Hallo mensen,
Ik keer mij tot Nederlandsch beste tweakers, want ik weet het echt niet meer. Ik heb nu echt wel heel veel geprobeerd.
Dit is wat ik heb:
Mobo: MSI X58 PRO-E
BIOS: 8.8
CPU: Intel i7-920 (Géén OC)
RAM: OCZ3G1333LV6GK (6GB OCZ Gold)
Vid: MSI NX8800GT
PSU: Sharkoon SilentStorm 660W
HDD: 2x502HJ RAID0
Ik merkte de instabiliteit pas toen ik aan het gamen was - hij liep zo maar vast, met rare geluiden en al. Daarna heb ik gelijk Prime95 laten draaien, die errors gaf binnen de minuut. (blend en large FFT's)
Ik heb een post aangemaakt bij het OCZ forum, omdat ik dacht dat het aan mijn geheugen zou liggen. Daar kreeg ik te horen dat ik de volgende settings in mn BIOS moest veranderen (geheugen draaide namelijk op 1066Mhz):
Spread Spectrum: Disabled
1N/2N: 2N
timings to (9-9-9-20)
forced speed to 1333Mhz
DRAM voltage: 1.65v
QPI voltage: 1.35v
Met deze waardes heb ik memtest gedraaid - geen errors. De computer wil echter niet windows starten, zodra deze de vlag heeft geladen loopt ie vast.
Daarna werd bij gevraagd om met OCCT te testen - dat was dus al helemaal om te janken. De memtest van OCCT slaagde met volle glorie - 10 passes, maar de CPU test gaf direct errors op core #6 aan. Ik weet dus niet wat ik hiermee moest - ik kreeg echter wel mooie grafiekjes. Hieronder de grafieken:
Linpack test:
CPU+TEMP
VCORE
VOLT3.3
VOLT12
VOLT5
CPU test:
CPU+TEMP
VCORE
VOLT3.3
VOLT12
VOLT5
Aangezien er weinig op dat forum staat en er weinig te vinden is over OCCT resultaten, kon ik er ook weinig mee.
Temps worden onder stress niet gekker dan hoort volgensmij:
CPU: +- 70
IOH: +- 70
Ik ben "out of suggestions". Heeft iemand nog ideeën? Alvast bedankt..!
Ik keer mij tot Nederlandsch beste tweakers, want ik weet het echt niet meer. Ik heb nu echt wel heel veel geprobeerd.
Dit is wat ik heb:
Mobo: MSI X58 PRO-E
BIOS: 8.8
CPU: Intel i7-920 (Géén OC)
RAM: OCZ3G1333LV6GK (6GB OCZ Gold)
Vid: MSI NX8800GT
PSU: Sharkoon SilentStorm 660W
HDD: 2x502HJ RAID0
Ik merkte de instabiliteit pas toen ik aan het gamen was - hij liep zo maar vast, met rare geluiden en al. Daarna heb ik gelijk Prime95 laten draaien, die errors gaf binnen de minuut. (blend en large FFT's)
Ik heb een post aangemaakt bij het OCZ forum, omdat ik dacht dat het aan mijn geheugen zou liggen. Daar kreeg ik te horen dat ik de volgende settings in mn BIOS moest veranderen (geheugen draaide namelijk op 1066Mhz):
Spread Spectrum: Disabled
1N/2N: 2N
timings to (9-9-9-20)
forced speed to 1333Mhz
DRAM voltage: 1.65v
QPI voltage: 1.35v
Met deze waardes heb ik memtest gedraaid - geen errors. De computer wil echter niet windows starten, zodra deze de vlag heeft geladen loopt ie vast.
Daarna werd bij gevraagd om met OCCT te testen - dat was dus al helemaal om te janken. De memtest van OCCT slaagde met volle glorie - 10 passes, maar de CPU test gaf direct errors op core #6 aan. Ik weet dus niet wat ik hiermee moest - ik kreeg echter wel mooie grafiekjes. Hieronder de grafieken:
Linpack test:
CPU+TEMP
VCORE
VOLT3.3
VOLT12
VOLT5
CPU test:
CPU+TEMP
VCORE
VOLT3.3
VOLT12
VOLT5
Aangezien er weinig op dat forum staat en er weinig te vinden is over OCCT resultaten, kon ik er ook weinig mee.
Temps worden onder stress niet gekker dan hoort volgensmij:
CPU: +- 70
IOH: +- 70
Ik ben "out of suggestions". Heeft iemand nog ideeën? Alvast bedankt..!