Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik heb hier een laptop die ik gevonden heb (no shit, op de gemeente werf :P ).
De vorige eigenaar was schijnbaar bezig met windows installeren maar hij heeft een medion versie gepakt ofzo, iig... De files zijn al gekopieerd naar de HDD enzo. Hij kan de installatie alleen niet afmaken want de goede CD zit er niet in.
Zelf heb ik geen idee waar ik zo een medion versie vandaan haal, normale XP CD's pakt tie niet.

Ik wou dus nu een win7 DVD erin doen en dan installeren maar die pakt tie niet, hij gaat rechtstreeks naar de XP installatie en dan begint tie te miepen dat er geen CD in zit.

Hoe kom ik hier uit? Moet ik dan HirensBootCD pakken ofzo en dan alles formatteren of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet je wel zeker dat de bootvolgorde goed staat? Want normaal maakt het geen donder uit wat er op de HD staat als je opstart vanaf een DVD/CD.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Ik vermoed dat je de rede hebt gevonden waarom die laptop op de gemeentewerf ligt. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de cd speler defecten vertoont. Ik zou persoonlijk even goed de boot-volgorde langs lopen en anders de installatie even van USB proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 00:17
Misschien staat de bootvolgorde zo dat hij eerst van de HD boot (en dus de installatie wil afmaken). Dus even de DVD drive op nr 1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bootvolgorde is in orde. Ik zie dat de DVDspeler gewoon werkt, ik kan bijv. in de "plaats de win XP CDrom" melding gewoon naar de Win7 DVD browsen.
Ik krijg alleen geen melding dat ik op een toets moet drukken voor CD boot, want hij start gelijk die XP setup op.

Misschien dat ik de HDD eruit moet halen en dan formatteren in een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:21:

Misschien dat ik de HDD eruit moet halen en dan formatteren in een andere PC?
dat is het makkelijkst ja.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1