Soundproof computer cabinet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Hallo beste modders,

Het Concept :

Na het herhaaldelijk proberen mijn case stiller te krijgen met lowcost manieren;
- Cpu Fan vervangen.
- Fan controller voor voeding.
- Het aanbrengen van geluidsdempende schuim-matten.

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/Foto0150%20thumb.jpg

Bleef er toch nog redelijk wat geluid uit mijn Wave-Master kast komen. Het is geen oud stofzuiger geluid zoals de AMD's van 6 jaar geleden maar toch wekt het irritatie op.
Ik heb al wat opgezocht over het stiller maken van de pc maar zag de totaal kosten toch zeer snel stijgen. om slechts 1 80 mm fan stiller te maken ben je toch al snel 4,45 euro kwijt dat tikt toch aan.

Zou ik dan een stille kast kunnen maken ?
- stekkerdoos.
- fans + fancontroller.
- geluids dempende schuim.

Nu is het zo dat mijn oude heer in een ver verleden timmerman is geweest en hier een powertool fetish aan over heeft gehouden. Dus onze garage heeft alle aparatuur wat ik voor een dergelijk project nodig zou hebben.

Om te kijken of dit project haalbaar is zowel ruimtelijk als economisch heb ik dit uitgetekend in sketchup pro
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Sketchup%20pro%207%20%5D=-/Cabinet/default%20front%20thumb.jpg
De kast zou zonder poten 60 cm hoog worden dit zodat het onder vrijwel elk bureau past.
Aan de voorkant slechts 1 deur met een klein stukje plexiglas om de hdd leds te kunnen zien.
en ook nog een fan controller voor 4x80mm fans.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Sketchup%20pro%207%20%5D=-/Cabinet/default%20back%20thumb.jpg
Aan de achterkant een deurtje waardoor je bij alle kabels kan komen, een kabel slot met schuim, en de intake en out voor de fans ( intake onder en de out boven)

om het binnenwerk te bekijken nog wat X-ray screenies.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Sketchup%20pro%207%20%5D=-/Cabinet/X-ray%20front%20thumb.jpg
Het vooraanzicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Sketchup%20pro%207%20%5D=-/Cabinet/X-ray%20back%20thumb.jpg
Het achteraanzicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Sketchup%20pro%207%20%5D=-/Cabinet/X-ray%20bottom%20thumb.jpg
en van onder kan je zien hoe de lucht aangezogen word. 2x80 mmfans zullen aan de voorkant van de pc 'koele' lucht bezorgen. Zelf denk ik door een 'tunnel' te beplakken met geluidsdempende foam, het geluid van de fans zo min mogelijk te houden. Dit principie zal ik ook bovenin de kast gebruiken.

- Het gehele binnenwerk zal ik beplakken met geluidsdempende matten.
- Mijn materiaal keuze is MDF van 12 mm dikte
- Zowel de bodem als de bovenkant word dubbelwandig, met 'tunnels' in deze loze ruimte.

De fans sluit ik aan m.b.v.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Sketchup%20pro%207%20%5D=-/Cabinet/externe%20molex.jpg
$4.20 inclusief shipping bij www.dealextreme.com. door gewoon een molex in deze kast aan te leggen waarop alle fans worden aangesloten (via de fancontroller).

door altijd alles te bewaren wat ik ooit ut een PC heb getrokken. heb ik een collectie van kabels,molexen, aan/uit knopjes, en fans.
De foam kan ik ook gratis aankomen.

Nu heb ik dus nog MDF nodig. Na alle maten uitgetekend te hebben in autocad heb ik aan 1 stuk MDF genoeg (2440x1220mm). aangezien ik nog wat kleinere stukjes had liggen op de zolder.

m.a.w. een goede 25 euro is voldoende om deze kast te maken.

krijg ik van jullie een Go zal ik dit project fotograferen en posten op dit forum.

een ge-eikte geluidsmeting kan ik jullie niet geven, mijn oren zullen de beoordeling geven.
wel kan ik een voor en na temperatuursmeting geven.

Nu is mijn vraag aan jullie;

- gaat dit werken?
- wordt mijn computer veel te warm ? (temperaturen zijn nu allemaal lekker koel)
- zorgen deze 'tunnels' JUIST voor geluids-resonantie?

ik zie jullie reacties met spanning tegemoed :P

Go ?? or no Go ??

voor de mensen met sketchup pro ---> http://www.brunssum.net/~...Sketchup%20pro%207%20]=-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

wat mij betreft een go.

Ik moest denken aan de mod van resettim:
http://www.resettim.nl/casemods.php?id=17

movie:
http://www.resettim.nl/mov/mdf_case.avi

Ook gedacht aan waterkoeling?
Ik denk haast dat je aan de kosten van het MDF al aardig wat
eventuele 2dehands waterkoelingsspullen kan kopen.

Ik draai mijn fans op 5v op mijn radiatoren.

[ Voor 15% gewijzigd door JWR op 22-03-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
ik zou dan inplaats van 2x 80mm fans 2x 120 fans nemen of 1 200mm fan , 80mm fans moeten sneller draaien en dus maken ze meestal ook wel meer geluid

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Die mod had ik nog niet gezien :)

nou kijk als ik overga naar watercooling is dat toch weer iets wat in die case komt. de pc is toch al 2 jaar oud. hij trekt nu nog steeds alles op high (metro 2033) en loopt over het algemeen lekker soepel.

Maar dan nog wil ik niet meer teveel geld in de pc stoppen aangezien wanneer ik een nieuw systeem koop dit helemaal nieuw wordt ( ben aan het w8ten op goedkopere SSD).

als ik een dergelijke kast zou maken dan is dat toch iets wat nog jaren meegaat. dus niet echt weggegooit geld zou zijn.

en btw .. mdf kost geen drol .. de 18mm variant kost (2440x1220mm) slechts 21 euro bij de praxis .. en dan wordt het ook nog grotendeels op maat gezaagd. ik pak 12 mm dus dat zal een 16 euro zijn ofzo.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Kleine tip, haal de fanguard van de casefan af. Turbulentie = geluid :) alle beetjes helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Misschien op je video-kaart de huidige koeler vervangen, door een passieve cooling dat zal al heel wat schelen.
En natuurlijk je CPU ook op je fan controller aansluiten dit heb ik zelf ook namelijk gedaan thuis en dit scheeld enorm :o . Dit zou je ook kunnen doen voor je fan's, wanneer je gaat game deze harder zet.

