Ik waag me maar weer eens aan het eeuwige gevecht van Linux en MSN. Ik gebruik al tijden MSN, wat ook altijd wel goed werkt, behalve als het om de webcam gaat. Hiervoor moeten er extra poorten open gezet worden op de router die hard gekoppeld aan een bepaald IP-adres zitten. Sinds gisteren heb ik dat ook weer aan het werk, maar eigenlijk wil ik het niet op deze manier, om 2 redenen.
Uiteraard heb ik inmiddels als diverse clients geprobeerd (Kopete, Pidgin, aMSN, Emesene), maar geen van allen komen door mijn router als ik niet de poorten handmatig forward...
Dus nu is de hamvraag, is er een msn-client onder linux die én webcam support heeft én uPNP snapt?
- Een hard gekoppelde poort in de router betekent dat alle requests op die poort direct doorgestuurd worden naar m'n pc, dus ook minder nette requests
- Alleen op de pc met dit specifieke interne IP-adres werkt deze oplossing, maar ik heb ook nog een laptop waarmee ik het wil gebruiken.
Uiteraard heb ik inmiddels als diverse clients geprobeerd (Kopete, Pidgin, aMSN, Emesene), maar geen van allen komen door mijn router als ik niet de poorten handmatig forward...
Dus nu is de hamvraag, is er een msn-client onder linux die én webcam support heeft én uPNP snapt?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier