Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto importeren vanuit Duitsland

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
Ik wil eind dit jaar een BMW E30 325 importeren vanuit Duitsland en ik zit me te oriënteren op de kosten die erbij komen.

De reden waarom importeren handig is:
- De auto is daar veel beter verkrijgbaar
- Meer opties/keuze
- Minder kilometers
- Klassiekers zijn daar ook beter te vinden (ivm oldtimer)
- De kosten (Hier in nederland zit je zo op de 4k voor een 325, in duitsland vanaf 2,5k)

Nu wil ik graag weten welke kosten ik kan verwachten bij het importeren.

Na wat speurwerk:
- De kosten voor de verificatie van de voertuig gegevens, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel I en II) bedragen samen 97.25 euro.
- Een kentekenplaat laten maken (kosten ???)
- De APK keuring zelf (afhankelijk van de reparaties die nodig mochten zijn + apk keuring zelf (minimaal 40 euro oid))
- BPM

Het laatste punt gaat dus over de BPM die betaald dient te worden. Stel je voor dat ik een auto van 1986 kan vinden, dan is de auto 24 jaar oud en dient er nog BPM afgedragen te worden.

code:
1
2
3
4
Auto importeren en de BPM kortingsregeling Periode tussen datum eerste ingebruikname en datum van registratie.                                              Afschrijvingspercentage

9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar     90%
25 jaar of meer                               100%

Volgens autoweek is de nieuwwaarde € 26.451
de BPM percentage is 27,4% in 2010

Is het dan (26451 * 0,1 * 0,274 =) 724,76 euro dat ik moet afdragen of zie ik iets over het hoofd?

Leuk zo'n berekening :')

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je mag dit jaar kiezen uit een bpm-berekening volgens het toelatingsjaar of de bpm-berekening van 2010. In het laatste geval krijg je te maken met een co2-heffing die meestal nadelig zal uitvallen.

De bpm-calculator van Autoweek berekent beide voor je. Volgens Autoweek hoef heb je op een E30 325i echter al 100 procent bpm-afschrijving :? .

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jeps... BPM percentage van 0% wordt bereikt bij 19.5 jaar.

Wise enough to play the fool

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
teacher schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:42:
Ok :) Dan was het lijstje wat ik had gevonden niet kloppen dus.

Zie ik nog andere kosten over het hoofd? Ik wil er namelijk wel zeker van zijn dat ik geen extra kostenposten krijg waar ik me scheel aan betaal :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Misschien een domme opmerking, bel het RDW even :) Heb je in 15min een chaggerijnige medewerker aan de lijn die met veel moeite je alles uitlegt :)

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:12
Ik geloof dat het in totaal uitkomt op +/- 400 euro voor een oldtimer vanuit Duitsland :) Dat is dan inclusief exportplaten / verzekering, kenteken, rdw etc.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Let er alleen wel op dat je sinds januari 2010 ook de volledige BPM berekening moet geven als een auto <25 jaar is. Er staat bij de RDW keuringsstations overal aangegeven dat de Douane je hier niet mee mag helpen, en dat je maar een belastingadviseur in moet schakelen. De berekening van de BPM calculator van Autoweek is helaas niet voldoende. Je hebt wel sites die de volledige berekening tegen betaling verstrekken, die je zo over kan schrijven op het BPM-aangifte formulier. Bijvoorbeeld de site van Autotelex.
teacher schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:42:
En wordt per dag meer afgeschreven, itt per jaar zoals ze dat voorheen deden.

Die 90% uit het rekenvoorbeeld van Beerkeeper is zoals het voorheen gebeurde. Dan betaalde je van 9 tot 25 jaar oude auto's 10% rest-BPM. Tegenwoordig is het zo dat de BPM per dag afgeschreven wordt, en je dus ook per dag de rest-BPM uit kan rekenen.

[ Voor 33% gewijzigd door reuzekind op 23-03-2010 23:02 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Pagina: 1