[ Voor 48% gewijzigd door T-Rhidon op 22-03-2010 16:44 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ziet er uit als een 8800 gt(s) zou ik niet passief proberen te hebben, vooral niet als ook nog eens die dempmatten erin zitten (de matten houden warmte vast)

ik zou dan sowieso een scythe musashi nemen of een AC accelero

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
jah maar zoals ik al heb aangegeven ik wil niet veel veranderen in de case. omdat deze immers toch ooit vervangen wordt :P

het is idd een 8800GTS en deze is overclockt ( loopt geloof ik een heel klein beetje sneller dan de GTX)

dus die wil nog wel eens warm worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik zou je kast proberen te bouwen met zegmaar Z luchtkanalen, (zoals in de eerdergenoemde mod) want dat was ook een van de weinige stiltemods die ik tot nu toe voorbij heb zien komen die *echt* goed werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
jah het principe is hetzelde, ik maak gebruik van die dubbele bodem en bovenkant. bij de manier waarop ik hem wil maken zouden die ducts gewoon een stuk langer moeten zijn en dus nog minder geluid moeten geven heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik kan geen goede reden bedenken om in een superstille toepassing als dit 80mm fans te gebruiken eerlijk gezegd...

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38
Als je je isolatieschuim nog niet ingekocht hebt, neem dan ander dan wat je nu hebt. Het oppervlak is redelijk vlak dus je hebt risico op reflecties van geluid.
Als je gebobbeld schuim (eierkarton-vorm) neemt, zal dat het geluid dat weerkaatst wordt in alle richtingen weerkaatsen waardoor de kans dat er iets uit geraakt miniem is (zie ook de muurbekleding in een geluidsarme ruimte "anechoic chamber").

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 15:47

Cheezus

Luiaard

Waarom zet je er nog een complete pc kast binnenin? Deze zorgt alleen maar voor meer obstakels in de airflow en dus meer herrie/slechtere koeling.
Het concept van de kast werkt wel, dit heb ik een aantal jaren geleden ook gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/primus/PC/binnenkant.jpg

De kast is nog steeds in gebruik en kon zelfs een stock HD4890 stil laten klinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Ik zie dat je een redelijke lading harde schijven hebt. Mijn ervaring is dat een computer met Arctic fannetjes echt ontzettend stil kan zijn met een SSD'tje, maar zodra de hdd ernaast upspint omdat er wat nodig is van de storage.. oei :o

Is het niet wat om die hdd's in silencing brackets te zetten / evt een boel kleine te vervangen voor een grote? Dat scheelt echt al een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Weet je exact welke onderdelen in jouw pc het meeste geluid maken?
Ik bedoel heb je daar al naar geluisterd? Anders moet je dat eerst gaan doen.
Jarpse maakt een hele goede opmerking; hdd's kunnen heel veel geluid maken, zeker als ze resoneren.
En ophangen in elastieken is dan echt een fantastische oplossing; mijn ervaring daarmee leert dat dit het verschil kan uitmaken tussen een herriebak en een fluisterstille pc.

Je hebt wel een goed concept voor een dempende kast bedacht, en als je genoeg ruimte hebt en het leuk vindt moet je het zeker doen.
Maar als je toch voor mdf gaat en wilt knutselen, is het misschien haalbaar voor je om de hele kast daaruit op te bouwen? Dan kun je die echt helemaal op maat maken voor je hardware, inclusief tunnels voor de airflow en de hele reutemeteut.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Nou het begon mij toch te kriebelen.

een plaat van 2440x1220 mm ... 12mm dik MDF kwam bij de praxis slechts 14.99 inclusief 90 % van het zaagwerk

Na al het hout gekocht te hebben ben ik begonnen met het uitschetsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/Foto0152%20thumb.jpg
geacreerde gebieden worden uitgefreesd op 6mm diepte.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/Foto0153%20thumb.jpg
vervolgens heb ik de 'tunnels' en plaats van de fans uitgetekend op zowel bodem als bovenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/Foto0154%20thumb.jpg
M.B.V. een geleider en een 12mm frees heb ik de eerste freesen gemaakt. Door na de eerste frees een tikje links en rechts van de geleider met een hamer te geven, en vervolgens nog een keer te frezen krijg je voldoende ruimte dat de platen er goed inschuiven.

na het freeswerk heb ik even getest of alles tot dusver paste. zie hier het tot nu toe behaalde resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/Foto0155%20thumb.jpg

het is nu bijna 10 uur, dus ik ben niet van plan nog te gaan zagen.

morgen gaat het project verder.

Nu is mijn vraag .. hoe kom jij aan die mooie geluidsdempende matten van je ? (wanabee eierdoppen)
Greetz DIY ppl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
DeviNe schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:57:
Nu is mijn vraag .. hoe kom jij aan die mooie geluidsdempende matten van je ? (wanabee eierdoppen)
Praxis, of een random andere bouwmarkt. Ook kun je kijken bij computerzaken, dat spul wordt vaak gebruikt als verzendmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

In de topicstart wordt gesproken over 80mm fans... Nou wil ik niet lullig doen ofzo, maar het is niet zo gek dattie dan nog lawaai maakt.
Probeer het eens met 120mm fans (of groter), bijvoorbeeld Noctua 800rpm modelletjes.
En werk de kabels in die kast eens netjes weg. Scheelt een hoop windgeraas.
Oh, en dat ieniemienie koelertje vervangen door iets fatsoenlijk groots ;) Scythe Ninja bijvoorbeeld.

