XP defender pro = nep defender

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik heb google al afgezocht maar ik kom elke keer op sites waar men moet betalen voor programma's om XP Defender Pro te verwijderen.
Nu vertrouw ik deze sites voor geen meter ik heb nooit last van virussen en nu heel apart begon de nachtmerrie twee weken terug.

Mijn broer belde me op en zegt spyware te hebben op zijn pc. ik daarheen en daar zie ik XP Dfender Pro hmmm.
Vaag Virusscanner werkte niet meer en IE sloot meteen af enzo dus ik dacht meteen aan een virus.

Ben opzoek gegaan naar programma's om dit nep defender programma te verwijderen maar geen lukte het of niet helemaal ,na verloop van tijd keerde de melding terug en begon te scannen op virussen.
Uiteindelijk heeft mijn broer zijn pc op nieuw geinstalleerd. problem solved...

Todat ik gister thuiskwam en toen zag ik een mooi schermpie voor mijn neus: XP Defender Pro, en is aan het scannen.
vrouwlief zei ja je hebt allemaal virussen op je pc. dus laat ik dat progamma wat ervoor kwam maar ff scannen.
Ik dat ding uit en opnieuw opgestart in veilige modus en teruggezet naar 2 dagen eerder (system restore)
alles lijkt goed totdat ik de internet explorer zal openen... WTF met welk programma wilt u deze toepassing openen? hmmmmmz.

Ik denk laat maar ff en vandaag verder gegaan. niks wil meer, programma's starten, word, exel, software verwijderen in configuratiescherm wil ook niet meer!

Dus voor de zekerheid de pc afgesloten om eventueel meer schade te voorkomen.
Ik de laptop van de vrouw gepakt om op google te zoeken hoe ik hier vanaf kom wat denk je... zelfde schermpie komt ervoor met maar dan onder de naam XP Security Tool 2010!!!

Kan dus ook weer niet op internet enz enz. wat kan ik nu het beste doen want meerdere pc heb ik niet en dit heb ik getypt bij de buren en ik hoop snel van dit probleem af te komen want mijn pc kan nog niet geformateerd worden eigenlijk ivm belangrijke data voor m'n werk!

excusses voor het hele verhaal maar denk, ben maar even zo duidelijk mogelijk.

die van hen is mooi....

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Unix live CD'tje maken om PC mee op te starten, "belangrijke"data voor je werk backuppen en vervolgens PC herinstalleren?

edit: wat doet trouwens belangrijke data voor je werk op je thuis PC?

[ Voor 23% gewijzigd door Frentik op 23-03-2010 00:35 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Verwijderd

Combofix downloaden en op een usbstick zetten.
Pc opstarten in veilige modus met netwerkondersteuning.
Combofix uitvoeren.

Hierna kun je meestal weer gebruik maken van de pc om zo met diverse scanners te scannen.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:34
Dyslexie?

Anyways, download Spybot Search & Destroy, installeer het op 'n usb stick en maak je pc schoon? Alt + Ctrl + Delete en onnodige processen uitzetten kan ook helpen. Msconfig gebruiken om dingen verhinderen op te starten, enz. Kan me niet voorstellen dat geen enkel programma wil starten.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Frentik schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:34:
Unix live CD'tje maken om PC mee op te starten, "belangrijke"data voor je werk backuppen en vervolgens PC herinstalleren?

edit: wat doet trouwens belangrijke data voor je werk op je thuis PC?
damn dus uiteindelijk wel herinstalleren.
en de belangrijke data is omdat ik thuis werk ivm eigen zaak. :|

die van hen is mooi....

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:07
Toch ben ik van mening dat als je een virus hebt, je beter af bent met een schone installatie.
Wat hier al gezegd werd, pak een Ubuntu cd en kopieer je belangrijke bestanden naar een usbstick, en formatteer de hele handel, ben je er meteen vanaf. :)

En natuurlijk de persoon in kwestie even vertellen op welke dingen ze wel en niet moet klikken, anders blijf je bezig. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mint op 23-03-2010 00:42 ]

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Joep schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:39:
Dyslexie?

Anyways, download Spybot Search & Destroy, installeer het op 'n usb stick en maak je pc schoon? Alt + Ctrl + Delete en onnodige processen uitzetten kan ook helpen. Msconfig gebruiken om dingen verhinderen op te starten, enz. Kan me niet voorstellen dat geen enkel programma wil starten.
er start echt niks meer op geen virusscanner geen word tekenprogramma's van alles geprobeert kan wel in veilige modus internetten

die van hen is mooi....

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:22
sjorsfeenema schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:31:
ik hoop snel van dit probleem af te komen want mijn pc kan nog niet geformateerd worden eigenlijk ivm belangrijke data voor m'n werk!
Backups? Raad je dropbox aan ;) Kan je direct synchroniseren met andere pc's :*)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sjorsfeenema schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:41:
damn dus uiteindelijk wel herinstalleren.
en de belangrijke data is omdat ik thuis werk ivm eigen zaak. :|
Als het belangrijk is heb je toch wel dagelijkse backups? En een fatsoenlijke beveiliging? Waarom heeft vrouwlief een Admin-account als ze software kan laten runnen en eventueel installeren?

Dus ja, backup maken met een live CD, goed schoonmaken, en herinstallatie. En niet aan internet hangen voor je volledige en goede bescherming hebt geinstalleerd (virusscanner, antispyware, firewall etc) en je gebruikersaccounts beperkt hebt gemaakt. Verder volledig updaten, en een backupplanning maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
superbig91 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:47:
[...]

Backups? Raad je dropbox aan ;) Kan je direct synchroniseren met andere pc's :*)
dank je wel voor de tip ga ik in het vervolg maar gebruiken denk ik.

die van hen is mooi....

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:50:
[...]

Als het belangrijk is heb je toch wel dagelijkse backups? En een fatsoenlijke beveiliging? Waarom heeft vrouwlief een Admin-account als ze software kan laten runnen en eventueel installeren?

Dus ja, backup maken met een live CD, goed schoonmaken, en herinstallatie. En niet aan internet hangen voor je volledige en goede bescherming hebt geinstalleerd (virusscanner, antispyware, firewall etc) en je gebruikersaccounts beperkt hebt gemaakt. Verder volledig updaten, en een backupplanning maken.
Backups staan op externe hdd die aan deze computer hangt.
En pc staat altijd aan en toen ze XP defender Pro zag scannnen had ze zo iets van laat maar gaan (wist zij veel ziet er uit als AVG)

die van hen is mooi....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sjorsfeenema schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 01:08:
Backups ataan op externe hdd die aan deze computer hangt.
Dat is geen backup.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1