zoektocht naar goede pc speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een set goede luidsprekers voor aan mijn pc. Ze moeten op m'n bureau kunnen staan en ik gebruik ze eigenlijk alleen voor muziek.
Momenteel heb ik de Logitech Z-2300 maar deze vind ik wat bonkerig. Ik zit nu te denken aan een 2.0 systeem omdat ik het gevoel heb dat je met een 2.1 systeem toch snel de bonkerige bass terug hebt.. Ik wil niet meer dan 600 euro uitgeven.

Hebben jullie goede ideeën? Een hele goede 2.1 is ook goed.

Er zijn een aantal luidsprekers waar ik erg goede dingen over heb gelezen, namelijk:

Swans M200MKIII
Teufel Concept B 200 USB
M-Audio av40

Het vervelende is dat de Swans maar zijn te beluisteren in 1 winkel in heel Nederland en de Teufel set hebben ze in geen enkele winkel en kun je alleen bestellen via de Teufel site. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze speakers of andere speakers aanbevelen?

Een andere vraag gaat over mijn geluidskaart (Creative Audigy 4). Zou ik met een andere geluidskaart de kwaliteit van m'n muziek nog sterk kunnen verbeteren? En zo ja, welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
KRK Rokit 6 G2 schijnt vrij goed te zijn,
Kijk in ieder geval niet naar pc speakers maar naar studio monitors, zeker als je zoveel geld wilt uitgeven. En in plaats van een andere geluidskaart kun je beter naar een DAC kijken (tenzij die in je speakers is ingebouwd). Als je het geluid digitaal naar een DAC stuurt is het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Als je naar losse studio monitoren gaat kijken heb je sowieso ook een (voor)versterker nodig, dat maakt het budget van 600 euro dan ineens weer wat krapper.

Toch denk ik dat je inderdaad beter voor een losse versterker en luidsprekers kunt gaan. Ook een losse DAC zal wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel nog een oude versterker, de Denon pma 320. Maar zou ik als ik losse monitor speakers koop (die in het budget passen) en die aansluit op mijn oude Denon een beter geluid hebben dan wanneer ik bv die Swans koop en aansluit op een goede geluidskaart?
Zo'n losse DAC, moet die dan tussen de geluidskaart en de versterker? En werkt dat ook met pc-speakers of alleen met losse studio monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Geef 100 tot 200 euro uit aan een mooie geluidskaart, bijvoorbeeld EMU 0404 USB, haal je Denon van de zolder, en koop voor 400 tot 500 euro mooie boekenplankspeakers. Dan krijg je het meeste waar voor je geld :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij correct in rotterdam koopjes kelder staan nog actiefe monitor luidspreakers te koop
misschien kan je ze vinden op web van correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties!
voodooless schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:56:
Geef 100 tot 200 euro uit aan een mooie geluidskaart, bijvoorbeeld EMU 0404 USB, haal je Denon van de zolder, en koop voor 400 tot 500 euro mooie boekenplankspeakers. Dan krijg je het meeste waar voor je geld :)
Oke, hier had ik helemaal niet aan gedacht eigenlijk. ff wennen aan het idee :P Dus je denkt dat dat beter gaat klinken dan die geluidskaart die je noemt kopen met daaraan bv die Swans? Die versterker is wel echt oud he, volgens mij 1990 ofzo.

Heb je nog tips/ideeën over de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
als je een van de betere audio zaken binnenloopt kun je speakers beluisteren, kijk daar dan wat je het mooiste vind klinken, dan kun je hier nog even navragen of je geen rommel hebt uitgekozen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar een winkel zoals bax oid en beluister de monitors die ze hebben staan.. Jouw oren moeten het geluid goedkeuren. Iedereen heeft het altijd over krk''s maar Mackie's of Fostex schijnen ook fantastisch te klinken. Om speakers te kopen moet je ze echt gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens ik gebruik de logitech z10
Zeer goed geluid voor een pc speaker
Lekker bass zonder over gebonk
Zie link
http://www.geek.com/xyzim...s/logitech_z10/z10_05.jpg

En deze creative speakers blijken ook erg goed te zijn
http://www.alternate.nl/h...ARE&l1=Geluid&l2=Speakers

Het is ook wat je wilt .

