Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik ben nu al een paar uur aan het proberen om policies in te stellen op onder andere IE8, gebruikmakend van MMC (SP1). In feite lukt het allemaal wel, ik alleen tegen het volgende probleem op.

Ik wil in IE8 ons intranet als startpagina instellen. Dat gaat goed; ik kan ook voorkomen dat dezen middels de opties van IE8 wordt aangepast naar de wens van de gebruiker. Maar... wanneer deze een website open heeft staan (Google, bijvoorbeeld), kan er omheen gewerkt worden door te kiezen van de home-knop > Startpagina toevoegen of wijzigen. Wanneer ik in de policy de home-knop disable, blijft deze doodleuk staan. Wanneer ik meerdere topics raadpleeg (ook buiten Tweakers), wordt er gemeld dat deze optie toch niet beschikbaar zou moeten zijn wanneer ik in de GPO kies dat de startpagina niet aanpasbaar zou moeten zijn.

Iemand die wél de werkende gouden tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik haal uit je verhaal niet helemaal of je de inetres.adm hebt hebt gebruikt die bij SP1 wordt meegeleverd of niet.

Desondanks; ik kan me inderdaad herinneren dat de werking van jouw verhaal inderdaad correct is en dat de gebruiker dus zijn/haar Home kan aanpassen. De enige test die ik even zo 1-2-3 uit mijn mouw schudt is om te kijken op welke registry-key dit wordt weggeschreven (zijn het roaming profiles of niet?) en dan in het register gewoon een deny zetten dat een user daar iets mag modificeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik heb inetres.adm nog apart gedownload en geïnstalleerd, just in case.

Nadeel is nu dat ik nog wat meer updates heb ingespeeld, en de server herstart moet worden. Helaas draait deze in een 24/7-productieomgeving, en is het minst ongunstige moment dat ik de server kan rebooten vanavond om 19:45 uur. Als dat gedaan is, bekijk ik even of de situatie rondom IE8 is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bastiaan schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:28:
Nadeel is nu dat ik nog wat meer updates heb ingespeeld, en de server herstart moet worden. Helaas draait deze in een 24/7-productieomgeving, en is het minst ongunstige moment dat ik de server kan rebooten vanavond om 19:45 uur. Als dat gedaan is, bekijk ik even of de situatie rondom IE8 is veranderd.
Ik lees het wel maar advies: zet een backup-server in. Geen idee welke services/rollen deze machine allemaal serveert maar mag toch aannemen dat in een 24/7/365-omgeving er een tweede server is die de rollen kan overnemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:21:
[...]

Ik lees het wel maar advies: zet een backup-server in. Geen idee welke services/rollen deze machine allemaal serveert maar mag toch aannemen dat in een 24/7/365-omgeving er een tweede server is die de rollen kan overnemen?
Ja; we hebben een schaduwserver draaien in een ander pand op ons terrein. Dank je.