Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een zoekfunctie te hebben gedaan kon ik wel veel vinden over geen netwerk bij windows 7 opstarten, maar niet mijn probleem. Ik heb namelijk wel verbinding met de router maar geen internettoegang. DHCP staat aan en MAC-filter staat uit. Ik heb een router van Gigaset SX551.

Wel hebben we deze week gelant, en een klein routertje er tussen gehangen van Sitecom. Zodat we konden splitsen. Op deze router hebben we DHCP uitgezet omdat het anders neit werkte. Deze router is nu niet meer aangesloten dus dat kan daar denk ik geen invloed meer op hebben.

Mijn broer en ik hebben wel allebei een nieuwe PC sinds vrijdag en toen is het wel zo ongeveer begonnen.
Kan dit daar invloed op hebben?

PS: mijn provider is Het Net( nu KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Start alles even opnieuw op, ook de pc's. Post verder de uitkomst van ipconfig.exe /all van beide pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Eigenlijk heb je 2 stappen die moeten werken om internettoegang te hebben, van internbet naar je router en van je router naar je PC dus :

internet ------ router ------- PC

Van je router naar je PC werkt dus, alleen werkt de eerste niet. Hiervoor zul je in de instellingen van de router moeten zijn en eens kijken of hij wel een ip adres krijgt. Daarvoor moet je inloggen op de router (vanuit een browser naar 192.168.1.1/0 oid afhankelijk van je router) Zo niet kun je eens renew proberen en als dat ook niet goed gaat kijken of de instellingen van je router overeen komen met de istellingen die je provider voorschrijft (DHCP instellingen etc)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Heb je toevallig op je nieuwe PC's een "fixed" IP adres ingesteld ? (mogelijk omdat je DHCP op de sitecomrouter hebt uitgezet). Zo ja, dan kan je het beste je PC's via DHCP (van je een SX551) laten verkrijgen. Mogelijk klopt je default gateway niet.

Zoals Nielson al zegt: via ipconfig /all is het e.e.a. te controlleren.

[ Voor 6% gewijzigd door kulgan op 23-03-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een telefoontje hebben gepleegd met de KPN zeggen ze dat de verdeelkast overbelast is doordat er meer nieuwe gebruikers op zijn. Om wel internet verbdingin te krijgen zal ons modem binnen 2 meter van de telefoonlijn moeten staan, Maar dat hebben we gedaan en nog steeds werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Tja, dan heb je 't zelf niet meer in de hand. Misschien een buurgenoot met ook KPN ? Dan weet je in ieder geval dat 't niet aan jouw configuratie ligt :)
Pagina: 1