Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezien mijn iPhone 3GS een keer niet meer werkte, moest ik een restore doen. Ik ging er van uit dat de functie alleen de iPhone zou herstellen en niet het OS + baseband zou updaten.

Ik weet dat we het niet over unlocken mogen hebben, maar ik ben bereid er nu voor te betalen bij bijvoorbeeld Apple, T-Mobile of O2(UK toch?). Ik zit inmiddels een maand zonder unlock. Wat in principe mijn eigen schuld is, omdat ik dacht dat het géén probleem zou worden met unlock, omdat ik wel 200x zou lezen, voordat ik op het knopje Update zou drukken, maar dat bleek een verkeerde inschatting van mezelf 8)7. De volgende keer zal ik zeker geen zulk risico meer lopen. Maar mijn iPhone 3GS 32GB uit UK geimporteerd is nu een stuk minder relaxed, omdat ik al een maand bel met een eenvoudig toestel.

Kortom dus, mijn vraag. Is het mogelijk om tegen betaling een iPhone 3GS geïmporteerd uit Engeland te laten unlocken? Ik heb de iPhone gekocht via cd-media.nl en met tegen betaling bedoel ik dus via Apple of een partij die een officiële relatie heeft met Apple. Het neertellen van €100,- tot €150,- is geen probleem.

PS: Ik vind veel handelspraktijken van Apple een schande, maar dat een site als http://www.unlockiphone.nl/ ondersteuning krijgt van de iDeal bank, Mollie, hun webhoster, SIDN en de registrar, vind ik toch wel een schande. Deze website pretendeert duidelijk de nieuwste baseband te kunnen unlocken voor €10,-. Zou op een .nl domein niet moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Wat wil je zeggen? Je bent het niet eens met een site of wil je vragen of je een iphone 3gs met de nieuwste baseband kan unlocken?

Voor puntje 1, helaas bestaan zulke figuren, valt voor mij in de zelfde categorie als ringtoneboeren
Voor puntje 2, nee :'(

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Welke provider had die? Je kan toch altijd bij je provider een unlock code kopen? Weet alleen niet of je die wel kan invoeren op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de iPhone aangekocht via www.cd-media.nl. Zij hebben hem geïmporteerd, dus ik verwacht toestellen van O2.

Mijn Nederlandse provider is Tringg.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

iMick schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:41:
Welke provider had die? Je kan toch altijd bij je provider een unlock code kopen? Weet alleen niet of je die wel kan invoeren op je iPhone.
De iPhone werkt niet met een code, die wordt vanuit Apple via iTunes geunlocked. En dit moet je idd via de provider regelen waar je de phone vandaan hebt, maar in dit geval is het beter om met het verkooppunt contact op te nemen en zorgen dat zij het regelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Welke firmware staat er nu op? Als dat 3.1.2 is kun je hem zelf unlocken, als het 3.1.3 is kunnen ook al die bedrijfjes het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

--Christiaan-- schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:29:
Welke firmware staat er nu op? Als dat 3.1.2 is kun je hem zelf unlocken, als het 3.1.3 is kunnen ook al die bedrijfjes het niet.
Daar vraagt hij ook niet om, hij vraagt om een officiële unlock, zoals ik die ook heb*. Al die 'bedrijfjes' jailbreaken je iphone en unlocken 'm softwarematig daarmee, maar dat heeft weinig nut met 3.1.3 die de TS er op heeft staan.

*Mijne is via T-Mobile unlocked dankzij het contract wat m'n werk heeft met ze. Hierdoor kan ik gewoon m'n Hi PrePaid gebruiken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Van de blog van Dev-Team:
While Apple’s 3.1.3 firmware was minor in terms of new features, it’s had the side effect of opening up a huge market for scam sites. These sites will promise you a 3.1.3 jailbreak for newer devices like the iPod touch 3G, or a baseband 05.12 software unlock. Those desperate enough to “just give it a shot” will find, 100% of the time, that they were misled. After money has changed hands they’ll be told “well the 05.12 unlock is coming, in the meantime here’s the 05.11 unlock” (of course the 05.11 unlock was intended to be free, as you all know). They’ll hold your money until one day the 05.12 unlock does come out, even if that’s months later (and of course it’ll be released for free). In the meantime they’ll be able to claim they gave you part of what they advertised, and keep at least part of your money (in actuality they’ll usually keep all of it).

Don’t fall for these scam sites! None of them have a 05.12 unlock, none have the 05.11 unlock working on 3.1.3, none have a 3.1.3 jailbreak for newer devices like the ipt3G. They’re trying to capitalize on your upgrade mistake, and they only need a very small percentage of people to fall for them to make their money and run.
Dat zegt genoeg lijkt me.

Er is echter een sprankje hoop op een nieuwe exploit:
Those following twitter may have seen some recent very early developments in the 05.12 unlock situation. One of our more helpful commenters sherif_hashim (at a rating of 84p you know he’s helped others much already!) found what looks like a very promising crash in the new baseband. He’s put in a lot of work looking for crashes over this past year, and he’s still looking for more! We’ve started to look at his crash but it’s a long road between any given crash and a fully working unlock, and we couldn’t put an ETA on it even if we wanted to. It’s not even guaranteed that an working unlock will come from this particular crash — it’s just too early to tell.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me kijkt DexterDee heel lief aan. :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vragen hoe je hier op een legale manier de simlock van je iPhone afkrijgt is geen probleem. Als we echter richting het bespreken en helpen met simunlocktools gaan, dan is dat een brug te ver en gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar de vraag is nu, of er wel een legale manier is.
Tevens weet ik niet meer hoe ik erachter ben gekomen dat het een Engelse telefoon is, www.cd-media.nl reageert WEER niet op mijn e-mail van maandag. En ik had nog wel zo'n goede review geplaatst.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:52:
Inderdaad, maar de vraag is nu, of er wel een legale manier is.
Tevens weet ik niet meer hoe ik erachter ben gekomen dat het een Engelse telefoon is, www.cd-media.nl reageert WEER niet op mijn e-mail van maandag. En ik had nog wel zo'n goede review geplaatst.
Niet om ironisch te doen hoor, maar bel ze even?

Verder: als je daadwerkelijk een O2-gelockte iPhone hebt, O2 heeft ook policies over unlocken. Je moet daar wel even een O2-simkaart voor hebben meen ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in bijna dezelfde situatie:

iPhone even geleden naar 3.1.2 geupgrade, maar het starten telefoongesprekken gaat haast niet, telkens wegval. Laatst stond mijn telefoon in een boot-loop nadat ik mijn beltegoed opvroeg :(.

Firmware downgraden heeft geen zin, en baseband downgraden kan niet.

Via een proxy kun je op de O2 site komen. Voor ongeveer 20 Euro zou je hem moeten kunnen unlocken, maar dan moet je wel een O2 sim + beltegoed hebben.

Ik zit eraan te denken om zoiets te regelen, wellicht kunnen we samen iets organiseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart dat je een provider SIM nodig hebt voor de unlock, dit was bij mij namelijk niet het geval. Activeren en unlocken ging via iTunes, zou met gelockte iPhones van andere providers niet anders moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ze schrijven beltegoed van je SIM af, dus zul je een SIM nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Zo'n O2 sim kun je misschien via eBay kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik thuis ben om half 6, zal ik direct telefonisch contact opnemen met O2 en hun vragen wat de mogelijkheden zijn.

Het is inderdaad wellicht interessant om met andere Tweakers.net-gebruiker dit samen te doen. De prijs voor een unlock op de O2 site is heel schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zoiets dacht ik ook aan.

Kijken of iemand een O2 SIM + beltegoedkaart kaart heeft, dan lijkt mij het geen probleem verder.

Telefonisch heb ik al geprobeerd; ze willen op geen manier meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:17

paQ

20 euro maar?

Eerder deze week 120 euro kunnen aftikken aan Tmobile :(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:19:
Eerder deze week 120 euro kunnen aftikken aan Tmobile :(
Dat bedrag wordt elke maand na aanschaf verlaagd met 10€. Na een jaar is het gratis om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-08 14:06
-mag niet-0

[ Voor 91% gewijzigd door MonkeySee89 op 25-03-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gesproken met de O2 iPhone Customer Service. Ik heb er maar een verhaal bij verzonnen tijdens het gesprek, omdat ze anders misschien moeilijk doen en ik wil gewoon weten hoe ik hem kan unlocken.

Omdat ik geen O2 Pay-as-you-go simkaart heb (ik zei weggegooid vanwege emigratie), zal ik een nieuwe moeten kopen. Er moet tevens meer dan 15 pound op staan, omdat er nog een call mee gemaakt moet worden, wat ook kan vanuit Nederland. Ik moet via internet dus een 20pound O2 simkaart kopen en vervolgens hun formulier invullen. Vervolgens zullen zij 15 pound van mijn prepaid-tegoed af halen.

Nu de hamvraag... hoe weet ik zeker dat mijn iPhone Brits is en van O2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Staat dat niet op de doos? Mijn 1st gen iPhone had onderop het doosje stickers met informatie e.d., maar daar zat ook een stickertje tussengeplakt van AT&T (mijne kwam uit Amerika)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet er zeker onderop staan, zoals hier te zien is, deze is van AT&T:
Afbeeldingslocatie: http://i.techrepublic.com.com/gallery/93181-500-511.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

staat ook in je info scherm bij provider
MrAcid schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:24:
[...]

Dat bedrag wordt elke maand na aanschaf verlaagd met 10€. Na een jaar is het gratis om te doen.
Ja maar als je hem hebt overkocht van iemand gaat dat pas tellen nadat je kenbaar hebt gemaakt aan tmobile dat je het ding hebt

[ Voor 81% gewijzigd door paQ op 25-03-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

paQ schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:48:
staat ook in je info scherm bij provider
Leg eens uit, waar zou je dat dan precies moeten kunnen vinden? Bij mij vind ik alleen maar NL KPN terug, oftewel, m'n SIM provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Remi

Moo!

Ik zit in dezelfde situatie met een iphone van O2 maar ik ben wel in bezit van een O2 simcard. Het vervelende is alleen dat deze niet actief lijkt te zijn. Als ik hem in mijn iphone stop dan krijg ik de melding "Waiting for activation" te zien maar ook "No service".

Nu heb ik O2 al een mail gestuurd hierover maar ik krijg het advies om telefonisch contact met hun op te nemen.
Helaas krijg ik hun normale nummers niet te pakken met 0044, op internet vond ik nog wel een nummer voor klanten die vanuit het buitenland bellen maar deze is niet meer in gebruik.

Heeft iemand enig idee of die sim nog geactiveerd kan worden of weet iemand een telefoonnummer dat wel werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat je, net zoals met een aantal Nederlandse providers met pre-paid, het probleem hebt dat je niet in het buitenland kan gebruiken. In dit geval dus met je Engelse SIM kaart in Nederland bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:20:
Moet er zeker onderop staan, zoals hier te zien is, deze is van AT&T:
[afbeelding]
Maar op mijn verpakking staat dat niet...

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/34y8gom.jpg Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/6ezz8g.jpg

Dit is de achterkant van de verpakking, maar die ligt nog thuis en ik ben nu bij mijn ouders en gezien ik niet goed had gelezen, kan ik ook niet op de onderkant kijken van de verpakking waarin in hij is gekomen. Ik kan me niet herinneren dat ergens op de verpakking de verplichte netwerk operator staat.