Mijn setup hier is nagenoeg geluidsloos.
Antec 300 met matten, Ninja op de CPU (fanless!), 4x 120mm Noctua 800rpm, twee notebook HDD's, CM Extreme Power PSU en een HIS IceQ Turbo uitvoering van een ATI HD4670 (zuinige kaart met rear-exhaust blower).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Met ^^. Ik denk dat het al heel veel scheelt als je op je cpu een tower koeler met finnen die vrij wijd uit elkaar staan neemt en wat grotere fans in je kast bouwt. Daarnaast zou ik in dat kabinet van je geen 80mm fans gebruiken maar 120mm fans. Puur omdat je meer airflow en stilte krijgt. Of je gaat nog groter en neemt een 200mm fan bijv van antec of coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Jullie hebben idd gelijk :P

ik heb in de bodem en bovenkant al 2X 120 mm uitgetekend, en ook gekeken of de Case er dan nog altijd in past. dus ik ga inderdaad over naar de 120mm fan i.p.v. 80mm.

ook ga ik de loze ruimte boven en onder (de tunnels) met ondervloer-materiaal voor laminaat bekleden. misschien dat ik hier dan nog V-naden in aanbreng om zo geluid nog meer te reduceren. en waarschijnljik krijg ik nog van die noppen-foam bekleding voor de binnenkant van de kast. hoewel dit niet mogelijk is te doen bij de tunnels omdat de ruimte slechts 40mm is en het anders de airflow aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Kan watercooling ook eigenlijk stil zijn? Zoiets als een Corsair H50? Of maakt zo'n pomp nog veel lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
800 rpm fans zijn inderdaad heel stil, ze maken dan ook het gros van hun herrie op 800/60= 13.3 hz, en die frequentie horen we niet.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Volgens mij klopt die berekening niet.
Een 2000rpm fan zou dan het merendeel van zijn geluid op een hoorbare (maar zachte omdat menselijk ook daar minder gevoelig voor is) 33Hz maken, waar je in plaats daarvan toch vooral een harde whine hoort op ergens rond de 5000Hz ofzo.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ghostdog, aantal ventilator bladen telt ook nog mee. Het profiel van die bladen doet mee in hoeveel decibel ze produceren.
Dan heb je alleen het windgeluid nog maar te pakken. Elektromotortjes maken ook nog geluid.

mooncat: Dat kan stil zijn, maar de meeste prefab setjes presteren ondermaats. Je zou in princiepe gewoon zelf iets moeten fabriceren. Nogal complex onderwerp, dus lees je er eens op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

McKaamos schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 06:56:
Ghostdog, aantal ventilator bladen telt ook nog mee. Het profiel van die bladen doet mee in hoeveel decibel ze produceren.
Dan heb je alleen het windgeluid nog maar te pakken. Elektromotortjes maken ook nog geluid.
Dat snap ik ook wel, wat ik zei was vooral om dat argument te ontkrachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
Ghost Dog schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 01:40:
Volgens mij klopt die berekening niet.
het is gewoon rpm naar rps, 800 rpm = 800/60 rps

En ja, gelukkig wordt het geluid ook nog geproduceerd op veelvouden van die frequentie (bijvoorbeeld door aantal bladen en aantal poten die de fan op z'n plek houden) en krijg je bij snelle fans nog aardig wat turbulentie die zich verder niets van die frequenties aantrekt, anders zou het wel erg eenvoudig worden een stille pc te maken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

mooncat schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:25:
Kan watercooling ook eigenlijk stil zijn? Zoiets als een Corsair H50? Of maakt zo'n pomp nog veel lawaai?
waterkoeling kan extreem stil zijn, alleen soms moet je ff wat meer moeite nemen om de pomp stil te krijgen, omdat het ding hetzelfde werkt als een fan, maar wel op 4000 rpm, dus als je em los op de bodem van je kast legt, je herrie hebt, maar als je dr ook maar n stukje schuimrubber tussen steekt de boel superstil is. (als in: ik hoor de spindels van de redelijk stille hdd's over het geluid van de pomp en fans heen)

de pomp van een h50 is veel kleiner, dus zal ook een stuk minder geluid kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

haarbal schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:54:
[...]

het is gewoon rpm naar rps, 800 rpm = 800/60 rps

En ja, gelukkig wordt het geluid ook nog geproduceerd op veelvouden van die frequentie (bijvoorbeeld door aantal bladen en aantal poten die de fan op z'n plek houden) en krijg je bij snelle fans nog aardig wat turbulentie die zich verder niets van die frequenties aantrekt, anders zou het wel erg eenvoudig worden een stille pc te maken.
Dat snap ik ook wel, maar ik bedoel dat dat hele principe niet klopt.
Het ligt volgens mij echt niet zo eenvoudig als frequentie meeste geluid = rpm/60.
Er komen heel veel andere factoren bij kijken, dus kan je er met die berekening vrij weinig tot niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Zo vandaag een vrije dag gehad :)

dus het project is al flink wat opgeschoten. paar uur flink aan gewerkt :) het moet wel precisie werk worden.

Het buitenwerk op de voor en achterkant is klaar en op maat inclusief freeswerk.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0156%20thumb.jpg

De volgende stap waren de tussen-schotjes maken om het geluid zo goed mogelijk te dempen.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0157%20thumb.jpg

Even kijken of het past.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0158%20thumb.jpg

Alles voorboren en verzinken (nadat ik de tussenschotten op de plaat getekend had).
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0159%20thumb.jpg

Alles vastschroeven. ( 2mm boor gebruikt en van die zwarte schroeven voor gipswanden geen splijten)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0161%20thumb.jpg

Onderplaten voor laminaat gebruikt om het geluid te dempen in de 'tunnels'
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0163%20thumb.jpg

Zowel boven als onderplaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0165%20thumb.jpg

Klaar voor vandaag :) . Morgen gaten maken voor de 120 mm fans. (ja ik heb naar jullie geluisterd) O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%202/Foto0166%20thumb.jpg

Morgen meer als ik tijd heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door DeviNe op 23-03-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Je pakt het wel meteen goed aan, ziet er goed uit zo :)
Ga je ook nog wat aan je pc doen qua stillere koelers e.d. of plaats je de hele pc zoals ie nu is in de kast die je aan het bouwen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
zoals hij nu is gaat die erin. aangezien er nu al schuim in de pc zit, en dat de 'hoge' tonen absorbeerd.. pak ik die ondervloer voor de lagere tonen. nu is het een kwestie van het goed afwerken van de deuren zodat geluid minimaal blijft :)

en btw kheb die 120 mm fans gekocht :) en die hoor je idd bijna niet :D ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ziet er goed uit joh!
Netjes afgewerkt met die gefreesde sleuven enzo :) Heel mooi! vakwerk!

