PS3 + Home Cinema + HD TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16
Ik ben van plan een home cinema set te gaan kopen. Ik heb een HD tv van bravia en ik heb nu dus ook mijn ps3 verbonden via een HDMI kabel. Nu wil ik een home cinema set kopen met HDMI aansluiting zodat ik uit mijn PS3 HD geluid en HD beeld krijg. Heb ik hier dan 2 HDMI kabels voor nodig en 2 HDMI aansluitpunten nodig op mij home cinema set. Ik had ergens gelezen dat je 1 HDMI kabel vanaf je ps3 naar je Home Cinema set en vanaf je home cinema set naar tv toegaat . dus PS3 ---> HOME CINEMA ----> TV

Mijn vraag was dus of ik een home cinema nodig heb met 2 HDMI aansluitingen.

Alvast bedankt voor het lezen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinny1 op 23-03-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Is het niet makkelijker je PS3 naar je TV en geluid van TV naar home cinema set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 22:27

CeesKees

I rest my Kees

Je hebt minimaal 1 HDMI INgang nodig en minimaal 1 HDMI UITgang, in de INgang moet je PS3, in de UITgang moet je TV.

2 HDMI kabels dus.

Je zou het ook op kunnen lossen door de PS3 rechtstreeks op je TV aan te sluiten en met een optische (toslink) kabel op een reciever. Je hebt dan wel digitaal, geen HD geluid. Kan behoorlijk schelen in de aanschafprijs van je reciever.

Succes!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Ok bedankt voor de informatie ik had ook nog even op een ander forum gekeken en het is me nu duidelijk ik koop een home cinema set met HDMI ingang en uitgang en stop mijn ps3 hdmi in de ingang van mijn home cinema set en vanaf mijn home cinema set stop ik een HDMI kabel in mijn tv

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57

FeaR

In GoT we trust

Playstation direct naar de tv met een HDMI kabel en dan een optische kabel naar een home cinema set heeft ook meer nadelen. Ten eerste heb je inderdaad geen HD Audio aangezien dat alleen (digitaal) over HDMI getransporteerd kan worden. Andere nadeel is dat er maar weinig tv's zijn die Dolby Digital doorvoeren vanuit de tv, dus dat ook Dolby Digital de home cinema set haalt. Mocht je een tv hebben die dat wel kan heb je al geluk als het ware. Maar dan heb je alleen nog maar Dolby Digital, DTS wil eigenlijk nog minder vaak lukken. Veelal wordt het geluid gewoon in de tv terug gebracht naar Dolby 2.0. Zonde als je begint met 5.1 of zelfs 7.1 geluid vanaf de PS3.

PS3 dus direct op de home cinema aansluiten op de HDMI ingang van de set en dan via de HDMI out van de home cinema naar de tv. Als de home cinema beschikt over HDMI Processing dan gaat het exact zoals jij dat wilt. HDMI Processing heb je ook nodig als je HD Audio wilt gebruiken, want zoals gezegd zijn er geen andere digitale kanalen waar HD Audio over heen kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:14
FeaR1986 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:09:
Playstation direct naar de tv met een HDMI kabel en dan een optische kabel naar een home cinema set heeft ook meer nadelen. Ten eerste heb je inderdaad geen HD Audio aangezien dat alleen (digitaal) over HDMI getransporteerd kan worden. Andere nadeel is dat er maar weinig tv's zijn die Dolby Digital doorvoeren vanuit de tv, dus dat ook Dolby Digital de home cinema set haalt. Mocht je een tv hebben die dat wel kan heb je al geluk als het ware. Maar dan heb je alleen nog maar Dolby Digital, DTS wil eigenlijk nog minder vaak lukken. Veelal wordt het geluid gewoon in de tv terug gebracht naar Dolby 2.0. Zonde als je begint met 5.1 of zelfs 7.1 geluid vanaf de PS3.

PS3 dus direct op de home cinema aansluiten op de HDMI ingang van de set en dan via de HDMI out van de home cinema naar de tv. Als de home cinema beschikt over HDMI Processing dan gaat het exact zoals jij dat wilt. HDMI Processing heb je ook nodig als je HD Audio wilt gebruiken, want zoals gezegd zijn er geen andere digitale kanalen waar HD Audio over heen kan.
Amen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
FeaR1986 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:09:

Bedankt voor de uitleg! Maar nog even een vraagje
beschikt een Bose lifestyle 38 of bijvoorbeeld een van de nieuwe Sony home cinema sets over zo HDMI Processing?

( De Bose lifstyle heeft geen HDMI aansluitingen maar er zit een VS-2 video enhancer bij die je kan aansluiten op je receiver zodat je wel die aansluitingen hebt( voor het geval jullie op de bose site kijken en zien dat er geen hdmi aansluitingen op zitten :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Vinny1 op 23-03-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje
-is dit een beetje een goede home cinema set qua geluidsterkte? Sony BDV-EF420

Gr. Sander
Pagina: 1