[code=c#]ASP.NET AJAX + webservice parameter count fail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
Hallo,

ik ben met C# ASP.NET + JQuery + ASP.NET AJAX met een webservice (.asmx) bezig. Ik heb een functie
C#:
1
2
[WebMethod]
public List<CountryDisplay> GetCountryList(Dictionary<string, object> values)

Als ik DEBUG zit, dan kan ik deze method perfect aanroepen vanuit mijn javascript.

JavaScript:
1
2
3
4
5
var values = {
        "ProspectID": GetProspectID(),
        "ProductType": 0
    };
    MijnWebService.GetCountryList(values, SetCountry);

Ik heb echter meerdere configurations, waaronder eentje genaamd "dev". Als ik mijn configuratie nu op "dev" zet, dan krijg ik de melding dat de 1e parameter niet klopt. (er wordt een functie verwacht)

Ik heb mijn cache geleegd (IE8), ik heb mijn pc opnieuw opgestart, op google gekeken maar ik kom er niet uit. Heeft iemand nog iedeen waar ik aan zou kunnen sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb totaal geen verstand van dit ontwikkelplatform, dus wellicht zeg ik iets heel doms, maareh:
Je C# functie heeft één parameter, maar je roept em aan met 2 parameters?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSpruit
Orion84 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:14:
Ik heb totaal geen verstand van dit ontwikkelplatform, dus wellicht zeg ik iets heel doms, maareh:
Je C# functie heeft één parameter, maar je roept em aan met 2 parameters?
De 2e parameter is de onSuccess parameter, die is voor JS zelf en wordt niet naar mijn webservice gestuurd. De parameters die mijn webservice methode moet hebben die komen eerst, en dan 2 JS methods plus state (onSuccess, OnFailed plus UserState)

[ Voor 14% gewijzigd door BasSpruit op 22-03-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321X
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01-2023
Dit is de enige functie in je webservice?

Zijn er verschillen tussen de configuraties?

Wanneer krijg je de melding? Als je via Javascript een call doet op de WS? Of tijdens het compileren?

321X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
Lijkt erop dat JavaScript de functie "GetProspectID()" niet kan vinden.
Probeer eens
var test = GetProspectID();
alert(test);

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSpruit
Ik krijg deze foutmelding (het is een melding vanuit gegenereerd script (door een scriptmanager object)) alleen runtime, niet compiletime. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om de 2 configuraties hetzelfde te houden, ik heb alleen bij "dev" niet de DEBUG constant aan staan, omdat die de compiler-directives zou uitschakelen.

mijn values-object wordt echter correct gevuld.

Ik heb het probleem gevonden. Door een compiler-switch werd er gekeken naar een andere omgeving die de betreffende parameter nog niet had. Hierdoor ging alles fout.

[ Voor 18% gewijzigd door BasSpruit op 22-03-2010 15:55 ]

Pagina: 1