Indien het een Engelse blijkt te zijn, bel ik O2 maandag opnieuw op voor instructies, hoe ik aan een O2 20 pond kaart kan komen voor nogmaalse bevestiging dat ik als emigrant (ach, je moet toch wat verzinnen) mijn iPhone kan unlocken.
Remi schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:56:
Heeft iemand enig idee of die sim nog geactiveerd kan worden of weet iemand een telefoonnummer dat wel werkt? :)
Je dient eigenlijk het iPhone service center nummer (+44 844 875 2302), maar dat blijkt dus niet te kunnen vanuit het buitenland.

Indien je contact opneemt via +44 844 8090 200 met het Business Center, dan kun je ze vragen of ze je doorverbinden met de correcte afdeling.
Hero Of Time schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:36:
[...]

Leg eens uit, waar zou je dat dan precies moeten kunnen vinden? Bij mij vind ik alleen maar NL KPN terug, oftewel, m'n SIM provider.
Inderdaad, bij mij staat er niets, omdat ik er nu geen simkaart in heb zitten.
Hero Of Time schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:56:
Ik denk dat je, net zoals met een aantal Nederlandse providers met pre-paid, het probleem hebt dat je niet in het buitenland kan gebruiken. In dit geval dus met je Engelse SIM kaart in Nederland bellen.
Nee hoor, de persoon die ik aan de lijn had zei dat ik niet naar Engeland hoefte, maar slechts een Engelse O2 simkaart nodig had, om mijn iPhone te kunnen unlocken. Na het invullen van een online formulier zou er 15 pond van mijn simkaart gehaald worden en zou ik simlockvrij worden.

De communicatie met O2 en eigenlijk alles dat met het legaal unlocken van toestellen te maken heeft, loopt allemaal erg stroef. We zullen gewoon gezamenlijk ons best te moeten doen, om een legale hardware unlock te realiseren.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 11:08
Beste tweakers

Al enige tijd ben ik op iphoneclub.nl bezig met dit onderwerp. Alleen om te reageren op dit topic heb ik hier een account aangemaakt. İk ben zelf ook in het bezit van een UK iPhone van O2. Twee weken geleden heb ik een O2 kaart gekocht en opgewaardeerd met 20 pound. Met de simkaart heb ik mijn iPhone gewoon via iTunes geactiveerd. Hij werkt nu op het KPN netwerk dus ik kan er gewoon mee bellen. Sinds deze 2 weken heb ik met O2 per email contact over de unlock. Ik heb mijn gegevens ( imei en tel. Nummer) gemaild en zij hebben gezegd dat ze mijn iPhone wel willen unlocken maar mijn imei nummer staat niet in hun systeem geregistreerd, terwijl hij wel is geactiveerd via iTunes. Het O2 nummer moet dus eerst gekoppeld worden aan het imei nummer van de iPhone. Je moet dus wel zeker een keer naar Engeland met het toestel omdat je gewoon op het O2 netwerk zichtbaar moet worden. Ik overweeg om een dagje op en neer te vliegen want dit ben ik echt spuug zat. Al een maand werkt de iPhone alleen als iPod touch.

Als het anderen toch lukt om in NL officieel te unlocken Bij O2 hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hero Of Time schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:36:
[...]

Hij is nu unlocked, maar ik dácht (!) te zien in het info scherm bij provider (zonder sim erin) "Tmobile 5.0"
Nu (unlocked en vodafone sim) staat er "Carrier 5.1"

