2 tabellen onafhankelijk naast elkaar - Word 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag twee tabellen (onafhankelijk) naast elkaar neerzetten. De linker tabel bevat een flinke lap tekst die tenminste vier pagina's beslaat. De rechter tabel bevat een groot aantal rijen die een aantal woorden bevatten. Ik kan de tabellen wel naast elkaar plaatsen, maar op het moment dat de linker tabel over de rand van een pagina heen gaat (en dus verlengd wordt naar de volgende) verschuift de rechtertabel mee naar de tweede pagina. Ik wil eigenlijk dus (in HTML taal) de rechter tabel VALIGN=TOP hebben, zodat beide tabellen op pagina 1 bovenaan beginnen en eindigen wanneer ze individueel af zijn. Nu begint de linker tabel bovenaan pagina 1 maar zodra hij te lang wordt voor 1 pagina begint de rechtertabel pas op pagina 2.

Boerig irritant is dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als toevoeging: wanneer de rechter tabel te lang wordt voor 1 pagina blijft de linker tabel vreemd genoeg WEL gewoon bovenaan pagina 1 beginnen ipv ook te verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt erop dat dit niet mogelijk is.
enkel indien de rechtertabel kleiner is dan 1 pagina, blijven de 2 naast elkaar staan als je bij aanmaak van het document de 1ste tabel naar rechts verplaatst en dan de 2de even hoog plaatst. maar indien de rechtertabel in dit scenario langer wordt dan de pagina, zal de linkertabel eveneens verspringen.

als je in de TS iets vergeten te melden bent, editeer dan ipv een bijkomende post te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Een mogelijke, totaal onelegante, oplossing is om 1 tabel te maken van twee kolommen en in de rechterkolom NOG een tabel te maken van 1 kolom. Zo bewegen beide tabellen onafhankelijk van elkaar en maakt de lengte van de linker noch de rechter kolom uit. Pfffff.