Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Ik heb de Twin Turbo al een tijd aangesloten op mijn HD4850.
Dit heb ik gedaan d.m.v. een tussenstuk.
Het volgende plaatje weergeeft het stekkertje wat verbonden is met de koeler,
dus met 1 van die 2 stekkers moet de koeler aangesloten worden op voeding/moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/120s2dw.jpg

De groene is een 3-pins en de rode een 4-pins. Alleen dit zijn rare formaten want deze passen niet op mijn moederbord 3-pins aansluitingen. De aansluiting van de koeler is kleiner. De 4-pins heb ik ook nooit kunnen aansluiten.

Nu zat er bij de koeler een tussenstuk, daar zaten 2 stekkertjes op waar de groene in kon (7 of 12 volt), en die zaten dan verbonden aan een Molex voedingskabel. Deze had ik aangesloten op de 7 volt. Vanmiddag wou ik proberen om hem aan te sluiten op de 12 volt, en daarbij heb ik het tussenstuk gemold. Fail.
Maar nu zit ik dus met de op het plaatje afgebeelde stekkers die nergens inpassen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Als ik een fan-controller bestel, passen deze stekkers er dan wel in?
Is er een makkelijkere oplossing?

btw;
Moederbord = P5Q SE/R
Videokaart : Asus HD4850
Koeler : Arctic Cooling Accelero Twin Turbo

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46
Dit zijn connectoren die op de videokaart moet. Ik zie in je post niet waarom je je koeler niet op je videokaart hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Sorry vergeten te vermelden inderdaad,
Op de Asus zit alleen een 2-pins aansluiting, dus kan hem nergens op aansluiten.

edit;
Heb nu dat 2-pin stekkertje van mijn oude koeler afgesloopt, daar zit een zwart en een rood kabeltje aan. Als ik die in de videokaart plug en aan het stekkertje van de koeler vastmaak(ook zwart-rood, alleen groen blijft dan over) zou hij dan gaan draaien? :P

[ Voor 52% gewijzigd door yorkick op 22-03-2010 17:20 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Misschien wel, is de groene niet voor de ventilatorregeling? Volgens mij draait het wel op 2-pins, maar dat zou je gewoon even moeten proberen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Heb er op dit moment even een case fan onder liggen die op volle toeren blaast, blijft ook wel lekker koud.
Groen zou best wel eens voor regeling kunnen zijn. Maar moet zwart dan op zwart en rood op rood?
Ik snap nooit wat van elektriciteit etc.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 00:26

Gnermo

All about that bass!

yorkick schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:59[/message]:[/b]
Maar moet zwart dan op zwart en rood op rood? Ik snap nooit wat van elektriciteit etc.
[/quote]

Is meer een logica kwestie dan een elektra.

Ontopic: Ik heb mijn TwinTurbo zonder de groene aangesloten op mijn videokaart, ook een 4850
Pagina: 1