Cisco Catalys 2950 Web Interface

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een Cisco Catalyst 2950 24x 10/100 mbit en 2 uitbreidingssloten.

Nu heb ik een jaar of 3 geleden dat ding naar factory defaults gezet, en ingelogd via de webinterface.
Nu ben ik al een aantal weken aan het zoeken op google maar ik nergens meer vinden hoe ik:

-De switch naar factory defaults kan krijgen (wat ik gelezen geprobeerd heb is mode knop ingedrukt houden en dan spanning erop, dan mode knop 30 seconden vasthouden en dan loslaten het lampje sys blijft continu branden, en de aangesloten computers krijgen geen link)
-Wat is het standaard IP adres na de reset en wat is eventueel de username+pass

Ik heb het vroeger ooit ergens gelezen en het is toen ook goed gelukt maar ik kan nu niets meer vinden. Mischien dat iemand mij opweg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Een 2950 heeft default geen IP adres. Je moet gewoon even een consolekabeltje aansluiten. Na een config reset vraagt ie via de CLI welk ip adres je wilt configureren op de vlan1 interface.
De username is standaard 'admin' met het wachtwoord wat je hierboven geconfigureerd hebt.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik weet 100% zeker dat ik het toen zo heb gedaan, een console kabel heb ik helaas niet, maar ieder geval bedankt voor je hulp
FatalError schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:04:
Een 2950 heeft default geen IP adres. Je moet gewoon even een consolekabeltje aansluiten. Na een config reset vraagt ie via de CLI welk ip adres je wilt configureren op de vlan1 interface.
De username is standaard 'admin' met het wachtwoord wat je hierboven geconfigureerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Dat vind ik knap, dit is default: ;)
code:
1
2
3
4
5
interface Vlan1
 no ip address
 no ip route-cache
 shutdown
end

Switch#sh ip int vlan1
Vlan1 is administratively down, line protocol is down
Internet protocol processing disabled

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 22-03-2010 19:15 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, een Cisco apparaat heeft nooit een ip uit de doos. Behalve sommige access points bijvoorbeeld, die zoeken naar DHCP. Voor een switch heb je echt een console kabel nodig (10 of 20 euro met usb verloopje), en vervolgens kun je via de cli dat apparaat instellen.

Waarschijnlijk had je hem toen der tijd niet helemaal leeg gehaald, en stond er nog een config in (of je hebt een oud back-up terug gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Dat zou ook nog kunnen. Ik ga weleens op zoek naar een console kabel..

Thnx voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
FatalError schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:14:
Switch#sh ip int vlan1
Vlan1 is administratively down, line protocol is down
Internet protocol processing disabled
daar ben ik het niet helemaal mee eens. :)
eer zijn een hoop modellen die, als je niet antwoord op de cli vraag om de quick config wil doorlopen, vlan 1 activeren, een dhcp adres vragen en naar een config gaan zoeken via tftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
PerfectPC schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:48:
[...]

daar ben ik het niet helemaal mee eens. :)
Out of the box? Is nooit wat geconfigureerd, zal je altijd met een console kabel moeten doen eer je via IP kan inloggen op een switch.

Het Linksys by Cisco spul uitgesloten, die hebben wel een standaard IP in de firmware zitten (maar noem ik zelf geen Cisco spul).

Maare, om de discussie up te houden: Welke modellen zijn dat dan volgens jou? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 04-04-2010 19:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ballebek schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:08:
[...]

Out of the box? Is nooit wat geconfigureerd, zal je altijd met een console kabel moeten doen eer je via IP kan inloggen op een switch.

Het Linksys by Cisco spul uitgesloten, die hebben wel een standaard IP in de firmware zitten (maar noem ik zelf geen Cisco spul).

Maare, om de discussie up te houden: Welke modellen zijn dat dan volgens jou? :)
Volgens mij de 3560 en 2960, maar ik weet het niet zeker.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Vicarious schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:14:
[...]
Volgens mij de 3560 en 2960, maar ik weet het niet zeker.
To set up the switch, you need to complete the setup program, which runs automatically after the switch is powered on. You must assign an IP address and other configuration information necessary for the switch to communicate with the local routers and the Internet. This information is also required if you plan to use the device manager or Cisco Network Assistant to configure and manage the switch.
Bij de 3560, te lui om te kijken naar de 2960 maar ga er voor het gemak vanuit dat deze het ook niet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 05-04-2010 00:19 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

http://www.cisco.com/en/U...e/3560gsg_08.html#wp49930

zie hoofdstukje express setup. Default idd niks, maar het kan wel zonder console kabel.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vicarious schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:31:
http://www.cisco.com/en/U...e/3560gsg_08.html#wp49930

zie hoofdstukje express setup. Default idd niks, maar het kan wel zonder console kabel.
Dit is preciew wat ik bedoelde!

heb inmiddels van een goeie tweaker een console kabel mogen ontvangen, en heb het inmiddels al gedaan via de console kabel

In ieder geval bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Ballebek schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:08:

Ja hoor, out of the box. Nee nix geconfigureerd, en nee al helemaal geen linksys spul ;)
http://scottledyard.wordp...using-auto-configuration/
erase een 3650 maar eens en kijk wat ie doet na een reload. :) (best kabeltje insteken in eth0 en een minuutje wachten - zonder te antwoorden - na de vraag voor quick-config)

Dat is gemaakt om snel veel switches te kunnen deployen / vervangen zonder deze allemaal aan een console kabel te moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
PerfectPC schreef op woensdag 07 april 2010 @ 00:22:
Dat is gemaakt om snel veel switches te kunnen deployen / vervangen zonder deze allemaal aan een console kabel te moeten hangen.
Ergens schaam ik me wel een beetje... Dit heb ik gewoon redelijk vaak gebruikt in het verleden... :|
Ik gooi het maar op leeftijd denk ik. :Y

Pagina: 1