Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Mocht dit topic in de foute sectie staan hierbij bij voorbaat mijn excuses.

Geachte Tweakers

Momenteel zijn er om verschillende redenen steeds meer desktops en laptops in huis gekomen.
Momenteel zijn er 2 desktops en 2 laptops.
Aangezien de laptops meegenomen worden naar andere locaties en er daar op gewerkt word moeten dingen als favorieten documenten programma's etc. altijd met een stick synchroon gehouden worden.
Nu leek het mij handig als dit automatisch te regelen was.
Vandaar dat ik eens ben gaan Googlen en zoeken op Tweakers of dit mogelijk is.

Tot nu toe heb ik eigenlijk maar 1 mogelijke optie gevonden.
Een server draaien en de pc's hier lokaal (en van buiten af) op te laten in loggen.
Dit lijk mij op zich een oplossing alleen zijn er een aantal vragen die ik niet goed beantwoord krijg.

- Als de laptop op een andere locatie is zonder internet (of langzaam internet) zijn alle zaken dan nog beschikbaar?
- Worden in dat geval na terugkomst en na connectie met de server eventuele wijzigingen naar de server gesynchroniseerd?
- Valt er zonder connectie überhaupt in te loggen op de laptop?
- Wat is de moeilijkheidsgraad om zoiets op te zetten? (heb nooit wat met servers gedaan)

Verder hoop ik natuurlijk dat iemand een "tool" weet die de server optie overbodig maakt maar helaas heb ik zelf niets kunnen vinden.

Alvast bedankt :)