Ik gebruik de xbox 360 streaming van de server naar de denon versterker toe .
En mijn logiteck als je rustige wat aan het zoeken ben achter mijn laptop.
Ook de z10 heeft een eigen ingebouwde usb geluidskaart .
Ook geen gezijk met ruis omdat alles digitaal word aan gestuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

gambr0 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:16:
Als je naar losse studio monitoren gaat kijken heb je sowieso ook een (voor)versterker nodig, dat maakt het budget van 600 euro dan ineens weer wat krapper.

Toch denk ik dat je inderdaad beter voor een losse versterker en luidsprekers kunt gaan. Ook een losse DAC zal wonderen doen.
Waarom? Versterkte KRK's hebben gewoon een volume-regeling, de rest doe je met je computer. Dat maakt die versterkte speakers juist zo makkelijk. Maar voor mooi geluid zou ik gewoon naar de Hifi-zaak gaan en boxen kopen voor op je versterker. Voor 200/box heb je aardig wat keus :)

Nog een tip: hang je speakers op, dat klinkt vaak beter dan half achter je monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik heb het een en ander beluisterd en uiteindelijk kies ik toch voor de Swans M200MKIII. Wat is nou de beste manier om deze (actieve) speakers aan te sluiten? Ik heb thuis nog een Denon pma 320 staan. Als geluidskaart heb ik momenteel de Audigy 4. Is het het verstandigst om een nieuwe goede geluidskaart te kopen en m'n versterker erop aan te sluiten? Of een DAC (weet ik echt niets van af)? En welke geluidskaarten raden jullie dan aan? Ik heb nog ong 200 euro over voor een eventuele geluidskaart of wat dan ook het beste lijkt..

Link naar de speakers:
http://www.novusaudio.nl/...edia%20luidspreker[2]%22]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

voor actieve monitors heb je dus geen extra versterker nodig. Zet die er zeker ook niet bij tussen want dan gaat het mis.

Ik heb zelf een m-audio audiophile 24/96 op een marantz versterker met dynaudio monitoren. De m-audio is een prima kaart voor rond de 100 euro. De reeds genoemde emu is ook een goede keus.

Zoek anders eens het topic 'geluidskaart met tulp' of iets in die strekking. Daar staat een boel te vinden over de betere kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Solidxxsnake: Dat is een aardige smak geld die je uitgeeft aan speakers voor bij je computer.
Geluidskaart: Een M-audio is ongetwijfeld prima geschikt. Een DAC (die je waarschijnlijk op je huidige audigy kan aansluiten, afhankelijk van de uitvoering) heeft als voordeel dat je geen storingen vanuit je kast naar je speakers krijgt, en als nadeel dat het vaak lastig is om windows alles naar digital out te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 12:55
Ik zou zeker voor de KRK's gaan ik heb ze hier staan op me macpro echt prachtig geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Als ik jou was zou ik eens naar de expert gaan en eens kijken wat ze daar hebben.
Zelf heb ik een trust 2.1 speakers set 4 boxen en een subwoofer, voor 120 euro, geeft lekkere bass en is beter dan een Bose (naar mijn mening).
Je kan ook een 2.1 bij de dixons kopen voor maar 40 euro is ook redelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een behoorlijke smak geld, maar ze klinken echt heel erg mooi.
Ik hoor/lees goeie dingen over de M-audio audiophile 24/96, Emu 0404 (usb) en de Emu 1212.
De 3 kaarten verschillen behoorlijk in prijs (90 euro, 200 euro, 150 euro). Ik weet niet goed welke ik nou zal halen.. Wat zeggen jullie? Het gaat me puur om muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:50:
Het is idd een behoorlijke smak geld, maar ze klinken echt heel erg mooi.
Ik hoor/lees goeie dingen over de M-audio audiophile 24/96, Emu 0404 (usb) en de Emu 1212.
De 3 kaarten verschillen behoorlijk in prijs (90 euro, 200 euro, 150 euro). Ik weet niet goed welke ik nou zal halen.. Wat zeggen jullie? Het gaat me puur om muziek.
Als het puur om de muziek gaat kan je beter een losse dac halen
http://cgi.ebay.com/09-NE...ain_0?hash=item1c10d29544
dit is wel een prima ding

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Budget tot 600 euro? Ga bij de Feedback luisteren. Ik denk dat je geen andere plek kan vinden waar je een groter assortiment van actieve monitoren kan beluisteren in 1 kamer. Je kan er gewoon zomaar binnen lopen met een mp3 speler of ceedeetje.

