Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, allereerst hoop ik dat dit het goeie topic is, ik ben erg slecht in mijn problemen categoriseren.

sinds ongeveer een maand loopt mijn pc vast op random momenten, ik heb toen der tijd een nieuwe boxen set gekocht de Logitech Z5500D, en sindsdien loopt mijn pc steeds vast. nou dacht ik bij mezelf dat ik dit simpel konoplossen door de boxen te verwijderen. maar helaas heeft dit niets geholpen. eerst liep hij alleen vast tijdens het spelen van Wow en/of andere games. maar nu steeds vaker loopt hij ook gewoon vast tijden internetten en/of muziek draaien, of gewoon aan staan. Ik ben geen overclocker en mijn systeem heeft ruim een jaar lang stabiel gedraaid. uiteindelijk heb ik een clean install van windows7 home premium 64bit engels gedaan. en kwam tijdens de install er achter dat de bootsequince van mijn hdd's door de war was. ik heb alles weer goed ingesteld en draai nu een vrij licht systeem met weinig programma;s maar nog steeds loopt hij vast, soms na 5 minuten soms na 5 uur en soms ook gewoon 4 keer achter elkaar. ik vind dit zeer vervelend en kom er zelf niet uit. ik heb de FaQ en hanleidingen over hangen en opstartproblemen gelezen maar het hielp neits ook enit na het terugplaatsen van geheugen en mijn oude vieokaart nvidia7800GS. natuurlijk heb ik ook mijn cumpoter heelmaal ontdaan van stof. Ik hoop dat jullie mij een richting op kunnen sturen want ik begin er zelf vrijpanish vant e worden zeker tijden het spelen van games zoals Call of duty4 en Wow want als je online steeds vast loopt is dat geen pretje.

mijn specs zijn als volgt:

Beeldschermen: Samsung syncmaster 24" en een acer 19".
randapparatuur: logitech mx5500 revolution keyboard + muis, lochitech usb headset, Logitech Z5500D speaker systeem met de bassbox ruim 2 meter van de pc kast af *magneten*.

in de kast:
Voeding: Coolermaster 500wvoeding, gemmiddeld 300 in gebruik tijdens games tot 400watt
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: X48T-DQ6
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 4096MB RAM OCZ registered
Graphics Card: ATI Radeon HD 4890 1gb ddr3
Soundcard: Creative XF-i Elite Pro.
Hard disks: Samsung Spinpoint 1terrabyte, maxtor hdd 200gb, maxtor hdd 160gb.

Nogmaals ik hoop dat dit voldoende informatie is, ik ben geen kei in dit soort problemen oplossen. en ik hoop dat dit het goeie forumdeel is.

Met vriendelijke groeten,

Jorik van de Pol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:14:
[...] nou dacht ik bij mezelf dat ik dit simpel konoplossen door de boxen te verwijderen.[...]
Wat bedoel je hiermee? Sluit je de speakers via USB aan? Ik ken de speakerset niet, vandaar.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:42
Klinkt als rot geheugen. Laat memtest eens een nachtje draaien en kijk wat daar uit komt.

Dit soort vage freezes worden meestal veroorzaakt door het geheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik sluit ze gewoon aan op mijn geluidskaart maar het is een virj krachtige boxenset die veel stroom vreet ik heb ze ook op een andere stroomgroep gezet in het huis omdat eerst de stoppenkast mijn pc + boxen + tv + playstation niet aan kon. maar ik hoor de laatste tijd ook vaak alsof er stroomschokjes door mijn boxen gaan, de boxen piepen of knerpen dan zegmaar alsof je de een contact aan raakt met je vingers *sorry ben slecht in het omschrijven van het geluid*. maar de bass box stond eerst dichtbij de pc, maar toch wel meer dan de aanbevolen afstand die in de handleiding stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:24:
Klinkt als rot geheugen. Laat memtest eens een nachtje draaien en kijk wat daar uit komt.