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 28-03-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:01:
[...]
Nee hoor, de persoon die ik aan de lijn had zei dat ik niet naar Engeland hoefte, maar slechts een Engelse O2 simkaart nodig had, om mijn iPhone te kunnen unlocken. Na het invullen van een online formulier zou er 15 pond van mijn simkaart gehaald worden en zou ik simlockvrij worden.
Ik doelde op het feit dat er eerst met O2 gebeld moest worden om een unlock te kunnen krijgen, waarna er dan beltegoed werd afgeschreven. Ging om dit antwoord:
Remi schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:56:
Ik zit in dezelfde situatie met een iphone van O2 maar ik ben wel in bezit van een O2 simcard. Het vervelende is alleen dat deze niet actief lijkt te zijn. Als ik hem in mijn iphone stop dan krijg ik de melding "Waiting for activation" te zien maar ook "No service".
Ugur58 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:25:
Het O2 nummer moet dus eerst gekoppeld worden aan het imei nummer van de iPhone. Je moet dus wel zeker een keer naar Engeland met het toestel omdat je gewoon op het O2 netwerk zichtbaar moet worden.
En daar was ik dus bang voor, dat je in het buitenland niet met een O2 SIM zomaar een signaal kan krijgen. Hoe moeten ze anders weten waar ze het geld van af moeten halen (anders dan het doorgeven van je O2 telefoonnummer)? Je zou daarmee het nummer van iemand anders op kunnen geven en betaal jij niets. Er wordt dus een check gedaan of je telefoonnummer daadwerkelijk bij het toestel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, daar moet ik nogmaals over bellen dan, want tegen mij zei het O2-mannetje dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar als ik jullie nu hoor, dan ga ik er vanuit dat de informatie die mij is gegeven incorrect is.

Mijn O2-mannetje ging er vanuit dat ik ook vanuit Nederland wel gewoon een test-telefoontje kon doen, zodat mijn simkaart verbonden zou worden aan mijn telefoon bij O2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:47:
Nou, daar moet ik nogmaals over bellen dan, want tegen mij zei het O2-mannetje dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar als ik jullie nu hoor, dan ga ik er vanuit dat de informatie die mij is gegeven incorrect is.

Mijn O2-mannetje ging er vanuit dat ik ook vanuit Nederland wel gewoon een test-telefoontje kon doen, zodat mijn simkaart verbonden zou worden aan mijn telefoon bij O2.
Helaas niet dus. Tegen mij hebben ze gezegd give it a trie but you can have problems with activating abroad. Ik heb meerdee malen gereset en opnieuw geactiveerd maar niets lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Nu online

Remi

Moo!

Mij hebben ze ook niks verteld over problemen met het activeren in het buitenland. Sowieso heb ik continue de melding "no service" dus lijkt me dan ook moeilijk om te activeren. Maar misschien is de simcard gedeactiveerd omdat hij nooit gebruikt is in 2 jaar tijd. Deze week weet ik het waarschijnlijk zeker, ik heb een actieve O2 simcard gekocht op ebay dus als het daarmee niet lukt zal het een retourtje UK worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Waarschijnlijk is je sim kaart geblockeerd ja. Ik kan gewoon bellen en krijg ook voortdurend van die promotie sms'jes van O2. Dus die kaart werkt gewoon, maar dan op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt inderdaad definitief onmogelijk te zijn zonder in de UK te zijn geweest.
quote: nguyen87;431534
Het zal dus, zoals beschreven, niet lukken zonder in The UK te zijn geweest

Ook ik ben in het bezit van een UK iPhone en ik heb een simkaart van O2
gekocht op Ebay.. daarnaast opgewaardeerd met 20 pond zodat ze kunnen unlocken

Het wil gewoon niet lukken omdat het nummer en IMEI niet geregistreerd staat
bij O2, dat wil zeggen dat de SIM kaart met het IMEI moet overeenkomen..

en het probleem is dat hier in NL, je niet op het netwerk van O2 zit
maar op het netwerk van NL KPN, dit staat dan ook op je iPhone links..

heb het al meerdere malen geprobeerd maar het gaat echt niet lukken
na 10 mailtjes heen en weer met zogenaamd 'in The UK geweest'
ben ik niet bekend op het netwerk en kunnen/willen ze NIET unlocken!
Ellendige simlocks en Apple-beleid.

