Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Video] softwarematig afspeelprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-11 21:15

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik krijg het maar niet voor elkaar om een fatsoenlijke hd film (1080p, 10gb+) vloeiend af te spelen. Hij blijft haperen, ongeacht welke player ik gebruik (vlc, win media player, media player classic, PowerDVD 9).
Naast deze spelers heb ik het K-lite mega codec pack geïnstalleerd.

Ook het afspelen van dvd's gaat niet naar behoren. Niet omdat het schokt, maar omdat alle spelers een soort verticale 'strepen' vertonen. Dit lijkt me een codec probleem..

Ik heb het in dit subforum geplaatst omdat ik er vanuit ga dat dit software matige problemen zijn.

specs:

Windows Vista x64
MSI P7N SLI Platinum
Core 2 duo 8400
HD4870 Vapor-x
8gb DDR2-800 hyper x geheugen
1x Spinpoint F1 1TB
1x 320GB schijf Hitachi

Het afspelen van de hd content (wat dus schokkerig verloopt) heb ik vanaf beide harde schijven geprobeerd, en vertonen dezelfde vertraging/hapering.

Waar zou het aan kunnen liggen? :/

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je hebt het codec pack al een keer opnieuw geïnstalleerd neem ik aan? Dat zou de eerste stap zijn lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
is de read-speed van je hdd hoog genoeg? dat zou in ieder geval je probleem met 1080p kunnen verklaren.

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Topicstarter
Ja ik heb een nieuwere versie van datzelfde codec pack geïnstalleerd. Dat leverde geen verschil op.

De harde schijf zou best het probleem van de haperende hd content kunnen zijn, echter kan ik het me anderzijds niet voorstellen van een F1. Het probleem is al sinds een schone installatie van windows, en is niet door de tijd heen ontstaan.

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20

mendel129

Radioactivator

Probeer deze codec pack eens: http://www.cccp-project.net/ .
Na installatie volgt een kleine configuratie, selecteer daar eens "re-register all filters & codecs" of iets gelijkaardig... ;)

Bringer of heat, food and silence!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
ooh ik had de F1 niet zien staan, zag alleen die 320gb, zou inderdaad dan geen problemen moeten veroorzaken mits je je bestanden vanaf de F1 speelt.

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Topicstarter
Ik heb dat CCCP geinstalleerd, en de nodige resets gedaan. De strepen bij het afspelen van DVD's zijn wel weg, maar de haperingen in HD content blijft. Zal dan toch wel met de HDD te maken hebben..

Misschien maar een keertje formatteren dan ;)
Pagina: 1