Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win2k8 en Virtual Pc "Determining your disk spaces"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben een leerling op het KW1C waar ze nu een "bug" hebben.

De situatie is als volgt: Ik heb Windows Server 2008 RII geinstalleerd op Virtual PC 2007 SP1. Dit is een schone installatie met de uitzondering van de Virtual PC tools.

Nu willen applicaties niet installeren, hij blijft dan hangen bij "determining your disk space requirements".
Dit is zowel bij Office en bij Network Analyzer zo, het lijkt dat het probleem in Virtual PC 2007 SP1 zit.

Google heb ik inmiddels al raadgepleegd en dit is een semi-onbekend probleem. Er is een oplossing voor als de installer een .msi package is maar helaas werk ik met de .exe van Network Analyzer.

Edit: Dit probleem is bij elke leerling, de leraren zijn dit nog aan het onderzoeken. De "bug" lijkt dus in Virtual PC 2007 SP1 te zitten.

Kent iemand deze problemen? Bedankt

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/3463/bugvh.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 13:32 . Reden: Extra informatie. ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Work-around: het snellere VirtualBox (www.virtualbox.org) gebruiken. Hier heb ik dit soort grappen niet in gezien. Het is voor scholen gratis te gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb Windows Server 2008 RII geinstalleerd op Virtual PC 2007 SP1.
Hoe heb je dit gedaan? Server 2008 R2 is toch x64 only, en VPC 2007 ondersteunt vziw alleen x86 guests. Ben 't trouwens eens met HoT, ben voor testdingetjes ook overgestapt op VirtualBox en voelt veel soepeler aan.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07
Nielson schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:07:
[...]
Hoe heb je dit gedaan? Server 2008 R2 is toch x64 only, en VPC 2007 ondersteunt vziw alleen x86 guests. Ben 't trouwens eens met HoT, ben voor testdingetjes ook overgestapt op VirtualBox en voelt veel soepeler aan.
zijn screenshot is R1 ;)

A wise man's life is based around fuck you

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarom gebruik je voor serieuze toepasingen dan ook geen dingen als vmware workstation. Met alle respect, Virtual PC is leuk om een een keer een virtuele machine op te zetten maar om er virtueel netwerken op na te bouwen mist het toch nogal wat functionaliteit en snelheid.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ik222 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:13:
Waarom gebruik je voor serieuze toepasingen dan ook geen dingen als vmware workstation. Met alle respect, Virtual PC is leuk om een een keer een virtuele machine op te zetten maar om er virtueel netwerken op na te bouwen mist het toch nogal wat functionaliteit en snelheid.
Nee, VMWare is de snelste wil je zeggen? VB is momenteel nog wat sneller dan VMWare, al verschilt het niet veel op bepaalde punten. Ze ontlopen elkaar dan niet zo veel, maar ik heb genoeg gebruikers naar VB zien gaan en een snelheidswinst merkten. Vooral als je van Workstation komt, die is groter en logger dan Server. Uiteindelijke ervaring kan wisselen uiteraard.
Nielson schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:07:
[...]
Dat is ook nog een punt ja, de oude VPC kan geen x64 aan en de nieuwe versie vereist hardware virtualisatie van de CPU, anders installeert het niet eens. Het zou dan wel x64 aan moeten kunnen. VB kan gelukkig zonder, maar heeft wel VT-x/AMD-V nodig voor x64 guests.

• ik222
  • Niet online
Hero Of Time schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Nee, VMWare is de snelste wil je zeggen? VB is momenteel nog wat sneller dan VMWare, al verschilt het niet veel op bepaalde punten. Ze ontlopen elkaar dan niet zo veel, maar ik heb genoeg gebruikers naar VB zien gaan en een snelheidswinst merkten. Vooral als je van Workstation komt, die is groter en logger dan Server. Uiteindelijke ervaring kan wisselen uiteraard.
Nee virtualbox is inderdaad nog iets sneller maar mist veel functionaliteiten. In ieder geval zou ik sowieso niet voor Virtual PC kiezen.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nouja, veel, drag'n'drop is misschien de meest gewilde momenteel, verder kan ik niet bedenken wat er nog mist. Tis alweer een tijd geleden dat ik op 't forum heb gezeten daar :P.

Verwijderd

Hero Of Time schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Dat is ook nog een punt ja, de oude VPC kan geen x64 aan en de nieuwe versie vereist hardware virtualisatie van de CPU, anders installeert het niet eens. Het zou dan wel x64 aan moeten kunnen. VB kan gelukkig zonder, maar heeft wel VT-x/AMD-V nodig voor x64 guests.
Sinds deze week heeft die nieuwe VPC geen vereiste meer voor hardware virtualisatie. Neemt niet weg dat x64 nog steeds niet ondersteund wordt en omdat TS met W2k8 bezig is lijkt me Virtual Box of VMware een betere optie.
Verder lijkt me dit eerder software gerelateerd dan windows gerelateerd :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Sinds deze week heeft die nieuwe VPC geen vereiste meer voor hardware virtualisatie.
Dat is het rare ook aan het hele verhaal, voor Virtual PC 2007 was het nooit een vereiste, bij de hiervan afgeleide Windows Virtual PC (XP Mode) opeens dus wel (tot voor kort dan).

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 22-03-2010 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, dan is het R1.

Andere software gebruiken is totaal geen optie. De software is gewoon verplicht volgens de leraar.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:10:
Excuses, dan is het R1.

Andere software gebruiken is totaal geen optie. De software is gewoon verplicht volgens de leraar.
wat draait er op je host :? windows 7 :?

vpc2007 sp1 is unsupported op windows 7 http://blogs.msdn.com/vir...pc-2007-on-windows-7.aspx

hoe is de guest geinstalleerd :? vanaf dvd, een image :? out of the box moet 2008 namelijk gewoon werken met vpc (vaak genoeg gebruikt, yeah i know...)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:19:
[...]

wat draait er op je host :? windows 7 :?

vpc2007 sp1 is unsupported op windows 7 http://blogs.msdn.com/vir...pc-2007-on-windows-7.aspx

hoe is de guest geinstalleerd :? vanaf dvd, een image :? out of the box moet 2008 namelijk gewoon werken met vpc (vaak genoeg gebruikt, yeah i know...)
Er draait Windows 7 Pro lokaal.
Guest is geinstalleerd via een DVD

Bedankt voor je hulp.

• ik222
  • Niet online
Excuses, dan is het R1.

Oke dan stel ik voor dat hij eerst zorgt dat het werkt bij hem zelf voordat hij dat soort eisen stelt :+

Virtual PC 2007 SP1 wordt niet ondersteund op Windows 7 dus ja dan loop je kans dat je dit soort bugs hebt. De oplossingen om andere virtualisatiesoftware te gebruiken zijn genoemd. Als die leraar eigenwijs is en dat niet wil gaat hij toch lekker door moet zoeken naar een oplossing voor in Virtual PC zou ik zeggen :)

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 22-03-2010 22:01 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Excuses, dan is het R1.

Dan is het een slechte leraar, hij mag niet dit soort verplichtingen stellen. Als je een ander pakket lekkerder vind werken dan wat school voorstelt, moet je die keus kunnen hebben om het te gebruiken.
Hij zal het waarschijnlijk stellen omdat hij niet met andere software overweg kan en in de stress schiet als je 'm wat vraagt.

Pagina: 1