En de fans die ik er in zie zitten zijn geen Noctua's ;) Die zijn beige met een bruine ventilator ;)
Wat heb je precies gekocht? En ga je dat nog besturen via een fancontroller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
nee zijn idd geen nocturna´s .... het moet lowbudget blijven heh :P zijn gewoon zonder poespas-fans .. lekker cheap gekocht bij www.computare.nl . kheb ze op 12 V aangesloten en ik hoorde ze bijna niet dus als deze in de kast zitten zal ik deze toch echt nauwelijks horen.

het hoeft allemaal niet zo duur te zijn jongens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Tijd voor een update :)

110 mm Gatenboor lekker snel klaar met de gaten dus :) en stukjes elastiek tussen de fan en het hout voor vermindering in trillingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%203/Foto0167%20thumb.jpg

In elkaar gezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%203/Foto0169%20thumb.jpg

Nou heb ik met heel veel geluk een trafo gevonden :)
- 12 Volt
- 0.83 A Max
- 10 Watt max
Dus .. mijn koelers worden aangesloten op 240 Volt :) ---> Ja trafo is DC :D
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%203/Foto0171%20thumb.jpg

I love it when a plan comes together :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%203/Foto0172%20thumb.jpg

Zoals je ziet aan de plakbandjes het WAAAIT !! :D

morgen weer een update als ik tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Sketchup printscreens kunnen natuurlijk niet. Dus ik ben eventjes lief geweest voor je:

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PCstiltemod1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PCstiltemod2.jpg
ik weet dat het niet de beste renders ooit zijn, maar alles beter dan printscreens;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
haha jah kweet het .. doordat ik er thumbs van had gemaakt werden ze lelijk :P maar dat ziet dr nice uit idd :P ty

misschien dat ik vandaag alles in elkaar ga schroeven en deurtjes ga maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Doet me denken, maak je ook nog iets van een stoffilter op de intake?
Stof zweeft namelijk het meeste vlak boven de vloer.
Stukje oude panty voldoet opzich daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Daar heb ik inderdaad al aan gedacht ja :) en ik denk ook dat dat het wordt.

btw strax update even lijmlaten drogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatchy1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 23:56

Swatchy1

Noob ¿

Ziet er erg goed uit !! wacht gespannen tot hij klaar is!!!
Suc6 ermee !!!

ASUS A8N5X + AMD 64 X2 4200 @ 2,53 Ghz + Sapphire RadeonHD 4870 512mb + 2Gb intern in een Coolermaster Praetorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
tijd voor een update:

Vandaag de achterwand gemaakt. in het midden een deurtje zodat ik al m'n kabels aan kan sluiten. en links een slot ( hier komt nog schuim in ) waar de kabels door naar binnen kunnen. Boven en onder de airducts.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%204/Foto0174%20thumb.jpg

Let niet op de kabelzooi dit wordt nog weggewerkt :P. Ik heb een ge-aarde stekkerdoos vastgeschroefd in de kast. hier kan ik tevens mijn koeler op aansluiten. morgen maak ik de kabels in orde en een schakelaar zodat ik de koelers aan en uit kan schakelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%204/Foto0175%20thumb.jpg

En zo ziet het er nu van achter uit. deurtje heeft tevens een klein schuifslot zodat het niet open kan uit zichzelf. ook heb ik aan de binnenkant een lijst gemaakt waar de deur tegen aan rust. op die lijst kan ik dan nog tochtstrips aanbrengen om trillingen en geluid te isoleren.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%204/Foto0176%20thumb.jpg

Morgen wil ik hem toch in elkaar gaan schroeven als alles goed gaat.

Dankzij mijn vroegere stage als laborant bij een verf-fabrikant heb ik nog heel veel verf staan. Dit zijn industrieele verven dus die zijn absoluut niet te vergelijken met bouwmarkt troep :) zo heb ik gebroken wit staan (waterbasis) wat dubbel zo dekkend is als dubbeldekkende alkyd-verf (praxis kuch). M.A.W. ik kan om het kwartier een nieuwe laag verf aanbrengen. dus het verven zal niet het moeilijkste zijn:P

to-do-list.

- Voorwand + deur.
- kabels op maat maken.
- schakelaar maken.
- binnenkant kast bekleden.
- plamuren/schuren.
- grondverf.
- verf.
- wielen monteren.

dus nog een hele lijst :) maar morgen is het WEEEEEEKEEEND !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Misschien een tip: waar nu je kabel uit steekt komt zo nog het geluid door (laatste foto). Maak daar 2 rubbere lappen die elkaar net overlappen alleen waar je je kabel door kan steken.

Als je mijn idee niet snapt wil ik het wel uit tekenen.

Voor de rest netjes, en succes ermee ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
dat ben ik ook van plan. staat wazig beschreven in de eerste zin van de laatste post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

DeviNe schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:09:
dat ben ik ook van plan. staat wazig beschreven in de eerste zin van de laatste post :P
Oke had ik er niet helemaal uit begrepen succes ermee dan, misschien toch rubber gebruiken. Is een stuk rekbaarder en kan je de kabels er nog vaker in en uit halen dan met schuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Tijd voor een grote update :) , gister geen verslag uitgebracht.

een stekkerdoos, een trafo voor alle fans, en een schakelaar. de onderste doos behuist een kroonsteen met 240V dus daar mocht wel een kapje omheen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%205%20+%206/Foto0178%20thumb.jpg

nadat ALLE platen op maat bekleed waren alles in elkaar zetten
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%205%20+%206/Foto0179%20thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%205%20+%206/Foto0181%20thumb.jpg

Eindelijk alles in elkaar geschroevd, vervolgens geplamuurd en geschuurd. ( op de onderste plaat na die moet mocht er iets mis zijn nog los kunnen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%205%20+%206/Foto0185%20thumb.jpg

En dan nu de eerste laag verf erop :)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%205%20+%206/Foto0186%20thumb.jpg

Het voorste deurtje is inmiddels ook gemaakt. deze wordt zwart. maar aangezien dat alkyd verf is ligt die dus buiten te drogen :)

Verder effe laten drogen en dan kunnen er wieltjes onder. en dan is het bijna klaar :)

En PS :P was aant denken om er een maxi cosi en te zetten :P en dan dit ook te posten op een babyforum .. zogenaamd een kast voor luidruchtige baby's :P lijkt me wel leuk om daar de reacties van te lezen :P haha, als ik dat doe dan link ik dat forum wel us haha.

greetz

[ Voor 9% gewijzigd door DeviNe op 28-03-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ga je nou al je fans aansluiten op een aparte trafo (die je ook apart moet schakelen)?

Ik dacht dat je dit ging gebruiken voor de fans:
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Sketchup%20pro%207%20%5D=-/Cabinet/externe%20molex.jpg
dat was toch veel handiger?

