Toon posts:

Mijn harde schijf heeft ritme :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een vervelend systeem hier de specs:

abit be6-II
pentium 3 550E
128 mb 100Mhz
20 GB udma 66
matrox g400
sb live
en nog wat andere zooi die n.v.t. is

Het volgende probleem doet zich voor:
als ik hem aanzet, is er nix aan de hand. maar na een paar minuten, de ene keer 5, de andere keer 5 uur, begint de harde schijf ritmische geluiden te maken. en reageert nergens meer op, het geluid blijft uren doorgaan, soms stopt het, soms niet.

als ik hem reset (aan de achterkant, reset knop doet het ook niet meer)blijft het doorgaan! windows start dan niet meer.

als ik hem uitzet. een uurtje uit laat staan doet ie het weer een tijdje en begint het verhaal weer opnieuw.

ik heb de harde schijf al een keer in een ander systeem gezet, geen problemen....

Iemand suggesties :?

Bij voorbaat Dank!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 23:32
al es gescant op bad sectors?

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57
als ik hem reset (aan de achterkant, reset knop doet het ook niet meer)blijft het doorgaan! windows start dan niet meer.
Misschien de voeding (feit dat de reset niet meer werkt):?

Verwijderd

Probeer eens een andere HD uit in jouw systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm.....voeding zou kunnen....maar dat super vaste hangen ken ik wel van windows :z

bad blocks: eentje.. daarna nog 5x long scan gedaan: geen meer gevonden...

Andere harde schijf er in hangen durf ik eerlijk gezegd niet....bang dat ie naar de kl*te gaat...

zou het de hdd controller kunnen zijn? ik wil het specifieke onderdeel terug sturen, maar heb niet echt een idee welke, bij foutief toesturen krijg je 75 piek onderzoek kosten (alternate)

Verwijderd

Probeer eens de DMA van de schijf uit te zetten, of in de BIOS de PIO modus i.p.v. 4 op drie te zetten

Verwijderd

hardwarematige fout,
contacteer de maker!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

I've got rhytm, rhytm

Verwijderd

Topicstarter
pio mode...no affect :(

ja de maker wil ik dolgraag contacten! maar welke maker :? mobo :? voeding :? toch hd :? geheugen :?

iemand een gokje wagen? kansje doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1)PC uit
2)kast open
3)HDD eruit en merk/type opzoeken.
4)andere HDD erin en testen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ha! het was hitte! heb ff de huistuinenkeuken ventilator op de hd gericht en no problems. :z

mot toch niet kunnen, die hd zit in het midden van de 3 3-1/2 slots met nix er boven of onder, kast open en dan toch te warm worden...

Verwijderd

Hmz... zou toch ff naar de site van de fabrikant surfen en ff hun tooltje downloaden om je HD te testen.

Meestal is het zo dat als schijven tikkende of krassende geluiden gaan maken ze op het punt van overlijden staan. :(

De warmte kan ermee te maken hebben maar ik heb (SCSI) schijven gehad die zo warm werden dat je er je hand niet op wilde leggen en toch geen neiging kregen tot ritmische geluiden. ;)

Better safe than sorry toch?

Verwijderd

Topicstarter
ha ik zie nu pas dat ik er niet bij had gezet dat het een IBM was |:(

maar inderdaad, je hebt wel gelijk lordaeron, leuk trouwens die IBM site. staan allemaal wav'jes over geluiden die hd's maken als ze stuk zijn..
Pagina: 1