Rate Limit op Cisco Catalyst 2950

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een Cisco Catalyst 2950 switch moeten een aantal poorten worden gelimiteerd tot 1 Mbit/s. Nu heb ik diverse webpagina's gevonden waar men zegt dat dit kan, maar helaas is het mij nog niet gelukt.

Heeft iemand enig idee wat er geconfigureerd moet worden en/of wat ik fout doe?

IOS (tm) C2950 Software (C2950-I6Q4L2-M), Version 12.1(22)EA1, RELEASE SOFTWARE (fc1)
System image file is "flash:/c2950-i6q4l2-mz.121-22.EA1.bin"
cisco WS-C2950G-24-EI (RC32300) processor (revision J0) with 20873K bytes of memory.
Processor board ID FOC0815S2CY
Last reset from system-reset
Running Enhanced Image
24 FastEthernet/IEEE 802.3 interface(s)
2 Gigabit Ethernet/IEEE 802.3 interface(s)

class-map match-all alltraffic
  match access-group 133
!
!
policy-map 1m-bandwidth
  class alltraffic
    police 1000000 65536 exceed-action drop
mls qos map cos-dscp 0 10 16 18 24 26 32 34

interface FastEthernet0/6
 description test
 switchport access vlan 59
 bandwidth 1024
 ip access-group 133 in
 load-interval 30
 service-policy input 1m-bandwidth
 spanning-tree portfast

access-list 133 permit ip any any

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, deze had ik ook al geprobeerd.

Het lijkt erop dat dit commando niet in de IOS zit die op de switch staat. Als het nu een router was geweest dan had ik het rate-limit commando kunnen gebruiken.

Via deze link: http://slaptijack.com/net...-cisco-catalyst-switches/ heb ik geprobeerd te boel aan de praat te krijgen. Ik zie hier iemand met hetzelfde IOS die het wel gelukt is. Waarom is mij nog onduidelijk. Als ik deze configuratie dupliceer werkt het hier niet :S.

Wellicht kan het debug commando mij wat wijzer maken, maar via een "debug ip packet 133" zie ik verdomd weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dit zou toch gewoon met het commando srr-queue bandwidth limit moeten kunnen?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar dat commando komt niet voor in de lijst van commando's die ik kan geven wanneer ik de poort configureer. Helaas werkt dat dus niet (terwijl verschillende sites er melding van maken).

Nu kan het natuurlijk aan het IOS liggen, maar voor zover ik weet is dit een EI image en moet het dus werken :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:09:
Nu kan het natuurlijk aan het IOS liggen, maar voor zover ik weet is dit een EI image en moet het dus werken :S.
srr-queue bandwidth is pas geintroduceerd in IOS 12.2(25) dus je IOS ondersteund simpelweg deze functie niet. Sterker nog, 12.1 is de laastste voor de 2950 dus het zal ook nooit gaan werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 23-03-2010 00:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, dat betekend dus upgraden.

Zijn er nog andere mogelijkheden om een rate limit op een poort te zetten? Ik heb e.e.a. gelezen over policing, maar dit lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Ik zou zeggen lees deze is door. Heb namelijk niet het gevoel dat je echt onderzoek hebt gedaan naar wat wel en niet mogelijk is maar het hier gewoon neer gegooid hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 23-03-2010 00:45 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1