Kast ziet er verder netjes uit, ik ben benieuwd hoeveel het dempt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Nee kheb gewoon een losse trafo op een schakelaar aangesloten .. is veel handiger dan op de pc aan sluiten ;) dan kost het me geen stroom op de voeding :P stel ik heb een nieuwe computer dan zit ik weer met dat probleem . dat is nu opgelost:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

DeviNe schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:34:
Nee kheb gewoon een losse trafo op een schakelaar aangesloten .. is veel handiger dan op de pc aan sluiten ;) dan kost het me geen stroom op de voeding :P stel ik heb een nieuwe computer dan zit ik weer met dat probleem . dat is nu opgelost:P
Misschien ook meteen een leuk idee om er een thermostaat zoals in de meeste woonkamers op te zetten.

Zo één dus; http://upload.wikimedia.o...-Honeywell_thermostat.jpg

Hier zit een kwikschakelaar in die 24 volt kan schakelen. Zo gaan de fans aan zodra de temperatuur omstreeks je ingestelde temperatuur komt. En blijven ze draaien zodra je computer al uit is om de ingestelde temp weer terug te brengen. Deze kosten helemaal niks meer. Koningedag (vrijmarkt) is bij uitstek geschikt om zo'n thermostaat op de kop te tikken.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

GNOOM172 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:22:
[...]

Misschien ook meteen een leuk idee om er een thermostaat zoals in de meeste woonkamers op te zetten.

Zo één dus; http://upload.wikimedia.o...-Honeywell_thermostat.jpg

Hier zit een kwikschakelaar in die 24 volt kan schakelen. Zo gaan de fans aan zodra de temperatuur omstreeks je ingestelde temperatuur komt. En blijven ze draaien zodra je computer al uit is om de ingestelde temp weer terug te brengen. Deze kosten helemaal niks meer. Koningedag (vrijmarkt) is bij uitstek geschikt om zo'n thermostaat op de kop te tikken.
Of sloop hem van de muur af, als je er thuis nog een hebt en zet er een slimmere versie voor in de plaats.
Parkeer de oude in de kast. et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Laatst online: 11:45
Ben benieuwd het is allemaal heel snel gegeaan maar ben benieuwd of het echt gaat dempen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Nou toen het deurtje er op zat ( en die was nog niet van de binnenkant geisoleerd) kon ik de 4x120mm fans niet horen draaien. alleen als ik mijn oor zowat in de intake/out duuwde hoorde ik wat :P dus ik heb het gevoel dat het een aardig effectief kastje gaat worden :).

Ik heb bij nader inzien toch besloten om de hele kast met alkyd verf te doen, die verf droogt echt tergend langzaam, maar dan heb ik wel een hoog-glans kastje :P net even dat beetje energie extra voor een beter resultaat toch ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:53
Energie? Geduld zul je bedoelen? :P Hele gave mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny_toolman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 13:26
DeviNe schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:34:
Misschien is het een idee om een standby killer stekkerdoos in de kast te plaatsen en daar op je pc aan te sluiten. Dan ben je niet afhankelijk van je pc en je fans gaan automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
ach het zit nu al allemaal in elkaar :P. Er zit toch een klein schakelaartje aan de linkerkant in de kast die is dan weer aangesloten op een trafo, en die is dan weer aangesloten op de stekkerdoos met 240 volt dus ik ben zowizo niet afhankelijk van de computer.

deze kast is het eerste meubel wat ik maak. dus die moet ook een tijdje meegaan, heb er dus rekening mee gehouden dat er ooit een andere computer in moet kunnen staan :). heb net gevoeld.... de verf is bijna droog, denk dat ik vanavond de deurtjes erin kan hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:14

mvh

State Governor

edit: eerst verder lezen ;(

[ Voor 94% gewijzigd door mvh op 30-03-2010 11:42 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Zo het is klaar,

ik laat hem vandaag nog even drogen en morgen zet ik de computer er in. :)

De achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%207%20+%208/Photo0190%20thumb.jpg

voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%207%20+%208/Photo0191%20thumb.jpg

deur open, tochtstrip in de frees.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%207%20+%208/Photo0192%20thumb.jpg

alles in hoog-glans lak :)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/dag%207%20+%208/Photo0195%20thumb.jpg

Alles bij elkaar heeft me dit 17.50 gekost

- 15 euro hout.
- 2,50 wieltjes

De 4 120mm fans zijn nauwelijks te horen als de kast dicht is. het tikken van een klok hoor ik boven het geluid uit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatchy1
  • Laatst online: 17-05 23:56

Swatchy1

Noob ¿

Ziet er goed uit !! _/-\o_
Lekker bezig geweest :)
Vraag me alleen af of dit genoeg airflow geeft. :?

[ Voor 40% gewijzigd door Swatchy1 op 30-03-2010 20:13 ]

ASUS A8N5X + AMD 64 X2 4200 @ 2,53 Ghz + Sapphire RadeonHD 4870 512mb + 2Gb intern in een Coolermaster Praetorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
Geweldig om dit te lezen!!!
Heel stijlvol en karakteristiek.
Het is net een koelkastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Netjes! Heb gedacht om aan mijn eigen kast te gaan werken, maar dit is ook een hele goede optie!
Je prijsindicatie is overigens niet helemaal correct. Het zou 'eerlijker' zijn als je ook de kostprijs zou noemen van het materiaal wat je al had staan ;) Zou je daarvan een indicatie kunnen geven? (verf, fans, scharnieren e.d.)

Wel heul netjes gedaan :D

Edit:
Zou het niet handig zijn om wat USB en andere aansluitingen in de kast te maken, alsmede een schakelaar voor je computer? :) (of heb ik ergens overheen gelezen/ gekeken)

[ Voor 20% gewijzigd door T-!-M op 30-03-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 17.50 had je het niet beter kunnen doen _/-\o_ , ben je direct van die lelijke pc-kast af, een pc-kast die gezien mag worden kost je al gauw 100+ euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Netjes hoor :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:40
Op de hele mod na had ik maar weinig anders gedaan behalve, die stekker in de 4v wcd. Die had je namelijk makkelijk onder de bestaande contacten kunnen verbinden. En het kroonsteentje had je ook weg kunnen krijgen met creatief strippen van een kabel ;)
Verder is de afwerking wel netjes :)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
nou.... de verdict !!!!:D

Before : ( na een kwartier metro 2033 op high)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/speedfan%20normaal.jpg

After : ( na een kwartier metro 2033 op high)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~pblezer/-=%5B%20Tweakers%20%5D=-/speedfan%20kast.JPG

