Toon posts:

welk AMD mobo past nou het beste bij mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet echt niet welk AMD mobo ik moet gaan kopen voor een nieuwe CPU. De Abit KT7A-RAID lijkt me wel wat, naar aanleiding van veel reviews en vooral deze: http://www.icrontic.com/?action=hardware&id=50
183Mhz FSB is wel lekker en het schijnt dat spellen extra veel gebruik maken van die hoge FSB, aangezien is superveel game. Maar ik hoor ook weer dingen dat het mobo een heleboel CPU's is aan het mollen :? in die review hebben ze ook rev2 van het bord. want ze kregen rev1 maar op 140Mhz FSB. Zou dat CPU killing probleem dan zijn opgelost?
nou ik d8 eigenlijk aan deze mobos:

Abit KT7A-RAID
Asus A7V133
Epox 8KTA3+
MSI K7T-Turbo-R

Er moete goede overklokfuncties in zitten en hij moet stabiel zijn. Genoeg plaats rond het socket aangezien ik er een grote koeler op ga pleuren. Nou dacht ik de A7V133 is heel erg geschikt voor mij maar toen ik die review zag vandaag met die 183Mhz FSB d8 ik: WOW!!!!! Als ik die review niet had gezien zou ik gewoon de A7V133 hebben gekocht zonder hier iets te vragen, omdat die Abit bekend staat om het killen van procs, maar als dat probleem is opgelost in rev2 dan ga ik toch misschien maar een Abit kopen.
Dus welk mobo moet ik nou kopen? moet ik nou juist NIET die Asus kopen maar een MSI of Epox??

Oja in mij sig staat dat ik een Athlon 850Mhz heb maar mijn broertje zijn cpu (celeron 466) is net overleden en als ik dan een nieuwe koop kan hij de mijne hebben. vandaar dat ik een nieuwe koop.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb zelf de Abit KT7 en die bevalt me best. Ben misschien ook van plan om die nieuwere versie te halen maar dan maar eerst mijn oude verkopen.

Maar volgens mij is niet het moederbord een cpu killer maar de persoon die hem erop zet. Heb al met zoveel abit bordjes gewerkt en nog geen 1 cpu kapot gemaakt.

Het is toch afwegen met die moederborden, ik ben vooral voor de Abit gegaan omdat ik via de bios kon overclocken (weet niet hoe dat nu staat met Asus) en omdat er een ISA slot op zat.

Verwijderd

Topicstarter
Zit er niet een voordeel aan dat "niet-bios overclocken"? Want als je je bios niet meer in komt......

Verwijderd

UTFS

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 08 maart 2001 18:55 schreef iefje het volgende:
Zit er niet een voordeel aan dat "niet-bios overclocken"? Want als je je bios niet meer in komt......
183MHZ voor FSB is een uitschieter hoor, dat je je door 1 review laat beinvloeden, dat zegt wat over je.

Denk je eerlijk dat je die waardes gaat halen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 21:43 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

183MHZ voor FSB is een uitschieter hoor, dat je je door 1 review laat beinvloeden, dat zegt wat over je.

Denk je eerlijk dat je die waardes gaat halen?
Nee niet echt, maar wel dicht in de buurt. Dit is een Revision 2 van de KT7A-RAID en met Revision 1 kwamen ze maar tot 140 FSB (zeggen ze dan, maar ik heb heeeeel erg veel positieve reviews gelezen over dat mobootje van Abit, maar ook veel positieve reviews van de A7V133)
Dus ik weet niet echt welke ik nou moet kopen.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Waarom post je die vraag hier en niet bij "Case modding en die-hard overclocking".
Daar lijkt mij deze vraag meer op zijn plaats.
Bij de weg, ik ben het wel eens met de opmerking van Frank. Dat er nog mensen zijn die zich door een zo'n verhaaltje laten leiden waarvan je niet eens zeker weet of het wel waar is wat ze schrijven.
Niet echt slim 'iefje'.|:(
Als het aan mij lag zou ik eerst zorgen dat ik een STABIEL systeempje voor mij had staan voordat ik mij zou gaan bezig houden met overklokken.

Maar in ieder geval veel suc6. 8-)

Good goan

Pagina: 1