Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:07

RagaBaSH

Huttenbouwer

Topicstarter
Goed, ik ga per 1 juni verhuizen naar Borne (postcode 7623), en moet dus op zoek naar een internetaanbieder.
Als vooronderzoek heb ik een aantal vergelijkingssites, en de ervaringen topics hier op GoT doorgelezen, maar kom daar niet snel tot de antwoorden die ik zoek.

Uit mijn vooronderzoek komt naar voren dat ik qua ADSL gebruik kan maken van het BBNed-netwerk (tot ca. 4mbps) of het KPN-netwerk (1500m van centrale, dus 18-20mbps), De ADSL aanbieders lijken beperkt tot KPN, XS4ALL, Online, Alice, Tele2, Telfort en Concepts-ICT. Hier kunnen enkele kleinere spelers bijkomen (TweakDSL, SpeedLinq?) die niet op de vergelijkingssites voorkomen. Qua kabel valt de regio binnen het werkgebied van Ziggo. Glasvezel komt (voorlopig) nog niet in Borne, dus is geen issue.

Ik ben op zoek naar een provider die mij internet + bellen kan leveren voor max €35 (incl. TV mag het wat hoger worden uiteraard, max €20 extra). En het liefst internet op 20-24mbit niveau.
Mijn vraag concreet is, heb ik met het bovenstaande overzicht de relevante aanbieders al gehad? Zijn er andere aanbieders die de moeite waard zijn? Zijn er in de regio Twente nog aanbieders die je moet mijden vanwege slechte kwaliteit?

Ik hoop dat iemand wat kan helpen! iig bedankt!

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-04 22:08
Ik zou is kijken naar de Ziggo alles in 1 pakketten volgens mij is dat wel aardig bang for buck en zijn de meeste problemen uit het verleden (slechte service, niet de juiste snelheid halen etc.) niet meer aan de orde. Plus dat je maar een rekening krijgt van 1 bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 20:12

krvabo

MATERIALISE!

Ik vind het een beetje raar dat je zegt dat je maar 4mbit kunt halen via BBNed?
Vaak zit BBNed in dezelfde centrale als KPN.
Ik zou zelf (op 1500 meter) rekenen op 15 a 16 mbit aangezien de kabel de lijnen van de straten volgt en niet in een rechte lijn loopt.

Zelf heb ik (op 1500 meter) een wide open adsl2+-abonnement bij Concepts-ICT. Daarbij haal ik 1.53MB/s.

Als je zeker weet dat je maar 4mbit kunt halen via BBNed dan zou ik nog eerder kiezen voor Ziggo dan voor kpn of een dochter ervan. Maar dat is imho :)
Binnenkort gaat kpn wel VDSL2 aanbieden over hun netwerk en van BBNed is daar nog niets over bekend. Zover ik weet kan dit in eerste instantie alleen bij KPN en dochterbedrijven ervan.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

RagaBaSH schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:46:
En het liefst internet op 20-24mbit niveau.
Kennelijk heb je al een keus gemaakt, want Ziggo is de enige die 20+Mbit kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
20-24mbit > Ziggo 20/3 + tv + telefonie voor 51,50 per maand.

Dat is gewoon je enige keus dan.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41
krvabo schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:02:
Ik zou zelf (op 1500 meter) rekenen op 15 a 16 mbit aangezien de kabel de lijnen van de straten volgt en niet in een rechte lijn loopt.
Bij BBNed houden ze rekening met de maximale snelheid die andere klanten van hun in dat postcode gebied halen. Mochten er andere klanten zijn die 4 - 8 Mbit max halen op die afstand dan is dat hun gegarandeerde te leveren snelheid. Bij mijn (inmiddels ex) schoonouders hetzelfde; KPN kon daar max 12Mbit leveren en BBNed maar 4mbit omdat hun ervaring was dat dit een haalbare snelheid is op die afstand in dat postcodegebied.