En het geluid is HEEEELRIJK :P echt een weldaad voor de oren misschien dat ik er nog een filmpje van maak als het licht is :)

en USB heb ik geen probleem mee ik heb namelijk 2xHP L1940T en die hebben ieder nog 2 usb aansluitingen ( apparte hub)

Conclusie :

Geslaagde mod.
- Temps blijven bijna gelijk.
- Geluid is enorm gedrukt.
- Extra plaats op mijn bureau.
- en toch best een stylish meubeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Zit dit niet verkeerd?: :o (of ligt dat aan mij? :P)
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/382/naamloosjy.png

Moet dat niet zo? :P :
Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/1444/naamloos2h.png
(l33t p41nt sk1llz! }:O )

Voor de rest, najz ding!
Kan ik er ook een bestellen? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ghost Dog op 30-03-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
T-!-M

denk dat je ongeveer voor een 25 euro ook klaar bent. Het is de kunst dat je van goedkope dingen iets moois maakt. de meeste 'mods' zijn gewoon duure onderdelen aansluiten dat vind ik neit erg moeilijk :P, dat kan iedereen met een dikke rekening. :P

Hoewel materiaal kosten echt laag zijn. het was immers 1 MDF plaat die kosten maar 15 euro .. de 18mm variant slechts 21 euro. dan nog wat scharniertjes 2.50 ... wieltjes..2.50 ... stekkerdoos 2 euro ...

zeg dat je voor 35 euro klaar bent tja. :P ik wist dat ik het meeste had liggen, en het leek me leuk eens een meubeltje te maken.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Ghost Dog schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:45:
Zit dit niet verkeerd?: :o (of ligt dat aan mij? :P)
plaatjah

Moet dat niet zo? :P :
plaatjah
(l33t p41nt sk1llz! }:O )

Voor de rest, najz ding!
Kan ik er ook een bestellen? ;)
Haha ik weet het ziet raar uit maar het werkt prima zo. dat ding in het midden is maar een hendeltje om hem open te maken ;) ...

en dat ding is DUUUUUURRRRRR :P een week werk aan gehad haha ;) ty voor reply O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dean
  • Laatst online: 16-12-2020

Mr. Dean

Signature

De 4 120mm fans zijn nauwelijks te horen als de kast dicht is. het tikken van een klok hoor ik boven het geluid uit:P
Nu nog een sound-cabinet voor de klok dan maar :)

Het ziet er mooi uit hoor!

Heb je geen last van stofjes op de lak? Had ik namelijk wel toen ik een bureau in elkaar knutselde en deze in de hoogglans zette. (vind dat opzich wel jammer, maar het is niet anders)

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Mr. Dean schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:01:
[...]

Nu nog een sound-cabinet voor de klok dan maar :)

Het ziet er mooi uit hoor!

Heb je geen last van stofjes op de lak? Had ik namelijk wel toen ik een bureau in elkaar knutselde en deze in de hoogglans zette. (vind dat opzich wel jammer, maar het is niet anders)
Nou ik heb bij een verf-fabrikant op het lab gewerkt een tijd dus ik weet wel hoe het voor de echt moet, nu heb ik hier wel veel tijd in gestoken en duure verf wat niet verkrijgbaar is op de particuliere markt maar ik heb er geen last van.

Ik heb gedaan :

- alles plamuren schuren X3.
- met terpentine alles schoonmaken.
- MDF primer ( goedkoope maakt niet uit).
- vervolgens alles schuren tot je net niet mdf ziet.
- 2 lagen waterbasis verf.
- waar nog 'foutjes' te zien waren even geschuurd.
- laatste laag alkyd verf hooglans.

1 groote maar : je moet het wel in een ruimte doen waar niet veel gebruik van wordt gemaakt ik heb extra alles voor het slapen nog even gelakt zodat het stofdroog was in de ochtond dan kan er niets meer op vast kleven als de volgende dag iedereen in en uit loopt (stof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dean
  • Laatst online: 16-12-2020

Mr. Dean

Signature

DeviNe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:07:
[...]

Nou ik heb bij een verf-fabrikant op het lab gewerkt een tijd dus ik weet wel hoe het voor de echt moet, nu heb ik hier wel veel tijd in gestoken en duure verf wat niet verkrijgbaar is op de particuliere markt maar ik heb er geen last van.

Ik heb gedaan :

- alles plamuren schuren X3.
- met terpentine alles schoonmaken.
- MDF primer ( goedkoope maakt niet uit).
- vervolgens alles schuren tot je net niet mdf ziet.

1 groote maar : je moet het wel in een ruimte doen waar niet veel gebruik van wordt gemaakt ik heb extra alles voor het slapen nog even gelakt zodat het stofdroog was in de ochtond dan kan er niets meer op vast kleven als de volgende dag iedereen in en uit loopt (stof).
Op de andere verf (ik gebruikte sigma color harde lak volgensmij) na lijkt het erop dat mijn proces ongeveer hetzelfde ging. Helaas werd het bureau geverfd op mijn kamer, deze word inderdaad wel gebruikt, daar zal het dus aan gelegen hebben. (er was helaas geen andere mogelijkheid)

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:18

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Is het wel verstandig om alkydverf over acryl te verven? Volgens mij is het niet goed om alkyd over acryl te verven omdat de spanningslagen van acryl lager liggen en zo de alkydverf kan laten barsten en scheuren..

Ook heb ik wel gehoord dat de alkyd een te bijtende verf kan zijn over een waterbasisverf, maar dat lijkt me niet echt zo'n probleem als het al goed gedroogd is...

Voor de rest ziet het er mooi uit, de verflaag ziet er ook strak uit. Ik hoop dat het ook zo blijft. Ik zelf zou denk ik de kast helemaal op nieuw gebouwd hebben en er geen aparte kast in gezet hebben. En ik dacht dat je noppenschuimrubber ging gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Barres B. op 30-03-2010 22:26 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
Nee kan geen kwaad als verf hard is is het al gekristaliseerd. m.a.w. reageert niet meer .

en noppenschuim kan nog als ik het krijg :P kga ut niet kopen haha maar ik heb het gewenste effect al berijkt dus das echt wel nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DeviNe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:30:
Nee kan geen kwaad als verf hard is is het al gekristaliseerd. m.a.w. reageert niet meer .

en noppenschuim kan nog als ik het krijg :P kga ut niet kopen haha maar ik heb het gewenste effect al berijkt dus das echt wel nice :P
Dat ligt maar net aan de verf ;)
Er zijn zeker wel verfsoorten die andere soorten compleet kunnen oplossen. Is natuurlijk afhankelijk van de soort verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Laatst online: 11:45
Echt wat een gave mod is dit echt cool mijn pc maakt ook een pokke herrie maar dit
is misschien wel de oplossing voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
McKaamos schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:34:
[...]