Dat wordt afwachten dus op hetgeen waar we hierover niet moeten praten. Ik ben benieuwd of de Piratenpartij Nederland tegen simlocks is en Apple's beleid tov. je moet bellen met de operator die ons het meest betaalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
iPhone goed inpakken en opsturen naar een tweaker die in Engeland woont is de eenvoudigste optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat de enige optie is, dan is mijn voorkeur het afwachten van een soft unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het opsturen is niet de enigste optie, het is een optie. Andere is bootje/vliegtuig pakken en een weekendje in de UK verblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Een weekend is te lang en te duur voor mij. Je kan in een dag op en neer naar Londen voor ongeveer €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Misschien een stomme vraag maar werken die dingen niet die je tussen de simkaart en telefoon moet doen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is de vraag minder stom als ie minder vaag is? Je simkaart stop je normaliter in je telefoon, dus wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:11:
Wellicht is de vraag minder stom als ie minder vaag is? Je simkaart stop je normaliter in je telefoon, dus wat bedoel je precies?
Nou, je hebt van die dunne plakjes die je dus op je simkaart legt en vervolgens je simkaart+het plakje in je telefoon doet.

Daar zit dan een chipje op die ervoor zorgt dat de telefoon de simkaart accepteert.

Zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://mayfriconsulting.com/SIMPIG_blue_385x320.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 22:41
Rebel-sim: http://www.rebel-sim.nl/ werkt niet met firmware 3.x, helaas....

[ Voor 35% gewijzigd door jjbstolk op 30-03-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

jjbstolk schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:08:
Rebel-sim: http://www.rebel-sim.nl/ werkt niet met firmware 3.x, helaas....
Wat een stelletje knaagdieren om als alternatief een simunlock aan te bieden voor € 9,95 met behulp van gratis te verkrijgen software...

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is definitief. Ik heb telefonisch contact opgenomen met O2 en die jongen heeft 30 minuten de tijd genomen om de mogelijkheden door te nemen.

Uiteindelijk blijkt dat de iPhone èn de simkaart een keer in de VK gebeld moeten hebben. Dus niet een iPhone die een keer heeft gebeld in de VK en een simkaart die een keer in de VK heeft gebeld.

Jammer dat er nog landen zijn waarin de rechter dit soort constructies niet verbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Dat is ook logisch. Het nummer moet aan het imei van het toestel gekoppeld worden. Dat word even boeken bij Ryanair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, even uitzoeken wat goedkoper is: even op en neer naar het VK of een nieuwe, echt geunlockte iPhone kopen. Of aan blijven kutten met hacks natuurlijk, maar dat raad ik dan zelf weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:19
Ik heb dus ook een engelse Iphone nu. Denk ik, weet het niet zeker. Maar dan zou ik dus ook naar UK moeten....
Geen mogelijkheid om met tmobile te unlocken, aangezien het op dezelfde manier zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, een nieuwe kopen is ook lekker overdreven en blijven kutten met hacks is ook overdreven. Ik ga er vanuit dat het me niet weer overkomt, omdat ik niet wist dat een restore ook een update naar de nieuwe firmware inhield.

Over 12 maanden, of misschien zal ik dan wachten op de iPhone 5G of eventueel MatureAndroid, dan zal ik wel toe zijn aan een nieuwe telefoon en dan zou het wel een hardware unlocked worden, of misschien geeneens Apple meer, hou echt niet van hun manier van bedrijfsvoering, maar hun telefoon ervaar ik nu wel als de beste momenteel beschikbaar.

Ik wacht de software unlock af. Ik heb het gevoel dat er sinds een paar dagen vaart in zit, er een lek gevonden is en dat het niet meer lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

ThaStealth schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:24:
Wat wil je zeggen? Je bent het niet eens met een site of wil je vragen of je een iphone 3gs met de nieuwste baseband kan unlocken?

Voor puntje 1, helaas bestaan zulke figuren, valt voor mij in de zelfde categorie als ringtoneboeren
Voor puntje 2, nee :'(
Er zijn ook hardwerkende mensen die hun brood verdienen met het sim-unlocken/repareren e.d van mobiele telefoons/iphones en die gewoon in een net winkeltje staan waar je voor hulp terecht kan ( of je kan zelf gaan klooien ) Maar ga nooit in zee met een ''ringtoneboer'' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Nu online

Remi

Moo!

