Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds eind vorige week ben ik de (iets minder gelukkige) bezitter van een iPhone 3GS icm een T-Mobile abo. Afgelopen weekend heb ik ermee gespeeld (Appstore incluis) en via WiFi geïnternet. Dat verliep allemaal prima. Ook het syncen met iTunes gaat prima, dus tot zover geen klachten.

Dagelijks reis ik per trein tussen huis en werk. Nu gaat mijn trein het eerste stuk door een redelijk bosrijke omgeving (ergo geen fantastisch bereik maar meestal nog net wel genoeg voor 3G op mijn vorige telefoon). Met het internetten via 3G ben ik maar snel opgehouden. Voortdurend viel de dataverbinding weg. Van 3G op een enkel stukje tot heel erg veel GPRS tot een verbinding die niet stabiel was (d.w.z. wel een paar streepjes, maar geen rondje). Tussen Utrecht en Amsterdam was niet veel beter, pas vanaf Amsterdam zelf had ik een wankelende 3G verbinding.

Vanmiddag maar even via iTunes de telefoon hersteld, en vanavond gekeken hoe het toen ging. Het leek beter te gaan, heb het stuk tussen Amsterdam en Utrecht vrij soepel kunnen internetten (via 3G zelfs!). Daarna ging het bergafwaarts, zelfs slechter dan 's ochtends: van een regelmatig wegvallende verbinding tot helemaal geen service voor enkele minuten lang. Toen ik op mijn eindstation aankwam na een dik half uur had de dataverbinding er helemaal geen zin meer in: 4 streepjes, maar geen verbinding. Pas na een reboot en een paar minuten werkte het weer.

Wat me nu te binnen schiet is dat bij het schakelen tussen vliegtuigmodus en wifi etc. de baseband crashte, afgaand op de crashreport van iTunes.

In welke hoek moet ik dit zoeken? Klagen bij T-Mobile over hun netwerk? Is mijn net nieuwe iPhone stuk? Ligt dit aan 3.1.3? Ik gok het tweede, maar ben vrij nieuw in dit soort dingen dus graag jullie ervaring hiermee.

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 23-03-2010 23:52 . Reden: Verhaal iets ingekort. ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
Wisselend bereik heb ik ook!
Met mijn 3G!

Zelfs al zit ik stil: 3G, GPRS en zelfs geen internet connectie komen voorbij!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Idem hierzo, ik reis dagelijks van Veenendaal naar Hilversum maar de data ontvangst is in de trein (en hier op kantoor ook) echt om te janken. Af en toe pakt ie de verbinding wel, maar meestal kan ik helemaal niets op internet in de trein :( Geen 3G, geen bolletje, niets.

Heb net met T-Mobile gebeld en aangegeven dat ik hier niet blij mee ben, ze hebben het in onderzoek genomen en bellen als he goed is tussen nu en 10 dagen terug met meer info. Ben erg benieuwd of er wat uitkomt...

[ Voor 8% gewijzigd door Meelobee op 24-03-2010 15:17 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In eerste instantie zou ik de provider ervan verdenken. T-Mobile staat in ieder geval hier (Noord-oost Nederland) bekend als een provider waar constant de verbinding wegvalt en er al helemaal geen betrouwbare internetverbinding is :/

Veel instellingen kun je niet veranderen aan je iPhone m.b.t. internet, dus ik gok toch op T-Mobile, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:03
Het ligt inderdaad (heel waarschijnlijk) aan T-Mobile. Het T-Mobile netwerk is gewoon erg slecht, de dekking van 3G is in Nederland ronduit slecht, en valt er vaak weg.
Er is verder niks aan te doen, behalve een andere provider nemen ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door VeeGee op 24-03-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Overigens heb ik wel een stabiele verbinding wanneer ik de iPhone op 2G forceer. De verbinding is dan weliswaar een stuk minder snel, maar in ieder geval een stuk stabieler, ongeveer gelijk aan de dekking van KPN op hetzelfde traject (ook die viel daar gewoon weg op sommige stukken, alhoewel ik daar merkbaar meer 3G had). Positief punt is wel dat dit behoorlijk wat accugebruik scheelt ;)

Mijn grootste ergernis is misschien nog wel (welke ik wel tot de iPhone terug kan voeren) dat deze er vrij lang over doet om tussen 2G en 3G (zowel heen als weer) te switchen, telkens toch wel 15+ seconden voordat ik weer iets kan doen met de verbinding. Op mijn HTC was dat binnen een seconde of 2 (in mijn herinnering) gebeurd.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tja, het is helaas inherent aan het hebben van T-Mobile als provider. Ik reis dagelijks heen en weer tussen Utrecht en Amsterdam de verbinding is gewoon dramatisch, precies zoals jij 'm omschrijft.

Toen ik mijn 3GS net had, er precies een unlock uitkwam en ik nog Vodafone had omdat T-Mobile een maand nodig had om m'n nummer over te zetten had ik 100.000 keer beter 3G bereik onderweg in de trein.

Je moet dus bij T-Mobile zijn. Die hebben in elk geval van de week nog aangegeven fors te gaan investeren in hun 3G netwerk dus hopelijk gaat dat wat helpen.
Pagina: 1