Dat ligt maar net aan de verf ;)
Er zijn zeker wel verfsoorten die andere soorten compleet kunnen oplossen. Is natuurlijk afhankelijk van de soort verf.
true .. maar meestal is dat dan alkyd op alkyd .. daar zitten immers vaker dezelfde oplosmiddelen in :P dus kan het de 'oude' laag oplossen inderdaad. maar dan nog .. meestal verf je toch dezelfde kleur ;)
sebasmac schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:13:
Echt wat een gave mod is dit echt cool mijn pc maakt ook een pokke herrie maar dit
is misschien wel de oplossing voor mij
dankje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Ik ben bang dat ik ook zo iets ga maken ;)
Maar waarom heb je geen noppenschuim gebruikt?
Waar heb je jou isolatie spul vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DeviNe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:55:
[...]

true .. maar meestal is dat dan alkyd op alkyd .. daar zitten immers vaker dezelfde oplosmiddelen in :P dus kan het de 'oude' laag oplossen inderdaad. maar dan nog .. meestal verf je toch dezelfde kleur ;)

[...]

dankje O-)
Juist niet ;) meerdere lagen van dezelfde verf zit danwel hetzelfde oplosmiddel in, het lost elkaar niet op. In de nieuwe laag zit namelijk te weinig oplosmiddel om de oude laag echt aan te kunnen vreten. Hooguit even ietsjes zacht maken zodat de nieuwe laag er aan vast kleeft.
De oude laag zit geen oplosmiddel meer in. Tijdens het drogen van de verf verdampt het oplosmiddel uit de verf waardoor het hard wordt.

Twee verschillende soorten is een potentiele ramp omdat de verf zelf aan de andere soort kan gaan vreten of omdat de oplosser in een andere soort verf veel krachtiger is en dan de laag er onder stuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Netjes je eind resultaat, mijn complimenten _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Ik ben verkocht.. heb nu concrete plannen voor zo'n zelfde idee! Heb helaas geen leuke machines zoals een frees staan, dus ik zal het anders moeten oplossen. Gelukkig wil houtlijm ook graag meewerken :)
Ik ben echter ook van plan om mijn (2) versterkers in de kast erbij te zetten. Is dit slim/handig? Of zorgt dit voor een te grote temperatuurophoging in het kastje zelf? Het leek me wel een mooie 'al-mijn-elektronica-meuk-opruim-oplossing' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
T-!-M schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 23:56:
Ik ben verkocht.. heb nu concrete plannen voor zo'n zelfde idee! Heb helaas geen leuke machines zoals een frees staan, dus ik zal het anders moeten oplossen. Gelukkig wil houtlijm ook graag meewerken :)
Ik ben echter ook van plan om mijn (2) versterkers in de kast erbij te zetten. Is dit slim/handig? Of zorgt dit voor een te grote temperatuurophoging in het kastje zelf? Het leek me wel een mooie 'al-mijn-elektronica-meuk-opruim-oplossing' :)
Ja aangezien het een zelfbouw project is kan je het maken zoals je wil heh ;) ik zou je dan wel aanraden om 3X120mm fan intake an out te pakken, ik heb het idee dat mijn kastje ook wel warm gaat worden bij een warme zomer ( kheb de zolderkamer zucht:P) en je hoeft idd niet persee te freesen, het leek mij gewoon leuk om wat meer knowhow op te doen van die machines enzo :P.

Ik kan je wel aanraden eerst wat uit te schetsen met sketchup pro 7, en vervolgens de werkelijke maten in 2D uit te tekenen in autocad :P dan weet je hoeveel hout je nodig hebt. en 1 tip maak de intake ruimte iets groter, ik heb gemerkt dat de fans wat meer moeite hebben met zuigen dan blazen ;)
kauko12 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:20:
Ik ben bang dat ik ook zo iets ga maken ;)
Maar waarom heb je geen noppenschuim gebruikt?
Waar heb je jou isolatie spul vandaan?
dat spul van mij krijg je gewoon bij de gamma is van die geluidszooi voor laminaat vloeren. dat werkt ook prima hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

Felyrion

goodgoan!

Leuk resultaat! Zo zie je maar dat je met weinig kosten toch hele mooie én nuttige mods kunt maken :P Het leuke is dat je dezelfde setup zo kunt hergebruiken als je eens besluit een nieuwe machine aan te schaffen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Hmm erg handig ben ik niet met sketchup, laat staan autocad. Bovendien vind ik tekenen met de hand veel leuker! Hout is geen probleem, ik heb hier nog wel wat mdf staan.
Ik zag dat je 'cheap-ass' 120mm fans hebt gebruikt. Werkt dat naar behoren, of raad je me aan om toch voor de 'profi' fans te gaan? (ik zat aan Nexus te denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

T-!-M schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:12:
Hmm erg handig ben ik niet met sketchup, laat staan autocad. Bovendien vind ik tekenen met de hand veel leuker! Hout is geen probleem, ik heb hier nog wel wat mdf staan.
Ik zag dat je 'cheap-ass' 120mm fans hebt gebruikt. Werkt dat naar behoren, of raad je me aan om toch voor de 'profi' fans te gaan? (ik zat aan Nexus te denken)
In de v&a staat nu een leuke advertentie over scythe slipstream's misschien is dat iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
nou .. ze voldoen hoor, je hoeft geen stille fans te pakken als je zo'n dubbel wandig idee gebruikt. ..dus pak maar iets wat schreeuwt dat boeit niet echt:P

