Ik wil eind dit jaar een BMW E30 325 importeren vanuit Duitsland en ik zit me te oriënteren op de kosten die erbij komen.
De reden waarom importeren handig is:
- De auto is daar veel beter verkrijgbaar
- Meer opties/keuze
- Minder kilometers
- Klassiekers zijn daar ook beter te vinden (ivm oldtimer)
- De kosten (Hier in nederland zit je zo op de 4k voor een 325, in duitsland vanaf 2,5k)
Nu wil ik graag weten welke kosten ik kan verwachten bij het importeren.
Na wat speurwerk:
- De kosten voor de verificatie van de voertuig gegevens, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel I en II) bedragen samen 97.25 euro.
- Een kentekenplaat laten maken (kosten ???)
- De APK keuring zelf (afhankelijk van de reparaties die nodig mochten zijn + apk keuring zelf (minimaal 40 euro oid))
- BPM
Het laatste punt gaat dus over de BPM die betaald dient te worden. Stel je voor dat ik een auto van 1986 kan vinden, dan is de auto 24 jaar oud en dient er nog BPM afgedragen te worden.
Volgens autoweek is de nieuwwaarde € 26.451
de BPM percentage is 27,4% in 2010
Is het dan (26451 * 0,1 * 0,274 =) 724,76 euro dat ik moet afdragen of zie ik iets over het hoofd?
Leuk zo'n berekening
De reden waarom importeren handig is:
- De auto is daar veel beter verkrijgbaar
- Meer opties/keuze
- Minder kilometers
- Klassiekers zijn daar ook beter te vinden (ivm oldtimer)
- De kosten (Hier in nederland zit je zo op de 4k voor een 325, in duitsland vanaf 2,5k)
Nu wil ik graag weten welke kosten ik kan verwachten bij het importeren.
Na wat speurwerk:
- De kosten voor de verificatie van de voertuig gegevens, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel I en II) bedragen samen 97.25 euro.
- Een kentekenplaat laten maken (kosten ???)
- De APK keuring zelf (afhankelijk van de reparaties die nodig mochten zijn + apk keuring zelf (minimaal 40 euro oid))
- BPM
Het laatste punt gaat dus over de BPM die betaald dient te worden. Stel je voor dat ik een auto van 1986 kan vinden, dan is de auto 24 jaar oud en dient er nog BPM afgedragen te worden.
code:
1
2
3
4
| Auto importeren en de BPM kortingsregeling Periode tussen datum eerste ingebruikname en datum van registratie. Afschrijvingspercentage 9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90% 25 jaar of meer 100% |
Volgens autoweek is de nieuwwaarde € 26.451
de BPM percentage is 27,4% in 2010
Is het dan (26451 * 0,1 * 0,274 =) 724,76 euro dat ik moet afdragen of zie ik iets over het hoofd?
Leuk zo'n berekening
XBO Gamertag: BeerkeeperNL