Je ziet ook niet hoeveel keer een aderpaar gelast is van jou naar de centrale. Ik kan thuis bijvoorbeeld sinds dat "mijn" kabel 3x door is geweest ook niet meer dan 6-8Mbit halen terwijl ik daarvoor een strakke 20Mbit had. Vandaar dat ik ook ben overgestapt op Ziggo en een kleine 3Mbit backuplijn via KPN.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Topicstarter
krvabo schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:02:

Zelf heb ik (op 1500 meter) een wide open adsl2+-abonnement bij Concepts-ICT. Daarbij haal ik 1.53MB/s.

Als je zeker weet dat je maar 4mbit kunt halen via BBNed dan zou ik nog eerder kiezen voor Ziggo dan voor kpn of een dochter ervan. Maar dat is imho :)
Binnenkort gaat kpn wel VDSL2 aanbieden over hun netwerk en van BBNed is daar nog niets over bekend. Zover ik weet kan dit in eerste instantie alleen bij KPN en dochterbedrijven ervan.
Alice:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/2c2fe91753.png

Online:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/d915418cb8.png

KPN/XS4ALL en Concepts ICT zeggen overigens dat ik gewoon een 20+ Mbit abbo kan afsluiten. Maar de ervaringen topics en de ADSL informatie pagina's op internet laten een te verwachten snelheid van ca. 18-20 Mbit zien.

met 20-24Mbit bedoelde ik niet zo zeer dat ik perse 20Mbit throughput moet halen, meer dat de voorkeur ligt bij een aanbieder die redelijkerwijs een wide-open ADSL2+ kan bieden of een kabelaansluiting.
Nu hoor ik met name over Ziggo erg wisselende verhalen. Maar ook bij KPN e.d. heb ik in het verleden slechte ervaringen gehad.

Ik zit zelf nu bij Concepts ICT op een 8Mbit ADSL1 verbinding, wat prima bevalt.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
Ik denk dat je je geen bult kun vallen aan Ziggo, daar waar het per maand opzegbaar is. Dus bevalt het je niet, dan kun ben je er zo weer vanaf! Plus je een dergelijke snelheid eerder evenaart met de kabel dan ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09
dôh schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:11:
Ik denk dat je je geen bult kun vallen aan Ziggo, daar waar het per maand opzegbaar is. Dus bevalt het je niet, dan kun ben je er zo weer vanaf! Plus je een dergelijke snelheid eerder evenaart met de kabel dan ADSL.
Voor zover ik weet kun je bij elke ISP tegenwoordig per maand opzeggen nadat je de minimale contract termijn van 1 jaar hebt uitgezeten, ik zou de voorwaarden van ziggo er goed op na lezen en er niet blind vanuit gaan dat je na 1 maand weer van je abbo af kunt. Kabel is sneller als dsl. KPN begint wel (zeer) binnenkort met de uitrol van vdsl, wat je daar exact kunt halen met jou afstand tot de wijkcentrale weet ik niet maar het zal wel iets meer zijn als adsl2 (zie ook de kpn site).

Weet je zeker dat je op het BBNED netwerk ook op de aangegeven snelheid ingetrained wordt? Of garanderen ze die snelheid maar kan het best zijn dat het een stuk sneller gaat?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:26
IceM schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:08:
[...]

Voor zover ik weet kun je bij elke ISP tegenwoordig per maand opzeggen nadat je de minimale contract termijn van 1 jaar hebt uitgezeten, ik zou de voorwaarden van ziggo er goed op na lezen en er niet blind vanuit gaan dat je na 1 maand weer van je abbo af kunt. Kabel is sneller als dsl. KPN begint wel (zeer) binnenkort met de uitrol van vdsl, wat je daar exact kunt halen met jou afstand tot de wijkcentrale weet ik niet maar het zal wel iets meer zijn als adsl2 (zie ook de kpn site).

Weet je zeker dat je op het BBNED netwerk ook op de aangegeven snelheid ingetrained wordt? Of garanderen ze die snelheid maar kan het best zijn dat het een stuk sneller gaat?
Bij Ziggo kan je na 1 maand al opzeggen, je hoeft dus niet eerst een jaar abonnee te zijn. Dus als het niet bevalt zeg je alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Ricardo87 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:12:
[...]

