Toon posts:

SMS'jes naar 1 bepaald nummer komen niet aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, tenminste ik vind het raar.
Ik heb zelf een iPhone 3GS via T-mobile, nu zit ik met het probleem dat ik naar
1 bepaald telefoon nummer niet kan sms'en. Althans ze komen niet over. Ik krijg
zelf geen melding terug dat het sms'je niet bezorgt kan worden of wat dan ook.

Ik kan die persoon wel bellen, ik kan ook gewoon gebeld worden en sms'jes van
hem ontvangen. Alleen mijn sms'jes aan hem komen dus niet over.

Die gene heeft een ouder model nokia via Ben. Nu is de vraag, waar kan dit
aan liggen. Zou dit echt een probleem zijn van 1 van de telefoontoestellen
of is dit een probleem in het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

Heb je je simkaart al een keer in een ander toestel gedaan en toen geprobeerd?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:28

skoozie

SCSI

meld het even bij t-mobile klantenservice, kan inderdaad zo maar aan het netwerk liggen..
als hij van andere mensen wel smsjes kan ontvangen en zelf ook kan versturen moet hij ze van jou ook kunnen ontvangen. om zeker te weten of het aan t-moblie ligt kan je eventueel iemand anders met een tmobile abo naar hem laten sms-en.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Probeer eens voor de "grap" 0031 ipv de + van het telefoonnummer en/of het nummer van de sms service center number

bij mijn Xperia heb ik ook zoiets dergelijks gehad;

- Ik heb vaker gehad dat mijn sms niet aankwam;
- Hetzelfde probleem als jou, iem niet terug kunnen smsen terwijl je wel ontvangt;
- sms die tot 6 uur later pas aankomt;

Op een gegeven moment kon ik HELEMAAL niet meer smsen. In een andere telefoon werkte het dan wel weer.... Kreeg smsjes, maar kon niemand meer smsen..

Het veranderen van de sms service center number verhielp dit.. (+ ----> 00)

[ Voor 25% gewijzigd door korgakos op 22-03-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

mijn tante heeft dat ook gehad en dat kwam omdat zij zelf een blokkade op had gesteld per ongeluk via haar eigen telefoon.... dus misschien dat je dat per ongeluk hebt gedaan.....?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:40:
meld het even bij t-mobile klantenservice, kan inderdaad zo maar aan het netwerk liggen..
als hij van andere mensen wel smsjes kan ontvangen en zelf ook kan versturen moet hij ze van jou ook kunnen ontvangen. om zeker te weten of het aan t-moblie ligt kan je eventueel iemand anders met een tmobile abo naar hem laten sms-en.
Ja dat zal ik ook maar even doen inderdaad. Ik zie de bui al hangen dat Ben en T-mobile elkaar de schuld in de schoenen gaan schuiven
Peluso schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:00:
mijn tante heeft dat ook gehad en dat kwam omdat zij zelf een blokkade op had gesteld per ongeluk via haar eigen telefoon.... dus misschien dat je dat per ongeluk hebt gedaan.....?
Zou kunnen, maar ik heb geen idee hoe ik een blokkade kan instellen op mijn iPhone.
korgakos schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:43:
Probeer eens voor de "grap" 0031 ipv de + van het telefoonnummer en/of het nummer van de sms service center number

bij mijn Xperia heb ik ook zoiets dergelijks gehad;

- Ik heb vaker gehad dat mijn sms niet aankwam;
- Hetzelfde probleem als jou, iem niet terug kunnen smsen terwijl je wel ontvangt;
- sms die tot 6 uur later pas aankomt;

Op een gegeven moment kon ik HELEMAAL niet meer smsen. In een andere telefoon werkte het dan wel weer.... Kreeg smsjes, maar kon niemand meer smsen..

Het veranderen van de sms service center number verhielp dit.. (+ ----> 00)
Ik heb het geprobeerd, heb hem gesmst. Weer geen reactie dus ben er bang voor dat het niet werkt. Maar bedankt voor de tip ;)
racoon schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:38:
Heb je je simkaart al een keer in een ander toestel gedaan en toen geprobeerd?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Zal ik inderdaad even doen. Ik zal die gene ook even vragen of hij het zelfde doet misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Heb het ook eens gehad, dat ik een vriendin wel kon sms'en maar niet kon bellen.
Ze was geporteerd naar een andere provider en er was blijkbaar iets mis gegaan. Nadat de portering nogmaals was gedaan kon ik haar ook weer bellen. Misschien hetzelfde euvel.

Zoiets had ik zelf ook; kon mijn vrouw wel bellen en sms'en, maar bij MMS ging het mis. Bij een MMS kreeg mijn vrouw een sms van Telfort dat er een mms was gestuurd en dat ze die online kon bekijken. Het rare was, dat mijn vrouw bij Tmobile zat. Ik zat zelf wel bij Telfort.
Na wat testen bleek, dat ze door iedereen gemms't kon worden, behalve door Telfort klanten. Haar nummer was een heel oud telfort nummer geweest wat tig keer geporteerd was. En bij de eerste portatie was het fout gegaan. Telfort MMS server denkt dat ze nog steeds bij telfort zit, maar dat is niet. Hebben we nooit gecorrigeerd gekregen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels aan het bellen met T-mobile...

... wachtrij, zucht :P

EDIT :

Inmiddels contact gehad met T-mobile. De dame heeft voor mij een melding aangemaakt en ik wordt er nog over terug gebeld.
Het leek haar overigens sterk dat het aan 1 van de toetstellen lag. Misschien toch een probleem in het netwerk dus.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
En is het al reeds opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar sms van bv VF naar Tmobile langer dan 160 tekens komen niet bij Tmobile aan. <160 komt wel aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-10 17:28
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:24:
Algemeen bekend:
sms van bv VF naar Tmobile langer dan 160 tekens komen niet bij Tmobile aan. <160 komt wel aan.
Wat een onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog niet opgelost.
Vreemde is, dat het probleem is ontstaan bij de overstap naar ben. Telefoontoestel is niet gewijzigd. Die gene die de sms'jes niet ontvangt krijgt als het goed is een ander toestel deze week. Dus ik ben heel benieuwd of dat het probleem oplost
Pagina: 1