Ik heb een Dell Lattitude E4300 en een bijbehorend Dell E-port dockingstation
Geïnstalleerd OS is Windows XP SP3 nederlands
Laptop is voorzien van laatste bios update (A014)
Ik zou heel graag de 'undock' knop in het startmenu er bij willen hebben.
Laptop zit in een domein, en heeft veel mappings naar netwerkschijven, als ik nu de laptop undock, en weer terug dock, dan worden de mappings niet hersteld. Als je een laptop eerst undocked m.b.v. de startmenu button, voorkom je normaal gesproken dit probleem.
Via een extensieve zoekopdracht (google) kom ik de volgende oplossing tegen:
Voer de registerwaarde 'NoStartMenuEjectPC' toe, bij
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
of
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
En zet de waarde op 0
Bovenstaande register setting is eigenlijk bedoeld om de undock knop te verwijderen, dan moet je de waarde wel op 1 zetten.
Dit werkt echter niet, er veranderd verder niets. Iets anders wat ik opgevangen heb, is dat ACPI enabled moet zijn om de dock-button te laten werken/erbij te krijgen. Ik heb hier echter geen optie voor in de bios.
Wie heeft een oplossing?
Geïnstalleerd OS is Windows XP SP3 nederlands
Laptop is voorzien van laatste bios update (A014)
Ik zou heel graag de 'undock' knop in het startmenu er bij willen hebben.
Laptop zit in een domein, en heeft veel mappings naar netwerkschijven, als ik nu de laptop undock, en weer terug dock, dan worden de mappings niet hersteld. Als je een laptop eerst undocked m.b.v. de startmenu button, voorkom je normaal gesproken dit probleem.
Via een extensieve zoekopdracht (google) kom ik de volgende oplossing tegen:
Voer de registerwaarde 'NoStartMenuEjectPC' toe, bij
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
of
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
En zet de waarde op 0
Bovenstaande register setting is eigenlijk bedoeld om de undock knop te verwijderen, dan moet je de waarde wel op 1 zetten.
Dit werkt echter niet, er veranderd verder niets. Iets anders wat ik opgevangen heb, is dat ACPI enabled moet zijn om de dock-button te laten werken/erbij te krijgen. Ik heb hier echter geen optie voor in de bios.
Wie heeft een oplossing?