[Laptop / Videokaart ] Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssander
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Hallo,

Eerst even mijn systeem:

ASUS F3SV-AS215C (Laptop)
Windows 7 Ultimate (legaal)
Core 2 Duo T7700 @ 2.40Ghz
4GB RAM
NVIDIA GeForce 8600 GS 256MB

Sinds een week vertoont mijn laptop kuren. Bij het opstarten komen er vreemde lijnen/blokken in beeld en Windows probeert automatisch systeemherstel uit te voeren, wat niet lukt. Als ik er toch voor kies om normaal op te starten gaat na een paar seconden het scherm flikkeren en krijg ik de melding (rechtsonder zo'n ballonnetje) dat de video driver ermee op is gehouden en is herstart. Dit gebeurt vervolgens nog twee a drie keer (binnen zo'n 10 seconden), vervolgens een BSOD met de melding dat nvlddmkm.sys kuren geeft. Dit bestandje is onderdeel van de nvidia video kaart driver.

Nu heb ik dus op dit bestandje lopen googlen en geconcludeerd dat mijn video kaart kaduk is. Ik heb eerst nog de nieuwste drivers geinstalleerd, vervolgens juist oudere geinstalleerd maar beide helpen niet. Er zijn meer mensen met dit probleem (ook wat op dit forum gevonden) en vrijwel overal wordt geconcludeerd om de videokaart te vervangen. Ik ben bang dat ik ook aan de beurt ben.

De reden dat de videokaart kapot is zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat mijn laptop erg snel warm lijkt te worden. Volgens een programma OCCT zijn de CPU's & GPU al zo'n 70-80 graden na 5 minuten niets doen. Bij het doen van een memory test liep de temperatuur op en kreeg ik de melding van OCCT dat m'n GPU te warm werd.

Maar genoeg introductie. De reden van deze topic is de volgende vraag: hoe ga ik op de goedkoopst mogelijke manier zorgen dat de laptop weer werkt? De garantie is helaas al verlopen dus het zal wel wat gaan kosten. Is het mogelijk om de video kaart eruit te halen en er simpelweg een nieuwe in te stoppen? Wat googlen verteld me dat de meeste video kaarten in laptops onboard zijn en vervangen dus niet mogelijk is; behalve dan het gehele moederbord. Is er toch een kans dat mijn video kaart niet onboard is? Ik kan niet vinden hoe ik hier achter moet komen. Als mijn videokaart wel onboard is: is het een optie om het moederbord te vervangen? Wat is de goedkoopst mogelijk manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humm

Via ebay kan je aan kaarten komen

2e optie kaart naar mij opsturen
En ik gooi deze in de oven voor je (hete lucht kanon)