Toon posts:

Simpele manier om bestanden te delen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een simpele manier om bestanden te delen zodat ik bijv. bij mijn externa HDD kan vanaf iederen locatie via internet. Een programma of een andere manier met een simpee webinterface waar ik in kan loggen om bij mijn bestanden te komen.

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

FTP?
Dropbox?
VPN?

Wat heb je geprobeerd en waarom werkte dat niet goed genoeg? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, voorheen had ik een IPCOP firewall draaien, en daar had ik addons aan toegevoegd wat mij ook de mogelijkheid gaf om mijn bestanden te beheren. Deze is nu weg. Ik heb een server aangeschaft en deze ben ik nog aan het configureren (dus nog niet live). Nou zoek ik gewoon een tijdelijke oplossing zodat ik van buiten af bij mijn bestanden kan komen. Ik wil simpelweg gewoon mijn 1,5 TB HDD delen met het internet.
Als jullie een oplossing hebben via ftp, welke applicatie is de simpelste?(niet zo veel ervaring).

Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Teamviewer

Daar kan het mee. Ook vanaf het web :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, dat wist ik niet. ga ik even naar kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Muthas, dank je wel voor je reactie, alleen ik ben erachter gekomen dat ik alleen een remote control mogelijkheid heb via de webinterface van Teamviewer. Dit is niet wat ik wil. Ik wil gewoon via de webbrowser bij mijn bestanden kunnen komen. Zeg maar een kleine, simpele ftp servertje. Wat is de simpelste app die ik kan gebruiken daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:11
FileZilla Server: http://filezilla-project.org/download.php?type=server

Selecteer je HDD als root voor de FTP server. Op je router poort 21 forwarden naar je computer. Dan kan je via ftp://user:password@123.123.123.123/ verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bredend, ik heb Filezilla geinstalleerd, en de poort 21 geopent. Bij het opstarten vraagt Filezilla om een Serveradres. Moet ik het pad naar mijn harde schijf invoeren als server? nee toch? zo nee, wat dan wel? mijn interne ip adres? externe ip adres?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Als je een FTP oplossing zoekt is Filezilla Server ideaal.

Als je echter heel simpel via elke webbrowser in het slechtste internetcafe in Cambodja nog bij je bestanden wil komen, op een degelijke manier, is HFS echt goed.

Ik had altijd Filezilla FTP Server draaien maar HFS is voor als je aan de andere kant zit (dat kan jij zijn of fam/vrienden) een stuk vriendelijker. HFS is Http Fileserver, gewoon een mooie website dus. (installeer sowieso de RAWR template). Wel met enorm veel mogelijkheden, net zoals Filezilla Server.

Dus nu draait HFS standaard bij mij, Filezilla Server draait ook nog prima maar die gebruik ik vrijwel niet meer (beide zijn ontzettend licht).

In de toekomst zal HFS ook FTP ondersteunen maar dan zal nog 50 jaar duren denk ik. Het zou mooi zijn als je de useraccounts die je in HFS (of FileZilla) hebt gemaakt eenvoudig kan syncen/overzetten naar FileZilla Server (en/of omgekeerd). Dito voor de mappen die je deelt. Zodat je niet 2 tools hoeft te onderhouden.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazco2nd op 23-03-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazco, Bedankt voor je reactie. Ik heb HFS gedownload. Het werkt. (dankjewel). Alleen kan ik niet ervoor zorgen dat bezoekers zeg maar moeten inloggen voordat ze de inhoud kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al! dank je wel! Het is perfect! Dit is precies wat ik zocht! Je bent geweldig Jazco!

De rest ook bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1