Toon posts:

Uniform submitten updates voor meuktracker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een submit doet op de meuktracker dan kan je een link opgeven. Wat moet ik hier gebruiken?

Volgens mij zijn er verschillende mogelijkheden:
- de officiële announce van een update
- de changelog van een update
- de download link van een update
- een snelle mirror van deze download link

Deze zijn er vaak niet gelijktijdig. Bijvoorbeeld een changelog die een paar dagen later komt als de download hierbij.

In dat geval kan een download link waardeloos zijn voor de meukcrew (tenzij ze alleen de kale link posten). Maar soms weet je ook iets van de changelog omdat er bijvoorbeeld een 0day exploit voor een stuk software rondwaart en is urgentie geboden bij het installeren van de update. Bij sommige software worden haast nooit changelogs gegeven en kan je dus voor eeuwig wachten hierop.

Ik heb het gevoel dat ik het submitten hoe dan ook vaak verkeerd aanpak en het lijkt mij ook dat als iedereen een andere manier van submitten heeft, dit kan leiden tot voor het gevoel oneerlijke situaties.

Een paar maanden terug was er hier een discussie over DMs naar de crew, wat ook kan leiden tot oneerlijke situaties. In het ergste geval tot gevolg hebbend dat mensen stoppen met submitten en de meuktracker dus langzaam maar zeker dood bloed.

Het lijkt mij dat het doel van de crew en de submitters hetzelfde is: een zo actueel en nauwkeurig overzicht als mogelijk is.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lieve Adjes -> Geachte Redactie aangezien dit iets is voor de redactie :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Persoonlijk, als ik iets submit, dan pak ik de meest informatieve link, dat is meestal de officiële aankondiging. Daar staat de rest van de linkjes vaak wel bij. Zo niet, dan zoek ik ze er meestal nog even bij en zet ze in het opmerkingenvak. Als ze niet bestaan, jammer dan.
Er moet wel een downloadmogelijkheid zijn en een algemene beschrijving van de update, zodra die beschikbaar zijn submit ik gewoon.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! En ik zal voortaan de manier van DirkW proberen te volgen.

Ik heb in het verleden inderdaad links gepost zonder dat hier (al) een beschrijving voor was.

Thunderbird, Open Office, Adobe Flash en ATI catalyst zijn bijvoorbeeld vaak al enkele uren of zelfs een dag te vinden voor er een officiële aankondiging is.

Het is wel lullig dat ik zo de submit queue vervuilt heb met mijn submits en de volgende een nieuwe link moest vinden.