IDE gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.214 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Ik zoek suggesties voor een goede IDE om te gebruiken met PHP.

Ik gebruik geregeld MS Visual Studio Express C++/C# en ben een beetje verwend met de code completion en code definition window, al zijn er ook dingen die me niet aanstaan aan VS (zoek mogelijkheden bijvoorbeeld). Ik zou graag voor mijn PHP/JS programmeer werk een IDE gebruiken die soortgelijke features bied.
Ik werk als sinds versie 3 punt weinig met UltraEdit en probeer momenteel met UEStudio wat behoorlijk in de richting komt maar hij red het nog niet helemaal. Daar komt bij dat de licentie politiek van IDM me enorm begint te storen dus eigenlijk wil ik daar niet meer in investeren.

Ik heb al eens gekeken naar VS.PHP maar die werkt alleen met professional versies van VS. Zend Studio heb ik ook geprobeerd maar eigenlijk is me dat weer net een beetje te uitgebreid (ik was snel de weg kwijt). Eclipse/netbeans is sowieso niet echt mijn ding (mij te log).

Ik ben eigenlijk op zoek naar een andere goede IDE. Ik zoek (en mis in veel paketten) voornamelijk syntax highlighting, code completion zowel van de standaard functies als wel mijn eigen functies, maar ook parameter suggestion. Een geintegreerde class browser. Goede integratie van aanverwante talen zoals Javascript, HTML, JSON en XML en waarschijnlijk nog veel meer features die ik als 'standaard' functionaliteit ervaar van een goede IDE.

Wat gebruiken jullie, en/of hebben jullie suggesties want er zijn heel veel bomen in dit bos...

Bvd.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Ik vind Netbeans anders een hele goede IDE voor PHP. Als je alleen de PHP-support installeert, is er niets log aan... Tevens kun je met ALT+SHIFT+F automatisch je hele code uitlijnen in NetBeans wat ik zelf heel prettig vind. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Persoonlijk heb/had ik goede ervaringen met Zend Development Environment (5.5.1) (dus niet Zend Studio), maar die ontwikkeling staat al een paar jaar stil.

Toen ben ik overgestapt op Eclipse PDT, crossplatform en allerlei mogelijkheden en plugins mbt versiebeheer, higliting, completion, reverse engineering, FTP etc. kunnen geinstalleerd worden.

Vooral voor projecten is PDT erg handig, voor losse php-bestandne gebruik ik nog steeds ZDE.

Edit; hier staat een mooi overzicht tussen Zend Studio en PDT qua features. Houd er natuurlijk wel rekening mee dat het enigszins subjectief is, aangezien het een site van Zend zelve betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 23-03-2010 10:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben het ook wel eens met Jeff. Netbeans werkt best goed voor PHP. Je moet inderdaad goed opletten dat je niet alle andere meuk installeerd want dan wordt het vrij bloated.

Vooral de standaard SQL en SVN support vind ik erg handig.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Ik vermoed dat je hier wel kan vinden wat je zoekt:
http://www.smashingmagazi...e-oneand-which-to-choose/
Zelf ben ik nog geen IDE tegen gekomen die alle features die jij noemt heeft, maar niet log wordt met intensief gebruik.
Zelf gebruik ik voornamelijk Zend Studio, maar laatste 2 weken Netbeans omdat Zend Studio kuren begon te vertonen (constant error over Dirty Regions).

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Standeman schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:48:
Ik ben het ook wel eens met Jeff. Netbeans werkt best goed voor PHP. Je moet inderdaad goed opletten dat je niet alle andere meuk installeerd want dan wordt het vrij bloated.

Op de website van Netbeans kun je bij het downloaden van je IDE gewoon aangeven welke versie je wilt hebben. Gewoon de PHP versie is ongeveer 20MB om te downloaden en voldoet voor de meeste PHP developers prima.

Misschien ook goed om te vermelden: http://spreadsheets.googl...y=pV8XyUSUOM7ET07rn4n7NYA

Dit is een vergelijking van PHP IDE's. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door dev10 op 23-03-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
wjzijderveld schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:51:
Ik vermoed dat je hier wel kan vinden wat je zoekt:
http://www.smashingmagazi...e-oneand-which-to-choose/
Zelf ben ik nog geen IDE tegen gekomen die alle features die jij noemt heeft, maar niet log wordt met intensief gebruik.
Zelf gebruik ik voornamelijk Zend Studio, maar laatste 2 weken Netbeans omdat Zend Studio kuren begon te vertonen (constant error over Dirty Regions).
Geweldig zulke snelle reacties _/-\o_

Leuk artikel en de bijbehorende spreadsheat (waarnaar dev10 ook al linkte) is lekker overzichtelijk. Ik ga nu eerst eens even kijken naar Aptana en zal Netbeans ook nog eens overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door hommer op 23-03-2010 11:00 ]

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
kijk eens naar PhpEd van www.nusphere.com is alleen niet gratis.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
PHPDesigner is ook een goede optie. Helaas ook niet gratis, maar zeker z'n geld waard!

(www.mpsoftware.dk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eclipse en phpDesigner zijn de beste IDE's volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:19
Aptana Studio ondersteunt eigenlijk zelf geen PHP meer, maar levert de plugin voor Eclipse PDT:
We are pleased to announce Aptana is combining efforts with those of the Eclipse PDT (PHP Development Tools) project, the official set of Eclipse development tools for PHP. We will be contributing various parts of the Aptana PHP plugin to that project. We believe that having a single plugin will be best for the PHP developers community, and look forward to a long and productive relationship with the PDT team.

Aptana PHP is no longer included in Aptana Studio 2.0, and only PDT will be supported going forward. Developers who wish to continue using Aptana PHP may continue using Aptana Studio 1.5.x for as long as they wish.
http://www.aptana.org/php
Gebruik zelf ook Eclipse PDT met Aptana plugin en dat werkt best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Op mijn mac draait netbeans net iets lekkerder dan Webstorm / PHPstorm anders wist ik het wel. Stapte ik zo van het in mijn optiek goede netbeans naar het nog net iets betere PHPstorm over.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Standeman schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:48:
Vind de SVN support in Netbeans eigenlijk behoorlijk summier; er zit geen repository browser is. Dat vind ik het voordeel van Eclipse PDT. Overigens wel een overtuigd Netbeans gebruiker, terwijl de rest van het bedrijf hoofdzakelijk Eclipse (al dan niet met Aptana) gebruikt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ok, nu wordt het meer een opsom topic, en die zien we hier liever niet. Je ziet nu al dat mensen hun favo editor posten zonder echte onderbouwing en discussie. Je hebt denk ik genoeg info gekregen om zelf een IDE uit te kiezen

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.