Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 23:21
Ik heb even wat vragen mbt tot de win7 OEMs en installatie daarvan

- Ik ben student en op internet kan je heel goedkoop upgrade win 7 versies kopen (legaal) waar te toevoeging 'SL' bij staat (betekent dat het voor students only is). Betekent dit dat de win7 installatie verschilt van de normale of is hij 100% hetzelfde?

- Is deze win7 SL een OEM upgrade versie?

- Kan je vanaf deze win7 SL upgrade install DVD booten en een nieuwe installatie doen?

- Ik heb een Sony Vaio gekocht met win7 pro, maar daar zit geen installatie DVD bij. Kan ik deze bovengenoemde win7 SL install-DVD gebruiken voor een clean install en de Vaio-reg-key gebruiken (ipv de SL-reg-key?

Uiteindelijk wil ik dus mijn desktop upgraden naar win7 PRO (SL) en een cleaninstall doen van mijn Vaio (met win7 PRO) met de win7 PRO SL install DVD.

/edit: nog een vraag; is het standaard dat win-xp mode niet standaard in win7 PRO zit gebakken en je die nog eens extra moet downloaden?

[ Voor 9% gewijzigd door A-J op 22-03-2010 13:12 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als ik vraag vier lees, vraag ik me af waarom je nog een keer geld aan een licentie wilt uitgeven. Je hebt een laptop, met een licentie en de software geinstalleerd. Het lijkt me dat je dan of een recovery partitie hebt, of bij Sony een DVD-tje kunt bestellen met je software (en de kosten die Sony in rekening zal brengen zijn volgens mij lager dan de kosten van een nieuwe (upgrade)licentie).
Uiteindelijk wil ik dus mijn desktop upgraden naar win7 PRO (SL) en een cleaninstall doen van mijn Vaio (met win7 PRO) met de win7 PRO SL install DVD.
:?
Je hebt een versie (Win7 pro) en die wil je upgraden naar dezelfde versie (Win7 pro)?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 23:21
*knip* Lief blijven svp Het betreft: én een installatie op mijn laptop én op mijn desktop

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 22-03-2010 17:00 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:19
A-J schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:12:
Lezen is moeilijk. Het betreft: én een installatie op mijn laptop én op mijn desktop
Is geen probleem, er zit geen verschil in de verschillende DVD's qua licentie. De SL's zijn voor zover ik weet upgrade-schijven, maar ik dacht dat je deze wel gewoon kaal kon installeren.
De XP-mode zit niet in Windows zelf vewerkt en moet je dus downloaden, of het nou Pro of Ultimate is

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28

TheVMaster

Moderator WOS
Afgezien van de wat onduidelijk en te generieke topictitel is het ook fijn om te zien dat je zelf al heel veel moeite hebt gestoken in het zoeken naar een antwoord.

Aangezien je ook erg vriendelijk reageert op een normale vraag van een mede-tweaker wil ik je vragen om zelf eerst eens op zoek te gaan naar informatie of het gewoon even te proberen voordat je hier je vragen dumpt en wacht op een antwoord.

Mocht je vergeten zijn waaraan een goed topic aan moet voldoen, dan zou ik je willen vragen om hier eens te lezen. Deze gaat op slot.....indien je wat meer info hebt dan mag je natuurlijk altijd een nieuw topic openen...

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.