Dedicated Hosting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha allemaal,

Ik zit te denken aan dedicated hosting voor mijn site http://www.ikhebeenbril.nl. De site draait op wordpress en maakt gebruik van de wp-ecommerce plugin. Verder zijn er geen specifieke punten.

Het kan echter wel voorkomen dat de site door een bepaalde actie of media aandacht in een keer een piek krijgt (het zogenaamde "digg-effect"). Daarom wil ik niet meer op een shared hosting zitten (ik zit nu bij antagonist).

Ik zat zelf te denken aan een server van OVH op http://www.isgenoeg.nl/ks/ . Dit is de C-05G een Celeron D/215/220 1.20 ghz en 2 gb werkgeheugen met 100 Mpbs.
Ik zou graag tijdens het overzetten geen downtime willen (desnoods in de nacht).
Ik ben echt een leek wat servers betreft dus zou hier graag advies over krijgen. Heeft OVH een beetje fatsoenlijke service (mbt het overzetten van mijn site) en is de bovenstaande configuratie snel? Ik vond het altijd net vervelend om op een shared server te zitten en af en toe te merken dat je site langzamer reageert.

Thanks voor alle hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien even handig om te vermelden hoeveel hits je hebt per dag/uur ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43
eentje meer net, door mij :P (totaal off topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Zonder downtime gaat je niet echt lukken.
Het omzetten van de dns duurt altijd wel een paar uur en kan oplopen tot 24 uur (48 uur als je echt in een onderontwikkeld gebied zit :+ ).

Wat je zou kunnen doen is de server aanschaffen, je files overzetten en commentaar uitzetten op de live versie. Ook moet je dan dus geen nieuwe berichten plaatsen. Anyway, nadat je alle nieuwe content geblokkeert hebt zet je je database over (die van ná het laatst geplaatste bericht) naar de nieuwe server. Dan verwijs je in je dns-settings naar je nieuwe server en krijg je binnen 4 tot 8 uur de eerste bezoekers daar alweer op. Je dns overzetten kan wellicht eerder, maar ik zou het niet te vroeg doen.
Je hebt altijd overlap en bij sommigen kan dit echt lang duren. Houd dus je oude situatie, zonder commentaarfunctie en nieuwe content, nog zeker een week online als je geen inkomsten wil missen.

Wat je wil aanschaffen is ook niet echt top-of-the-line en zal prolly alsnog wel down gaan als er echt veel mensen komen. Het is wellicht een leuke eerste opstap om te kijken of het dan beter gaat.
Bij goede shared hostingomgevingen heb je loadbalancing, blijkbaar betaal je daar niet genoeg voor, getuige het slashdot-effect. :P

Bij een enkele server moet je zelf je database beheren / repareren mocht er iets corrupt zijn en zodra hij uitvalt is er geen backup, afhankelijk van je SLA.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment slechts 150 unieke bezoekers per dag, maar laten we zeggen dat het bij de pieken makkelijk op de 3000 kan komen (we komen wellicht in elle magazine en we gaan een grote media actie starten).

Ik las in andere topics dat het wel mogelijk was om zonder downtime je server te verhuizen door middel van de DNS TTL in te stellen of zoiets? Ik ga in ieder geval morgen even bellen met OVH om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zonder downtime kan wel, en op de volgende manier:

Je besteld je dedicated hosting en als je pakketje is opgeleverd kopieer je alle bestanden, databases en database-users naar de nieuwe server.
Je laat het nog wel even op de oude server draaien.

Als de site het op de oude én de nieuwe server doet, zet je de DNS om naar je nieuwe server. Als dat overal is doorgevoerd draait je site op de nieuwe server.

Ik denk dat je je domein ook bij Antagonist hebt? Dan laat je die pas verhuizen nadat je de DNS al eerder hebt omgezet naar de nieuwe server.

En uiteindelijk zeg je je oude pakketje op, natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 22-03-2010 21:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt top! Maar wat betreft die server, die celeron D/215/220 1.2 ghz 2 gb is niet helemaal aan te raden? Heeft er iemand sowieso ervaring met OVH, ik hoorde best wel wat goeds over ze.

Zal ik trouwens voor een linux of windows opstelling gaan (of BSD of Solaris) in combo met wordpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Linux is prima voor WP.