Daar hebben ze de voorheen genoemde KRK speakers, en de goedkopere M-Audio monitors waarschijnlijk ook. Als je 600 euro uit wil geven (tenzij je een gedeelte daarvoor bewaart voor een goede geluidskaart) zou ik eerder naar 2e hands speakers gaan kijken. In het geval van KRK bijvoorbeeld, klinkt de VXT serie (en de oudere V serie) zóóó veel beter dan de Rokit serie. Als je even zoekt kun je vast een gebruikte VXT of V set op de kop tikken voor 500-600 euro. Dat over het verschil met de Rokits is natuurlijk mijn subjectieve oordeel, maar ga maar eens luisteren bij de Feedback, en oordeel zelf. Ook leuke monitors zijn bijvoorbeeld Adam en Dynaudio (maar dan moet je 2e hands gaan zoeken, anders wordt het te duur. Je kan ze natuurlijk wel even gaan beluisteren bij Feedback vantevoren :P)

M-Audio Audiophile 24/96 is meer dan genoeg voor je eisen. [edit] ZeroDAC kan natuurlijk ook, maar dan ben je uiteindelijk wel een stuk duurder uit.

[ Voor 13% gewijzigd door skndd op 08-04-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De speakers die hij uit heeft gezocht gaan naar de 500/stuk ;)

Ik zou een USB-geluidskaart niet voor kritische toepassingen (studio, podium) gebruiken omdat USB niet geschikt is voor tijd-kritische applicaties, maar in de praktijk heb ik er geen enkel probleem mee (goedkope creative MP3+). Het voordeel van USB is dat je de storingen uit je kast kwijt bent, net zoals met een externe DAC. Maar een aparte DAC zal beter zijn, en waarschijnlijk mooier klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Ik heb een zero dac, en dat ding klinkt een stuk beter dan de analoge uitgangen van mijn x-fi, ik gebruikte hem eerst alleen als headamp, maar als dac voor mijn speakers doet hij het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst, allemaal bedankt voor de snelle en goede reacties!

@Exphy: Is deze ook gewoon aan te sluiten op de creative Audigy 4? Want die is analoog, of maakt dat niets uit? En is het kopen via Ebay echt 100% betrouwbaar?

@Skndd: Bedankt voor je speaker tips maar daar ben ik inmiddels wel uit. Dat worden de Swans.
Met zo'n DAC ben ik idd wel duurder uit, maar als dit beter klinkt heb ik het er wel voor over.

@MBV: De Swans zijn 550 voor 2 speakers, niet per stuk.
Maar als ik je goed begrijp denk je dat het mooier klinkt als ik een DAC (van ong 200 euro) koop en aansluit op m'n Audigy 4 dan dat ik die 200 uitgeef aan een geluidskaart en die rechtstreeks aansluit op de speakers? Heb je nog een idee voor een DAC die aan te sluiten is op die Audigy?

@KOL3N: Wat voor geluidskaart heb jij er op aangesloten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Geluidskaart maakt niet uit. Je koopt gewoon een USB versie van de ZeroDAC, en dan is je ZeroDAC in feite gewoon een externe geluidskaart.

Ik had het topic een beetje slordig gelezen, daarom zag ik niet dat je je speakers al gekocht had... Zat op m'n werk, en had niet veel tijd om te browsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Over de prijs: dan heb ik je tekst verkeerd gelezen.
Elke geluidskaart met S/PDIF uitgang kan je aansluiten op elke DAC (in theorie). Dat kan dus niet op de analoge aansluiting: DAC betekent Digital/Analog Converter. Ik ben verder niet thuis in die wereld, maar het lijkt mij logisch dat een losse DAC betere geluidskwaliteit heeft dan eentje in een geluidskaart. Die DAC wordt 'alleen' maar gekocht door audiofielen die de DAC in hun CD/DVD-speler of computer niet goed genoeg vinden.
Je zou bij de audiozaak waar je die Swans hebt geluisterd ook kunnen kijken hoe je een goedkope CD-speler (analoog aangesloten) vindt klinken vergeleken met de losse DAC die je op het oog hebt.

