Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Waar ik tegenaan loop is het volgende:

Wanneer ik een groot bestand ( groter dan 100GB ) kopieer van server naar server ( 2003 -> 2003 ). Haal ik in het begin goede snelheden. 5 a 4 GB per minuut. Na ongeveer 15GB gekopieerd te hebben loopt de snelheid langzaam naar beneden tot zelfs 500 MB per minuut.

Dit is een lastige eigenschap die zich ook voordoet tijdens onze backup. Daar gebeurd exact hetzelfde. Met als gevolg dat de backup te lang gaat duren.

Nu hebben we al allerlei "tweaks" binnen 2003 gedaan. Page file groter en fixed, background services, prio file sharing. Maar dat helpt niets.

Het aparte is ook, wanneer ik de counters van PerfMon aanzet, deze waardes langzaam naar beneden gaan. Maar er stijgt geen waarde ( wat je wel zou verwachten ).

Het liefst zouden we de snelheid hoog willen krijgen binnen Windows en dus ook onze backup. Kopieen maken met robocopy of ESEUTIL doen we liever niet.

Wie kent dit probleem ?
En weet iemand of 2008R2 mogelijk een oplossing zou zijn in deze ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat voor netwerkcomponent zit er tussen die 2 servers?

Kan je die monitoren op status (temp, errors op de lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nu snap ik 'm ff niet? Je probeert een Exchage-store te kopieeren? aangezien je het over eseutil hebt? Of is dat mogelijk een vergissing?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarmee kopieer je je backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Het netwerk is het in ieder geval niet. Daar zitten grote Cisco's tussen die uit hun neus zitten te eten. Ook geen enkele error.

En het betreft databases en geen Exchange. Maar ESEUTIL kan wel gebruikt worden voor grote bestanden. Zie: http://blogs.technet.com/...rge-file-copy-issues.aspx

Als backup software hebben we Backup Exec 2010. Maar dat maakt geen verschil met de vorige versie.

Een file copy heeft hetzelfde fenomeen als wat de backup doet.

Wat wel stijgt: de CPU. Heel langzaam gaat de CPU's van 10% en iets lagere Kernel naar 70%. Merendeel van het process is: system. Maar ik kan niet uit de counters halen, wat nou exact binnen system voor idiote vertraging zorgt.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat je Cisco's er tussen hebt zitten is leuk voor je kabeltjes en switches, maar je vergeet dat er in zowel verzender als ontvanger ook nog een component zit. Het feit dat je aangeeft dat de kernel load aan het stijgen is, doet met denken aan zaken als:

Netwerkkaartje
Storage controller
Storage zelf

Wat heb je allemaal? Wat heb je met de drivers gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Om het gebruikte protocol uit te sluiten.. Wat gebeurt er bij een bestandsoverdracht met FTP ?

Krijg je dan dezelfde resultaten of niet?

Wordt er QoS gebruikt op de switch?
Pagina: 1