeken (alles weergeven), maar de inhoud een submap terug
plaatsen lukt niet.

Hopelijk heb ik het probleem duidelijk verwoord, ik zoek dus een optie of een programmatje wat dit voor mij doet bij een groot aantal mappen/bestanden.

Alvast bedankt! Stale

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Met zoeken kun je als het goed is een lijst van bestanden in een map krijgen, ook die in de submappen vind ie (submappen zelf wegsorteren eventueel) en die dan knippen en plakken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
Het probleem is dat de bestanden in hun eigen map een submap moeten, misschien maakt dit het duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_IxZTLH2lf0s/S6m5kXFt4YI/AAAAAAAAAFo/LFqQ1qnstYM/maptree.jpg

bestanden in de mappen "submap" moeten een map terug. Dit moet dus apart voor elke naam, en dat duurt een eeuwigheid met de hand bij 1000+ mappen :P

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Een quick en dirty batch scriptje maken met bijvoorbeeld:

xcopy /e /v "c:\Archief\A\Albert\submap\*" "c:\Archief\A\Albert\"
rmdir /S /Q "c:\Archief\A\Albert\submap"
xcopy /e /v "c:\Archief\A\Alfred\submap\*" "c:\Archief\A\Alfred\"
rmdir /S /Q "c:\Archief\A\Alfred\submap\"
enz.

Zo'n scriptje maak je vrij snel met een goede tekst editor.

Ik maak dit meestal zelf door de output van een dir commando (met de juiste parameters) te redirecten naar een bestand en vervolgens met de macrofunctie van de teksteditor overal de juiste string voor en achter te plakken.

Waarschuwing: Voor je met 't script aan de slag gaat eerst een backup maken !!!!
(/Q =quiet en /S=subdirectoriy bij 't rmdir commando. De subdirectory wordt dus heel stilletjes compleet verwijderd. Dus zorg dat je zeker weet dat je scriptje doet wat je verwacht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
Ik ben nogal een leek met batch scriptjes, maar het scriptje wat jij schreef lukte me (getest en werkt, grappig zeg:P ), maar wat bedoel je met deze zin?
Ik maak dit meestal zelf door de output van een dir commando (met de juiste parameters) te redirecten naar een bestand en vervolgens met de macrofunctie van de teksteditor overal de juiste string voor en achter te plakken.
notepad geen goede editor die dus deze functie ontbreekt?

Edit: na wat zoekwerk kan ik een lijst maken door met een dir commando alle subfolders te redirecten,
maar het is nog geen 'schone lijst'..

code:
1
dir /s "C:\archief" > C:\archief.txt

[ Voor 17% gewijzigd door stale op 24-03-2010 10:19 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
Als je bijvoorbeeld op een command prompt ingeeft dir /S /b /ad c:\Archief > test.txt dan bevat je tekstbestandje een lijst van alle subdirectories in c:\Archief. Door nu bijvoorbeeld op alle van toepassing zijnde regels xcopy /e /v " ervoor en \*" "c:\Archief" + pad erachter te plakken bouw je langzaam je script op. Als je een teksteditor met macrofunctie hebt kan je de achtereenvolgende acties voor één regel opnemen en vervolgens op de rest van de regels toepassen.

(Nee helaas heeft notepad geen macrofunctie, ten minste niet hier op Windows XP)

[ Voor 7% gewijzigd door kulgan op 24-03-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
ah ik kan weer verder, bedankt. Weet je toevallig een freeware teksteditor met macrofunctie? Las ook iets dat word dit zou ondersteunen maar dat bij het opslaan de batch niet zou kunnen werken door meer te bevatten dan puur tekst.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
Ik gebruik hier op m'n werk Ultraedit. Maar deze is niet gratis. Notepad++ schijnt wel goed te zijn maar ik heb hiervan de macrofunctie (nog) niet getest.
Pagina: 1