Audio kabel met of zonder Vergulde connectoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken over deze twee;

http://www.informatique.n...a-%3C=%3E-2xrca-goud.html

http://www.informatique.n...-3.5mm-stereo-m-2xrc.html

Het voordeel bij de tweede is dat ik hem gelijk op mijn pc kan aansluiten (het is voor de verbinding pc - tv) het voordeel van de eerste is dat deze vergulde connectoren heeft maar waar ik weer een audio splitter tussen moet plaatsen, de winkel zei dat het kwa kwaliteit niks uitmaakt, ik denk ook van niet maar toch vraag ik het nog hier.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Een vergulde aansluiting is op een 10 meter RCA-kabel mijns inziens pure nonsens. Misschien dat anderen hier anders over denken, maar als ik jou was zou ik dáár niet naar kijken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

vergulde contacten dienen maar een, en slechts een doel, het voorkomen van corrosie. het heeft echter ook alleen maar zin om vergulde contacten te gebruiken, als hetgeen je erop aansluit ze ook heeft, anders krijg je (in theorie) *alsnog* galvanische corrosie namelijk, dan is het juist alleen maar nutteloos..

maar kortom: match eventueel gewoon de kabels aan wat je hebt aan apparatuur, en koop gewoon de 2e als dat degene is die nodig is, vergulde contacten is voor 99% audiofielenpraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso in dit geval de 2e kabel pakken, als je met een verloop moet gaan werken heb je weer extra kans op storing. Daar gaan die vergulde (als je mazzel hebt, bij die goedkope kan het best wel eens gespoten zijn :+ ) niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
Op het plaatje lijkt die tweede kabel ook gewoon verguld trouwens. Het staat er niet bij, maar er staat dan ook eigenlijk helemaal geen info bij dat product...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Xander schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:49:
Op het plaatje lijkt die tweede kabel ook gewoon verguld trouwens. Het staat er niet bij, maar er staat dan ook eigenlijk helemaal geen info bij dat product...
Beide kabels zijn van Belkin, dan hebben beide kabels vergulde connectoren, dit moet de 2e kabel zijn: http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=133026

Zover ik overigens weet en kan achterhalen hebben alle audio-kabels van Belkin vergulde connectoren. http://www.belkin.com/IWC...process?Section_Id=200705

Belkin is overigens wat ik ook (bijna) altijd in huis haal. Ik vind ze qua prijs/kwaliteit voor de gemiddelde homecinema inrichting, het beste waar je geld aan uit kan geven. Ik gebruik zelf een 1,5m & 5m HDMI-kabel van Belkin, plus een 5m model van de 2e kabel die de TS linked, erg fijne stevige kabels... Voorheen gebruikte ik merkloze kabels wat nog wel eens op elkaar stoorde vanwege slechte afscherming, toen die dingen van Belkin gehaald en al mijn audio/video problemen waren ineens opgelost; geen verstoringen meer in het beeld of gebrom in het geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 22-03-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik had laatst een HDMI->DVI-D kabel nodig, is de enige die ze hebben eentje met vergulde connectoren van Belkin. naja t werkt en t was niet absurd duur ofzo.

Verder voor geluid maakt imo verguld of niet als je 'standaard' apparatuur hebt niet zoveel uit. Heck, mijn Z-5500 heeft zelfs geen vergulde ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:03
zoiezo importeren die kabels, in de winkel betaal je zo 20 euro voor zo'n kabel, op amazon zo rond de 4/5 pond.

[ Voor 62% gewijzigd door Bastard op 22-03-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:14:
Het voordeel bij de tweede is dat ik hem gelijk op mijn pc kan aansluiten (het is voor de verbinding pc - tv) het voordeel van de eerste is dat deze vergulde connectoren heeft maar waar ik weer een audio splitter tussen moet plaatsen, de winkel zei dat het kwa kwaliteit niks uitmaakt, ik denk ook van niet maar toch vraag ik het nog hier.
Maakt ook allemaal niet zo veel uit, het is ook gewoon dezelfde dropveter maar dan met een ander kleur stekkertje. Dus beter geluid zal je er echt niet door krijgen. Verguld is leuk om te zien, maar ik zou er geen cent meer voor betalen.
lolcode schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:32:
Heck, mijn Z-5500 heeft zelfs geen vergulde ingangen.
Maar de Z-5500 valt dan ook nog steeds onder een pc-setje en niet onder echt hifi waar vergulde connectoren wel standaard zijn....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp allemaal :)
Pagina: 1