Bij Ziggo kan je na 1 maand al opzeggen, je hoeft dus niet eerst een jaar abonnee te zijn. Dus als het niet bevalt zeg je alles op.
Tenzij je aan een actie meedoet, dan is het pas na een jaar. (en ook als je een alles-in-1 afneemt, dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RagaBaSH schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:46:
[...]

Ik ben op zoek naar een provider die mij internet + bellen kan leveren voor max €35 (incl. TV mag het wat hoger worden uiteraard, max €20 extra). En het liefst internet op 20-24mbit niveau.
Sowieso een stuk algemeen advies:

Neem - tenzij je erg dringende redenen hebt (redundancy enzo) - altijd al je diensten over één fysieke aansluiting, dus over koper van KPN, coax van de kabelaar of indien van toepassing (hier niet) glasvezel.

Waarom? Omdat je linksom of rechtsom vastrecht betaalt voor zo'n aansluiting (iets wat niet gelijk opvalt gezien uiterst onduidelijke kostenstructuur van de meeste providers) ben je op dat moment dubbel aan het betalen zonder dat je er iets voor terug krijgt.

Concreet komt dat dus neer op:

Analoge TV + internet + telefonie via kabel
Digitenne via DVB-T, internet + telefonie via koper
IPTV + internet + telefonie via koper (als je bandbreedte genoeg hebt voor IPTV, wat hier niet het geval is)
TV + internet + telefonie via glasvezel (hier dus niet mogelijk)

Daar komt bij dat je je eens goed moet afvragen of je anno 2010 nog een vaste telefoonaansluiting wilt betalen. De combo van een mobiele abo plus een VoIP-dienst op je PC (of via een externe ATA als iemand per se een hoorn wil hebben) is makkelijker, flexibeler en absoluut goedkoper, plus dat je volledig provider-onafhankelijk bent. Zelf laat ik trouwens ook de VoIP-abo zitten, ik doe gewoon alles met m'n GSM abo, maarja, ik bel bijzonder weinig - nagenoeg al m'n kosten maak ik toch als ik mobiel in het buitenland bel of gebeld word :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:42:
[...]

[...]

Daar komt bij dat je je eens goed moet afvragen of je anno 2010 nog een vaste telefoonaansluiting wilt betalen. De combo van een mobiele abo plus een VoIP-dienst op je PC (of via een externe ATA als iemand per se een hoorn wil hebben) is makkelijker, flexibeler en absoluut goedkoper, plus dat je volledig provider-onafhankelijk bent. Zelf laat ik trouwens ook de VoIP-abo zitten, ik doe gewoon alles met m'n GSM abo, maarja, ik bel bijzonder weinig - nagenoeg al m'n kosten maak ik toch als ik mobiel in het buitenland bel of gebeld word :z
Eensch! Echter.... mijn vriendin ... (de rest mag je zelf invullen ;))

Kabel TV is overigens een must, alleen al omdat ik BBC 1 en 2 wil ontvangen en mijn vriendin enkele duitse zenders (dont ask!). Dat is ook de reden geweest dat ik geen AiO-pakket glasvezel op mijn huidige locatie heb genomen.

Pff. eigen wel een groot geneuzel in de marge als ik mezelf zo hoor :)
Ricardo87 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:12:
[...]

van de ziggo site:
Wat is de contractduur van Alles-in-1?
De abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Deze termijn gaat in op de dag dat Ziggo uw opzegging ontvangt. Opzegging op 13 mei betekent dat 12 juni de eerst mogelijke einddatum van het abonnement is. Uiteraard is het ook mogelijk een latere einddatum te kiezen.

Als je het abonnement bent aangegaan via een specifieke aanbieding dan blijft de overeengekomen abonnementsduur (meestal 1 jaar) van toepassing. Je kunt je abonnement dan voor het eerst opzeggen tegen het einde van de (minimale) abonnementsduur. Ook hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Effe nabellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RagaBaSH schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:11:
[...]

