Toon posts:

HP P400 weirgert dienst, ziet geen schijven en geen BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP P400 SAS/SATA controller in een HP DL160 welke zijn werk niet wil doen zoals deze het moet doen.

Ik krijg tijdens het booten te zien dat er geen harddisken aangesloten zijn, deze zijn zeker aangesloten en voorzien van voeding. Uiteraard probeer ik de BIOS van de kaart in te komen met F8, maar ook dit geeft geen sjoege.

Ik heb hier op gegoogeld en kwam tot de conclusie dat de firmwareupdate toch een goede keus was, dus nieuwe rom geflast, 7.08 welke de laatste is

De Smartstart CD (8.70) boot wel, laadt ook alles maar kom na alles laden met een grijs scherm waarin alleen de muis te bewegen valt. Dus flashen is gedaan door W2K8 te installeren, drivers te installeren en te flashen. Allemaal prima gegaan, echter nog geen disks en geen F8 mogelijkheid.

Nu geeft de diagnostics van de Array Configuration Utility aan dat de Cache voor de controller niet geconfigureerd is. Ik denk persoonlijk dat deze uit zal staan, ik heb de BBWC aangesloten dus daar kan het niet aan liggen. Ik zal alleen wel de BIOS van de kaart in moeten komen om dit dan te enabelen.

Ik heb verschillende disken geprobeerd en geen van de aangesloten SATA disken mag werken.

Het zou kunnen dat het aan mijn data extention kabels lag, maar dat blijkt het probleem ook niet te zijn.

Iemand een idee om de BIOS van de kaart in te komen om meer te kunnen checken ?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Batterij kan je niet enablen, dat gaat vanzelf, het write-back cache kan je wel enablen, dat gaat via de Configuration Utility, dat gaat NIET via het BIOS van de kaart. Wat voor schijven heb je aangesloten precies?

Even niets...

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:30
Volgens mij kun je alles wat je kunt doen in de BIOS ook doen in de Array Manager (onder Windows dan).
Het kan zijn dat de controller niet om kan gaan met 3GB/sec SATA schijven. Kijk eens of je de schijven om kan jumperen naar 1.5GB/sec mode.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan eens proberen om te jumperen, echter zie ik dat led1 knippert en led3.

Led1 is een lockup-led en led3 de DISK1 led.

De lockup is een issue bij deze kaart onder hoge load, de kaart is echter nieuw.

Ik heb nu het geheugen, de BBWC eraf gehaald en hem uit het slot gehaald en laat hem een 15 min liggen want dat zou moeten kunnen werken.

Ik zie overigens geen lockup message als in dit topic onderaan:

http://forums13.itrc.hp.c...28353475&threadId=1378635

Verwijderd

Topicstarter
HP stuurt een nieuwe op... issue met de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Sparepart ontvangen, zelfde probleem.

Gekke is dat het niet aan de schijven kan liggen welke niet HP branded zijn aangezien een branded schijf ook niet gezien wordt.

Vraag me af of een server swap gaat werken.

Verwijderd

Als er vanuit gegaan wordt dat er meer reacties komen als er meer informatie gegeven wordt is een volgende stap om de specificaties van het systeem te geven: merk en modelnummers van de onderdelen, ouderdom van de computer, naam van het besturingsprogramma, koppeling van de kaart en foto's. Een reactie op eerder geplaatste opmerkingen kan leiden tot verdere suggesties. Negeren van adviesjes leidt tot de indruk, dat het weinig zin heeft om te reageren.

Het bovenstaande geldt natuurlijk niet als een topicstarter graag met zichzelf communiceert in het forum.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 15:56 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:55:
Als er vanuit gegaan wordt dat er meer reacties komen als er meer informatie gegeven wordt is een volgende stap om de specificaties van het systeem te geven: merk en modelnummers van de onderdelen, ouderdom van de computer, naam van het besturingsprogramma, koppeling van de kaart en foto's. Een reactie op eerder geplaatste opmerkingen kan leiden tot verdere suggesties. Negeren van adviesjes leidt tot de indruk, dat het weinig zin heeft om te reageren.

Het bovenstaande geldt natuurlijk niet als een topicstarter graag met zichzelf communiceert in het forum.
Ga je nou op alle topics dit soort offtopic reacties (copy&paste stukjes van deze en andere websites) plaatsen?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

:?

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Ga je nou op alle topics dit soort offtopic reacties (copy&paste stukjes van deze en andere websites) plaatsen?
Dat dacht ik ook al :)

Ik denk dat ik de bal even bij HP neer moet leggen omdat er een aantal zaken zijn welke vreemd te noemen zijn:

- Machine ziet o/b schijven wel, branded of niet.
- Spare kaart heeft hetzelfde probleem en is nieuw
- Kaart wordt wel gezien in W2K8 maar de config tool geeft ook... schijven aansluiten !!!!

De server is een jaar oud en heeft als spare gediend en al spare stil gelegen. Praktisch nieuw dus.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Krijg je uberhaubt de bios te zien?
(Dus Detecting)

[ Voor 19% gewijzigd door DJ-Visto op 01-04-2010 17:14 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 16:02

ResuCigam

BOFH

Heb je de kaart al eens in een andere server gestopt? Dat is de snelste manier om uit te vogelen of het aan je server of aan de kaart ligt.

We do what we must because we can.

Pagina: 1