[Mono/Mysql] Bijzonder traag...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Hi,

Omdat moment heb ik een fedora bakje draaien met daarop mono (2.4.3.1 - gehaald uit update reposioty).

Daarop draait een applicatie die zonder MySql gebruik ongeveer 5 procent cpu power weg vreet. maar zodra mysql word gebruikt schiet het gebruik van MySql en Mono beide omhoog tot over de 30% !!

Om te connecten met MySql maak ik gebruik van 6.2.2 versie van de MySql Connector / Net. Op Windows heb ik geen enkele probleem met dll. Ook niet als ik dezelfde mysql server gebruik. Andere (niet mono) applicatie op de fedora doos die gebruik maken van Mysql hebben geen performance problemen.

Het lijkt niet uit de maken of ik connect met een socket of via tcp.

Ik heb de standaard procdeure gevolgt volgens de Mono site (www.mono-project.com/MySQL) maar dat maakt geen verschil.

Vervolgens allerlei dingen bekeken aangaande cahces, maar het probleem lijkt niet MySQL.

Iemand een idee waar dit probleem te tackelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zonder wat stukjes code en/of database ontwerp is het tasten in het duister.

- Heb je dit alleen bij deze applicatie of gebeurt dit bij alle Mono applicaties die met Mysql verbinden?
- Komt de mysql versie en configuratie op windows en linux overeen?
- Wekren de windows en linux versies ook met dezelfde (hoeveelheid) data?
- Hoe is die 30% verdeelt over Mysql en je applicatie?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Ja gebeurd bij alle Mono applicaties, Op windows, maakt de applicatie verbinding met dezelfde server als onder mono, daaruit concludeerde ik dat het dus niet aan MySQL zelf ligt. Ze werken met dezelfde hoeveelheid data, draaien op vrijwel dezelfde hardware.

En de load is 30% Mono en 30% Mysql.. Ze lijken tegelijk op te gaan. Draai ik de applicatie maar dan zonder een connectie met mysql dan zijn er totaal geen problemen. Er zitten een aantal zwaardere algoritmen in de applicatie en die zijn de oorzaak.