Of een DAC op je geluidskaart past weet ik niet: er zijn een stuk of 10 uitvoeringen van de Audigy 4. Sommigen hebben alleen coaxial S/PDIF, dat gaat gewoon werken met het goede kabeltje. Soms zit er ook op het moederbord een optische uitgang, en bij een optische uitgang maakt het in normale gevallen niets uit hoe goed de geluidskaart is.

edit:
Nogal logisch dat er ook USB-versies van zijn. Dan moet je die gewoon kopen, lijkt mij de simpelste oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 08-04-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
mijn dac is aangesloten op een veel te dure x-fi, kijk maar even of je geluidskaart een digitale aansluiting heeft, maar die nieuwe zero dac's werken ook via usb. als je toch een geluidskaart wilt moet je even naar die c-media drivers voor bitperfect kijken, werkt met hele goedkope kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn audigy heeft geen digitale aansluiting. Maar dat geeft dan niet, dan kan het via usb. Dan zou ik die Audigy niet meer nodig hebben dus.
Maar het gaat dus goed als ik zo'n DAC aansluit op mijn actieve speakers? Zijn misschien stomme vragen maar dat hele losse DAC gebeuren is echt nieuw voor me.
Zijn jullie ook bekend met de Beresford Caiman en de Beresford TC-7520? Hoe zijn die in verhouding met de zeroDac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:42:
Aller eerst, allemaal bedankt voor de snelle en goede reacties!

@Exphy: Is deze ook gewoon aan te sluiten op de creative Audigy 4? Want die is analoog, of maakt dat niets uit? En is het kopen via Ebay echt 100% betrouwbaar?
Je hebt wel een digital out nodig, zou best wel op je mobo kunnen zitten, verder hebben ze tegenwoordig ook modellen welke je met USB kan aansturen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Een DAC moet op actieve speakers: actieve speakers betekent alleen maar dat je geen versterker nodig hebt omdat die er al in zit (4 per speaker, in jouw geval). Als je gewone speakers had gehad, had je een losse versterker moeten hebben.

Goede DAC's kan je moeilijk vergelijken op kwaliteit, dat is net zoiets als speakers: ze zijn allemaal beter dan je geluidskaart, welke je mooi vindt klinken moet jij uitzoeken/luisteren. Google leverde me deze thread op: http://www.head-fi.org/fo...d-dac-vs-zero-dac-287389/

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 08-04-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, duidelijk! Dan ga ik proberen of ik de Beresford thuis kan beluisteren voordat ik hem koop.
Vervelend dat er niet een zaak is waar je naar toe kunt om daar te luisteren.
Wat ik me nog afvraag, heeft het kopen van een geluidskaart van 200 euro (emu 1212 bv) nog een voordeel t.o.z. van een DAC voor hetzelfde geld? Want toch koopt volgens mij de meerderheid nog een geluidskaart.
En als ik voor 1 van die 2 DAC's ga en ze aansluit via usb, raad je dan nog aan als ik weer wat budget heb om alsnog een geluidskaart te kopen zodat ik de DAC daarop kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
het is ietsje beter om een geluidskaart bij je DAC te gebruiken in verband met jitter, maar hoeveel dat uitmaakt en of je het merkt kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@KOL3N: In welk opzicht maakt het voor de jitter uit of je hem optisch of via USB aansluit? USB geeft domweg het signaal door, wat door de DAC wordt omgezet in een jitter-vrij signaal zolang er geen vertraging komt op de USB-bus. In een extreem geval zal zijn buffer leeg raken, en krijg je een hapering in het geluid: met mijn MP3+ heb ik dat nog nooit gemerkt.

@solidxxsnake: houd die 200 euro lekker in je zak en sluit hem aan via USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke :*)
Ik heb contact gehad met de man van de Nederlandse Beresford en hij gaat akkoord met het thuis beluisteren van de DAC. Ik ga hem nu bestellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
ik hoor vaak dat het signaal via USB jitter veroorzaakt, ik heb zelf geen DAC met usb dus ik weet er verder niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan is nog heel sterk de vraag hoeveel mensen dat gaan horen ;) Maar daar hebben we een topic over kabels en elfen bij maanlicht voor.

@solidxxsnake: heb je een cd-speler met optische (of coax) s/pdif uitgang (hint: kringloop, 10 euro)? Als je een duidelijk verschil hoort tussen een cd op die cd-speler afspelen, en de DAC via USB, dan kan je winst halen met een geluidskaart van 3 tientjes met een optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft m'n cd speler niet . Maar voor 10 euro wil ik dat zeker proberen! Bedankt voor je tip.
Ik ga morgen kijken in onze kringloopwinkel!