Dit soort vage freezes worden meestal veroorzaakt door het geheugen. :)
sorry wat is memtest? en hoe weet ik of d'r iets fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Google :)

Brand het op een cd, boot van deze cd en laat memtest een nachtje lopen. Als hij errors geeft, merk je dat vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok. maar wij hebben geen cd's in huis. hoe los ik dat op, jah ik ben een beetje een leek op dit gebied met computers,

ik bedoel kan het ook anders? ik zie wel iets over een usb stick maar hoe boot je daar dan vanaf?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:37:
ok. maar wij hebben geen cd's in huis. hoe los ik dat op, jah ik ben een beetje een leek op dit gebied met computers,

ik bedoel kan het ook anders? ik zie wel iets over een usb stick maar hoe boot je daar dan vanaf?
Check in je BIOS de boot order. Zie je daar USB staan, dan kan je moederbord van USB booten (kan ieder modern moederbord wel). ZIe je het niet staan, dan zul je toch een CD (of een floppy?) moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon 5 CD'tjes bij de Action ofzo kopen.. Het is voor u denk ik iets te lastig om een stickje met Memtest bootable te maken..

Heeft u trouwens uw schijf wel geformatteerd voordat Windows 7 erop werd gezet?

& Is Driversweeper er wel een keer overheen gehaald (Just in case...) aangezien je eerst een Nvidia kaart had.

http://downloads.guru3d.c...weeper-(Setup)_d1655.html

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 23-03-2010 00:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de hardeschijf is idd geformatteerd en driversweeper is ook gebruikt, tevens gebruik ik ook het programma tune up pro. iemand raadde mij dat aan. ik zal proberen een usb stick te gebruiken volgensmij heb ik zoiets wel zien staan toen ik de bootsequence van mijn hdd's en drives aan het aanpassen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je je systeem met minimale config getest?
1 reepje geheugen, 1 monitor, indien mogelijk geen grafische kaart?

Dit klinkt wel als geheugenfalen inderdaad, dus laat memtest86+ een nachtje draaien (8 uur of meer), als daar fouten worden ontdekt is je geheugen de oorzaak.

Ook zou ik Tune Up Pro (is dat deze?) standaard eens uitlaten, misschien maakt dat uit.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ghost Dog schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 01:27:
Heb je je systeem met minimale config getest?
1 reepje geheugen, 1 monitor, indien mogelijk geen grafische kaart?

Dit klinkt wel als geheugenfalen inderdaad, dus laat memtest86+ een nachtje draaien (8 uur of meer), als daar fouten worden ontdekt is je geheugen de oorzaak.

Ook zou ik Tune Up Pro (is dat deze?) standaard eens uitlaten, misschien maakt dat uit.
het is idd tune up pro maar ik heb daar nooit problemen mee gehad en ook nooit iets aan veranderd. ik heb de pc nu btw 2 weken zonder tune up gedraaid en de crashes waren er toen ook. ik zal vannacht + overdag memtest laten draaien en dan posten wat er is gevonden, want ik ben bang dat ik daar niet veel wijzer van wordt. mocht het mijn geheugen zijn hebben jullie dan toevallig een aanrader voor stabiel en goed geheugen voor mijn pc.

ook de minimale configuratie met onboard sound card en 2gb geheugen loopt vast ik heb al redelijk wat geprobeerd, daarom post ik ook nu pas want na 3 weken alles uittesten wat je weet en dan keer op keer vastlopen is geen pretje. ik wist alleen niet dat je geheugen kon falen dus ik zal het vannacht testen en k houdt jullie op de hoogte. in ieder geval al reuze bedankt en ik zal op dit topic verder posten zodra ik meer weet.

ik heb net driversweeper nog maar een gedraaid en hij vindt steeds nvidia display, physix en chipset. deze komen niet voor in mijn moederbordt en ook niet op me videokaartmag ik hopen. maar na het cleanen zijn ze gewoon weer terug kan dit ook een oorzaak zijn voor het probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70% memory 30% CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok na een aantal uren van testen zijn er toch een aantal errors gevonden op beide sticks, wat voor geheugen raden jullie mij aan te kopen aangezien ik niet weet wat compatibel is met mijn moederbord, ik weet wel dat ik dd3 geheugen heb. maar van snelheden ofzo weet ik niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Check de QVL van je moederbord, kijk hoeveel je wilt besteden aan je geheugen en hoeveel je nodig hebt. Aangezien je niet gaat overclocken hoef je geen duur geheugen te kopen met strakke timings etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is QvL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07

iichel

Gazoooo

Qualified Vendors List.
De fabrikant heeft voor jou gekeken welke geheugens er allemaal 100% zeker werken.
Dit is te vinden op de website van je moederbord en staat meestal in iets van 'support'

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik naar gekeken en daar staan alleen 600/8000/1000/1300/1600/2000 reepjes van 1 gb, maar ik heb nu 2x 2gb ddr3 van 1333mhz

dus ik begrijp het niet zo goed

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 18:20 ]

Pagina: 1