Ik ben inmiddels wat stappen verder. Mijn nieuwe O2 simcard is binnen en deze werkt wel (via KPN). Het was nogal een gesodemieter om die sim op te waarderen maar is uiteindelijk wel gelukt.
Daarna heb ik het unlock formulier ingevuld en nu is het een kwestie van wachten. Als het goed is kan dit maximaal 14 dagen in beslag nemen, en van wat ik heb gelezen op de O2 forums duurt het momenteel echt zo lang. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackers zeggen dat ze op de nieuwe 4G wachten en dan de software releasen.
Dus nog ff volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Nu online

Remi

Moo!

Nou dat was mijn eerste poging die mislukte. :P

Na 2 dagen een sms ontvangen dat ze mijn iphone niet konden unlocken met een verwijzing naar de faq.
Misschien komt het doordat ik mijn iphone nog niet een restore had laten doen met de nieuwe sim. Nu ik dat heb gedaan geeft hij ook de melding: "iphone activated".

Dus... poging 2 is gestart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Nu online

Remi

Moo!

FAIL! :(

Maar we gaan gewoon voor poging 3, ik voldoe aan alle criteria die op hun website staat dus unlocken zullen ze. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:06:
Hackers zeggen dat ze op de nieuwe 4G wachten en dan de software releasen.
Dus nog ff volhouden.
nog 2 hele maanden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

r0b

Remi schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:52:
FAIL! :(

Maar we gaan gewoon voor poging 3, ik voldoe aan alle criteria die op hun website staat dus unlocken zullen ze. >:)
En je bent ook al in de VK geweest met je telefoon + O2 sim?

[ Voor 33% gewijzigd door r0b op 06-04-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Nu online

Remi

Moo!

r0b schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:02:
[...]

En je bent ook al in de VK geweest met je telefoon + O2 sim?
Nope en als dat wel verplicht is dan ben ik het bokje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrman
  • Laatst online: 02-09 20:25
ik ga mijn iphone van de week aan laten melden in engeland. iemand die ik ken gaat even een dagje heen en weer. hopelijk is dat genoeg om te zorgen dat hij geregistreerd is. ik laat natuurlijk ook meteen mijn beltegoed opwaarderen.

ik begrijp het toch goed dat de rest dan vanuit nederland gedaan kan worden? dus gewoon via de website aanmelden dat de simlock er af moet... toch?

wat is jou status Remi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrman
  • Laatst online: 02-09 20:25
ondertussen is iphone naar engeland geweest en hij is unlocked. altijd lekker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
gvrman schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:28:
ik ga mijn iphone van de week aan laten melden in engeland. iemand die ik ken gaat even een dagje heen en weer. hopelijk is dat genoeg om te zorgen dat hij geregistreerd is. ik laat natuurlijk ook meteen mijn beltegoed opwaarderen.

ik begrijp het toch goed dat de rest dan vanuit nederland gedaan kan worden? dus gewoon via de website aanmelden dat de simlock er af moet... toch?

wat is jou status Remi?
De iPhone kun je niet laten unlocken via de T-Mobile website. Je moet bellen met de klantenservice en een aantal gegevens opgeven, waaronder je mobiele nummer, geboortedatum en IMEI-nummer van het toestel. Aan de hand daarvan controleren ze of je een T-Mobile abonnee bent en of je eventueel gratis recht hebt op een unlock.
Per e-mail krijg je dan de stappen uitgelegd om de iPhone via iTunes te unlocken.

Ik lees dat jij al op een andere manier hebt kunnen unlocken, maar het is maar een tip voor andere lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een O2-iPhone kun je niet bij T-Mobile laten unlocken, McWolf82.

Pagina: 1