Linux MSN-client met webcam support en uPNP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik waag me maar weer eens aan het eeuwige gevecht van Linux en MSN. Ik gebruik al tijden MSN, wat ook altijd wel goed werkt, behalve als het om de webcam gaat. Hiervoor moeten er extra poorten open gezet worden op de router die hard gekoppeld aan een bepaald IP-adres zitten. Sinds gisteren heb ik dat ook weer aan het werk, maar eigenlijk wil ik het niet op deze manier, om 2 redenen.
  1. Een hard gekoppelde poort in de router betekent dat alle requests op die poort direct doorgestuurd worden naar m'n pc, dus ook minder nette requests
  2. Alleen op de pc met dit specifieke interne IP-adres werkt deze oplossing, maar ik heb ook nog een laptop waarmee ik het wil gebruiken.
Hiervoor is ooit uPNP uitgevonden, wat onder Windows bij mij gewoon goed werkt. Mijn router ondersteunt het, en een poort wordt pas geopend op het moment dat deze nodig is.

Uiteraard heb ik inmiddels als diverse clients geprobeerd (Kopete, Pidgin, aMSN, Emesene), maar geen van allen komen door mijn router als ik niet de poorten handmatig forward...

Dus nu is de hamvraag, is er een msn-client onder linux die én webcam support heeft én uPNP snapt?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:38
:? Ik heb never-ever porten hoeven forwarden om een webcam te gebruiken met aMSN.

Staat uPNP wel aan in het modem :Y)?
/me LinuX-TUX duikt even in z'n aMSN settings

Touche, ik zie het nu ook & op de zaak staat hij idd potdicht.

Vind het wel frappant dat ik altijd heb kunnen cammen, maar in de settings met test port gaat hij idd onderuit. Thuis weet ik zeker dat het werkt (althans, 2 maanden geleden dan) en zeker dat ik geen port heb geforward. Ik houd je op de hoogte, zet er vanavond wel even wireshark op. Ben het met je eens dat het niet hoort te werken als het zo expliciet staat in de settings :D

Volgens Google-Linux & de changelog van een RPM zit uPNP al een tijdje in aMSN.

[ Voor 88% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-03-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het stomme is dat aMSN het heeeeeel af en toe wel doet, terwijl de portcheck dan zegt dat ik achter een firewall zit.
Waarschijnlijk is het ook een combinatie met mijn router (een 3Com officeconnect die behoorlijk zwaar beveiligd is wat betreft verkeer naar binnen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Het is iig een todo voor kde/kopete 4.5...

http://techbase.kde.org/Schedules/KDE4/4.5_Feature_Plan

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Hoewel ik KDE draai en normaal voornamelijk Kopete gebruik, heeft aMSN natuurlijk de leuke feature van het loggen van webcam-sessies, dus als het even kan blijf ik die gebruiken. Maar als Kopete het ook kan, scheelt dat natuurlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Even een kickje... Heeft er niemand verder een idee? Google helpt mij niet verder dan hoe ik de poorten op m'n router moet configureren, maar maar is zow 2007 :p

Pagina: 1