Eensch! Echter.... mijn vriendin ... (de rest mag je zelf invullen ;))
Wat ben ik toch blij met een vriendin die nog minder belt dan ik ;)
Kabel TV is overigens een must, alleen al omdat ik BBC 1 en 2 wil ontvangen en mijn vriendin enkele duitse zenders (dont ask!).
Toch niet WDR voor Kölner Karneval? :X :+
Dat is ook de reden geweest dat ik geen AiO-pakket glasvezel op mijn huidige locatie heb genomen.
Duidelijk dan. Gewoon Ziggo doen incl int en tel.
Pff. eigen wel een groot geneuzel in de marge als ik mezelf zo hoor :)
Ach, beter bewust een beetje teveel neuzelen dan blind ergens in blunderen en achteraf pas al die "domme" vragen stellen, die inderdaad nogal "dom" zijn op moment dat je ergens vast aan zit en niet meer kunt wijzigen :z
[...]

van de ziggo site:

[...]

Effe nabellen dus.
Ga er maar vanuit dat je een jaartje vastzit, daarna per maand kunt opzeggen. Bovendien geldt bij de kabelaars dat als je vertrekt buiten hun footprint (dus ergens waar Ziggo niet levert in dit geval), je ongeacht termijnen op kunt zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Hoi,

Mijn vraag lijkt wel een beetje op die in dit topic, dus wellicht is dit wel een goede plek..

- Ik ben zojuist verhuist binnen Utrecht, en heb daarbij helaas mijn glasvezelverbinding van XMS (via Portaal) moeten achterlaten. Nu kom ik dus 'terug' bij een kabelaar of ADSL. Na wat vergelijkingssites, testsites, etc. kom ik tot een paar conclusies, maar ik ben er nog nét niet helemaal uit. Feit is dat ik alléén internet hoef, dus alle all-in-one pakketten vallen af.

Ik twijfel tussen:
- KPN Extra: 16Mbit down / 2 Mbit up à 35 euro* per maand
- Online / Telfort Plus / Alice / etc. - allen 20Mbit down / 1 Mbit up en variërend van 20 tot 25 euro* per maand

De bottom-line is dat KPN mij zo'n 10 à 15 euro per maand extra kost. Wat ik mij vooral af vraag (en moeilijk terug kan vinden op sites) is of dit het geld waard is: ga ik echt verschil zien tussen die 2,0 of 1,0 Mbit upload-snelheid of haalt KPN in praktijk nauwelijks meer dan die goedkopere concurrenten. En mag ik verwachten dat 16Mbit down-snelheid van KPN uiteindelijk ook echt gehaald gaat worden, of is mijn down-snelheid naar verwachting bij de concurrenten met 20Mbit in praktijk gewoon ook echt sneller en kan ik beter daarvoor gaan?

Is er ergens een site waar ik een provider kan intypen en kan zien wat de gemiddelde daadwerkelijke gehaalde down én up snelheid is? Ik zal weg speedtest.nl, maar die lijkt me weinig accuraat bovendien is het genoemde KPN abo daar niet terug te vinden (of onlangs van naam veranderd?).

Laatste +-puntje van KPN zou nog zijn dat die in 3 weken een aansluiting realiseren en vanaf dag 1 een dongle met 500MB meegeven waardoor ik niet 3 weken zonder internet zit...

*actietarieven eerste maanden e.d. even buiten beschouwing gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09
Het gaat gewoon over dezelfde lijn naar je huis toe. Met internet extra van KPN kom je vzviw ook niet op het VDSL netwerk dus de techniek zal uiteindelijk bij elke provider ADSL2+ zijn. Hoe het met de overboeking van KPN zit ten opzichte van online/telfort/tele2/... weet ik niet maar heel erg veel zal het vermoedelijk niet uitmaken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:37
Kijk eerst eens hoe ver je woont van de telefooncentrale.
Dan kan je schatten wat maximaal er in zit voor je.
http://pcdb.bbned.nl/
Pagina: 1