Je kunt evt. de database van de oude site vast naar de nieuwe server verplaatsen zodra je die hebt gekopiëerd. Mutaties (reacties, statistieken etc.) worden dan altijd goed verwerkt.
Je kunt ook de TTL van je domeinnaam een paar dagen van tevoren op een paar minuten (laten) zetten. Een wijziging van de server is dan vrijwel meteen verwerkt.

Persoonlijk zou ik kijken naar een VPS. Eventuele hardwareproblemen worden automatisch opgevangen en je kunt zonder moeite over naar een groter pakket. Zelfs tijdelijk als je veel bezoek verwacht. Voor het geld van een Celeron heb je waarschijnlijk minstens dezelfde performance.

[ Voor 27% gewijzigd door xtra op 22-03-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:53:
Ik heb op dit moment slechts 150 unieke bezoekers per dag, maar laten we zeggen dat het bij de pieken makkelijk op de 3000 kan komen (we komen wellicht in elle magazine en we gaan een grote media actie starten).

Ik las in andere topics dat het wel mogelijk was om zonder downtime je server te verhuizen door middel van de DNS TTL in te stellen of zoiets? Ik ga in ieder geval morgen even bellen met OVH om te kijken.
Ik denk niet dat je met 3000 visits per dag al moet gaan kijken naar een dedicated bak.
Dat kan makkelijk op shared hosting toch ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Niet om je te ontmoedigen hoor, maar weet waar je aan begint. Je zegt dat je niet veel ervaring hebt qua servers, een dedicated server krijg je kaal opgeleverd zonder controle paneel of iets.

Ook wanneer je een storing hebt in je software zul je dit zelf op moeten lossen of hier iemand voor in moeten huren. Wil je hier voor gaan is die ovh instap server best goed. Ik heb er een gehad en voor die specs zijn het aardig rappe machines, als je geluk hebt kun je ook kans hebben dat je een P4 krijgt.

Wat betreft je domein kun je inderdaad de TTL lager zetten maar niet minder dan 1 uur want dan heb je kans dat providers het gaan negeren. Je TTL kun je niet altijd aanpassen dat ligt aan waar jij je domein hebt geregistreerd.

Dus mocht je het niet erg vinden om dingen zelf uit te zoeken zou ik zeggen ga ervoor, al zou ik dat eerst doen met een testmachine voor je je live domein gaat gebruiken. Wil je dit niet neem dan of een managed dedicated server ( kost aardig wat geld ) of hou het gewoon bij shared hosting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind 3000 bezoekers per dag erg weinig om aan dedicated hosting te denken. Als je problemen hebt bij je huidige host dan zou dit komen doordat het een budget hoster is, maar een normale shared host moet dit makkelijk aan kunnen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:16
Ik hoor goede geluiden over SquareSpace. Dat is shared hosting met automatische schaling bij hwt Digg-effect. Volgens mij kun je er ook je Wordpress site importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
Je zou je vraag ook even hier kunnen droppen. Daar zijn veel hosters vertegenwoordigd die je wellicht een passend aanbod kunnen doen :

http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dagelijks 4000 unieke bezoekers en maak gebruik van shared hosting.
Dit werkt zonder problemen.
Ik zie dus geen reden om te kiezen voor dedicated hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha allemaal,

Ben nu toch geswitched naar OVH (ze hebben een erg goede helpdesk wat het voor mij een stuk makkelijker maakt). Ik ga langzamerhand meerdere van mijn klanten overzetten naar mijn nieuwe server waardoor het voordeliger is uiteindelijk (ik host zo'n 8 andere sites dus haal ik er een dedicated bak wel uit). Ben nu nog een beetje aan het klooten met het verhuizen, hoop dat dat allemaal goed gaat! Ik merkte al wel dat zoiets statisch als plaatjes al 3 keer zo snel laden dus dat is erg fijn. Ben uiteindelijk voor deze gegaan: https://www.ovh.nl/producten/superplan_mini.xml . Bij antagonist ging mijn reseler hosting maar tot 10 domeinen en nu heb ik alles zelf in de hand wat ik fijn vind. Ik lees nu wel wat advies dat ik toch beter shared had kunnen gaan maar ik zie dit toch als stimulans om meer sites te hosten :). Als het echt niet bevalt kan ik uiteindelijk weer switchen naar shared hosting maar ik denk dat vooral door de goede ondersteuning bij OVH ik toch op een dedicated bak zal blijven.

Thanks voor al het advies :)!
Pagina: 1