of gewoon lekker cheap ;) en dan 1tje extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Ik ben sowieso van plan om de kast een stukje kleiner te maken dan die van jou dus meer fans lijkt me overbodig. Ik red het nu ook al met slechts 3 fans in mijn systeempje. (CPU, GPU en voeding) En ik ben inmiddels in onderhandeling over vier Scythes, de verkoper reageert helaas erg traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
@Devine
Ik wil er graag 1 bestellen, quanta costa?
Ik vind het zeer geslaagd, vooral de oplossing voor de tunnels. Krijg ook kriebels om zo'n ding te maken, alleen ben ik niet zo handig en als ik echt zal beginnen, dan koos ik voor een kant en klare kast als basis. Kost wel meer, maar scheelt me hoop werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
T-!-M schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:25:
Ik ben sowieso van plan om de kast een stukje kleiner te maken dan die van jou dus meer fans lijkt me overbodig. Ik red het nu ook al met slechts 3 fans in mijn systeempje. (CPU, GPU en voeding) En ik ben inmiddels in onderhandeling over vier Scythes, de verkoper reageert helaas erg traag...
dan moet je nog ervoor zorgen dat je meer lucht verplaatsing in de kast krijgt dan in je case op het moment gebeurt, anders hoopt de warmte in de kast op.
330d schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:56:
@Devine
Ik wil er graag 1 bestellen, quanta costa?
Ik vind het zeer geslaagd, vooral de oplossing voor de tunnels. Krijg ook kriebels om zo'n ding te maken, alleen ben ik niet zo handig en als ik echt zal beginnen, dan koos ik voor een kant en klare kast als basis. Kost wel meer, maar scheelt me hoop werk :D
lol jah ik was niet van plan om hem weg te doen .. heb het voor de gein wel us op marktplaats gezet ^^ dan kan ik van de zomer een NOG betere versie maken als ik zou willen .. :P iig ... http://computer-software....mputermeubel-gekoeld.html
btw kheb de kast nu meer als een week in gebruik en hij doet het nog prima :) wel merk ik dat de temps op kunnen lopen als ik de computer echt lang aanlaat ( 5 uur + ) maar na het deurtje heel even open gezet te hebben is die weer op koele temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Wow, je hebt er nogal verwachtingen van op marktplaats. Bieden vanaf €150,- is niet niks :P Maar het is dan ook wel een mooi ding geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een bod van €9.999.999,00 is ook niet niks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
DeviNe schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:20:
[...]

dan moet je nog ervoor zorgen dat je meer lucht verplaatsing in de kast krijgt dan in je case op het moment gebeurt, anders hoopt de warmte in de kast op.

[...]

lol jah ik was niet van plan om hem weg te doen .. heb het voor de gein wel us op marktplaats gezet ^^ dan kan ik van de zomer een NOG betere versie maken als ik zou willen .. :P iig ... http://computer-software....mputermeubel-gekoeld.html
btw kheb de kast nu meer als een week in gebruik en hij doet het nog prima :) wel merk ik dat de temps op kunnen lopen als ik de computer echt lang aanlaat ( 5 uur + ) maar na het deurtje heel even open gezet te hebben is die weer op koele temps :)
Nee ik bedoel ook of je nog 1 kan maken hahaha, maar laat maar, ik zie dat je uit Limburg komt, veelste ver voor mij ;)
De oplopende temp, kan het zijn dat je fans niet krachtig genoeg zijn of teveel bochten in je tunnels. Elke bocht gaat je luchtdoorvoercapaciteit omlaag. Wellicht is dat wel voor je volgende kast, ik zal persoonlijk proberen om 20cm fans te gebruiken en/of minder bochtenwerk in de tunnel. En de kast iets in de breedte groeien zal ook veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Trouwens, moest vanmorgen toevallig naar de bouwmarkt. Toch stiekum even gekeken naar de evt. onderdeel prijzen. Bijelkaar opgeteld ben je toch wel minimaal het dubbele uit wat jij hebt uitgegeven. MDF kost 'niks' nee, maar de rest van de spullen bijelkaar tikt toch best aardig aan als je thuis bijna niks heb liggen.
Bij die onderplaten voor laminaat, kan je alleen in een heel pakket krijgen. Kost gauw 20euro, eierdop matten kosten slechts de helft, en dan nog schaniertje, slotje, hendeltje, verf etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
330d schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:39:
Trouwens, moest vanmorgen toevallig naar de bouwmarkt. Toch stiekum even gekeken naar de evt. onderdeel prijzen. Bijelkaar opgeteld ben je toch wel minimaal het dubbele uit wat jij hebt uitgegeven. MDF kost 'niks' nee, maar de rest van de spullen bijelkaar tikt toch best aardig aan als je thuis bijna niks heb liggen.
Bij die onderplaten voor laminaat, kan je alleen in een heel pakket krijgen. Kost gauw 20euro, eierdop matten kosten slechts de helft, en dan nog schaniertje, slotje, hendeltje, verf etc.
aankloppen bij iemand die vloerbedekking/laminaat etc legt, die zal vast wel iets hebben wat ze jou wel willen verkopen voor een zacht prijsje

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Ja ik was ook al even langs de bouwmakrt gegaan. Zeker met de fans erbij kom je toch richting de 50/60 euro. Maar als je kijkt naar de gemiddelde behuizing van een computer is dat natuurlijk een mooi prijsje, zeker als het daardoor (nagenoeg) geluidsstil wordt!
De fans zijn in bestelling overigens! Ben alleen wel aan het denken voor een ander luchtsysteem. Aangezien het bij jou toch steeds warmer wordt ga ik kijken of het iets 'directer' naar buiten kan in plaats van zo'n enorme omweg. Ik moet wel voorkomen dat ik daardoor de fans beter ga horen. Denkdenkdenk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
ja makkelijk is het niet, maar verkijk je niet op het aantal vierkante meters, je hebt heel wat isolatie zooi nodig;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Btw, vandaag bij Hornbach gezien die groene onderplaten kost 11,50 ofzo voor een pak. Een ander variant wat meer op dikke foam lijkt kost 15euro, als er een in de buurt is zeker daar halen (Hornbach is overigens stukken goedkoper en heeft veel meer spul dan Praxis/Gamma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 20:04
laminaat onderplaten heb ik net gebruikt bij 't laminaat leggen. 't Lijkt verdacht veel op zachtboard. Heel erg verdacht veel. Verder geeft 't kleine (jeukende) vezels af bij bewerken.
Bij de gamma kan je een pak geluidsdempend schuim halen voor zo'n 11 euro (nog wel tube lijm erbij nemen). Zelfklevend bestaat ook, is iets duurder.

Naja, ik loop dus ook al een tijd met 't idee voor een mdf case en stilte als belangrijkste uitgangspunt. Maar zo'n hele kast om weer een kast is te zetten is te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
ik heb niets gelijmd :P z'n tackter gebruikt :) (nietmachine op de compressor) werkt het snelste :P
Pagina: 1