Ik heb de Twin Turbo al een tijd aangesloten op mijn HD4850.
Dit heb ik gedaan d.m.v. een tussenstuk.
Het volgende plaatje weergeeft het stekkertje wat verbonden is met de koeler,
dus met 1 van die 2 stekkers moet de koeler aangesloten worden op voeding/moederbord.

De groene is een 3-pins en de rode een 4-pins. Alleen dit zijn rare formaten want deze passen niet op mijn moederbord 3-pins aansluitingen. De aansluiting van de koeler is kleiner. De 4-pins heb ik ook nooit kunnen aansluiten.
Nu zat er bij de koeler een tussenstuk, daar zaten 2 stekkertjes op waar de groene in kon (7 of 12 volt), en die zaten dan verbonden aan een Molex voedingskabel. Deze had ik aangesloten op de 7 volt. Vanmiddag wou ik proberen om hem aan te sluiten op de 12 volt, en daarbij heb ik het tussenstuk gemold. Fail.
Maar nu zit ik dus met de op het plaatje afgebeelde stekkers die nergens inpassen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Als ik een fan-controller bestel, passen deze stekkers er dan wel in?
Is er een makkelijkere oplossing?
btw;
Moederbord = P5Q SE/R
Videokaart : Asus HD4850
Koeler : Arctic Cooling Accelero Twin Turbo
Dit heb ik gedaan d.m.v. een tussenstuk.
Het volgende plaatje weergeeft het stekkertje wat verbonden is met de koeler,
dus met 1 van die 2 stekkers moet de koeler aangesloten worden op voeding/moederbord.

De groene is een 3-pins en de rode een 4-pins. Alleen dit zijn rare formaten want deze passen niet op mijn moederbord 3-pins aansluitingen. De aansluiting van de koeler is kleiner. De 4-pins heb ik ook nooit kunnen aansluiten.
Nu zat er bij de koeler een tussenstuk, daar zaten 2 stekkertjes op waar de groene in kon (7 of 12 volt), en die zaten dan verbonden aan een Molex voedingskabel. Deze had ik aangesloten op de 7 volt. Vanmiddag wou ik proberen om hem aan te sluiten op de 12 volt, en daarbij heb ik het tussenstuk gemold. Fail.
Maar nu zit ik dus met de op het plaatje afgebeelde stekkers die nergens inpassen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Als ik een fan-controller bestel, passen deze stekkers er dan wel in?
Is er een makkelijkere oplossing?
btw;
Moederbord = P5Q SE/R
Videokaart : Asus HD4850
Koeler : Arctic Cooling Accelero Twin Turbo