Edit: Kan ik dat niet ook testen met mijn dvd speler? Die heeft een digitale coax en een optische uitgang.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
tuurlijk kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) En dan maakt het niet uit of ik de coax of de optische uitgang gebruik? Want een coax kabel heb ik al liggen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:46

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:22:
En dan maakt het niet uit of ik de coax of de optische uitgang gebruik?
Coaxiaal is in theorie beter, maar de verschillen zijn minimaal. Reden heb ik ergens rondslingeren, maar heel boeiend is het niet. Heeft te maken dat je met een optische aansluiting het signaal eerst moet omvormen naar licht vanaf het uitvoerende apparaat en dan later moet deze omzetting weer ongedaan worden gemaakt. Bij digitale coax is en blijft het een electrisch signaal wat niet hoeft worden omgezet. En zo waren er nog wat dingetjes. Maar in de praktijk merk je er niets van.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, goed om te weten. Hij is nu aangesloten via coax dus dan kan ik mooi die kabel gebruiken om te testen! :)

Edit: De DAC is net binnen gekomen. Welke van de 2 analoge outs moet ik gebruiken om de speakers aan te hangen, the line fixed of the preamp variable?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Beresford 7520 aangesloten via usb en een lange tijd geluisterd en vergeleken met het geluid van wanneer ik mijn speakers aansluit op m'n Audigy 4. Gek genoeg is mijn conclusie dat er echt bijna geen verschil is! Hoe is dit mogelijk? Heb ik de verkeerde DAC gekozen? Ik zit er nou toch ernstig over te denken om de DAC te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:36:
Ik heb de Beresford 7520 aangesloten via usb en een lange tijd geluisterd en vergeleken met het geluid van wanneer ik mijn speakers aansluit op m'n Audigy 4. Gek genoeg is mijn conclusie dat er echt bijna geen verschil is! Hoe is dit mogelijk? Heb ik de verkeerde DAC gekozen? Ik zit er nou toch ernstig over te denken om de DAC te retourneren.
Je hebt je gewoon gek laten maken en onnodig veel geld uitgegeven. De gemiddelde PC-luisteraar is tevreden met een Logitech setje en jij bent een stap verder gegaan met een betere versterker en dito speakers. De volgende stap is een aparte DAC, maar dat is voor puristen. Bovendien hangt het erg van de kwaliteit van de rest van je spul af of je uberhaupt verschil hoort met een ongeoefend gehoor :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die DAC kan ik nog terug sturen.
Maar denk je dat ik met een betere geluidskaart nog kwaliteitswinst kan halen? Dat moet toch haast wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:26:
Die DAC kan ik nog terug sturen.
Maar denk je dat ik met een betere geluidskaart nog kwaliteitswinst kan halen? Dat moet toch haast wel?
Ik verwacht niet dat je veel winst gaat halen met n andere kaart. Vrijwel alle moderne Creative kaarten zijn gewoon prima. De grote verschillen in geluid komen door de luidpsrekers, de luisterruimte en de opname. De rest heeft maar marginaal invloed.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je gaat geen verschil merken met een andere geluidskaart, als je nu geen verschil merkt met de bijna-ultieme zet van een losse DAC. Het verschil tussen een slechte interne kaart en een goede interne kaart is namelijk veel kleiner.

Maar het verbaasd me wel dat je echt geen verschil hoort. Meestal is het verschil tussen de interne DAC van een DVD-speler en een externe DAC te horen (als je erop let), en bij mijn geluidskaart hoor je altijd hele kleine verstoringen van bijv. HDD-activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Het is inderdaad bijzonder dat je het niet hoort, maar als het echt zo is dan zou ik hem gewoon terug brengen, dan ga je ook geen verschil merken met andere geluidskaarten (voor zover ik weet is er geen geluidskaart die beter is dan een DAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Da's nogal logisch: een geluidskaart heeft een DAC aan boord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ongelofelijk. De usb kabel waarmee ik hem eerst had aangesloten kon niet 100% in de DAC doordat het plastic dat om de stekker zat zeg maar te ver naar voren zat. Dus de stekker zelf was te klein waardoor hij er ook steeds uitviel. Ik heb nu een andere kabel gekocht, die wel goed is, en het met deze beluisterd. Maar nu hoor ik duidelijk verschil! Het geluid is gewoon echt veel voller.. Kan dit zoveel verschil maken (blijkbaar wel)? Je zou toch zeggen dat met een usb kabel als de 1e en 0e er gewoon doorheen gaan (je dus geluid heb) dat je kwa geluidskwaliteit geen verschil zou moeten horen? Maar echt, nu met een fatsoenlijke kabel klink het stukken beter dan met mijn Audigy 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Enige mogelijkheid is dat hij te weinig data er doorheen kon duwen, en dus overschakelde op een lagere snelheid. Verder klinkt het heel bijzonder in mijn oren, bijna net zo bijzonder als vergulde toslink (optische) kabels.
Pagina: 1