Toon posts:

USB hub voor externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er usb hubs voor externe hdd's? Want ik lees overal op internet dat deze hubs het niet aankunnen. Ik heb een LaCie Desktop Hard Drive van 500 GB, externe dvd-brander, printer etc wat eraan gesloten moeten worden.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:45

Ravefiend

Carpe diem!

Het hangt er van af of die externe apparaten hun stroom opnemen uit de USB poort dan wel via een externe adapter. Printers alsook externe drivers van LaCie hebben over het algemeen een aparte voeding dmv een adapter die je in het stopcontact steekt.

Mocht je toch een hele rits aan externe USB devices hebben die WEL stroom nemen vanuit een USB poort dan kijk je best uit naar een 'powered' USB hub (link). Ik heb alvast goede ervaringen met pricewatch: D-Link DUB-H7 USB Hub dewelke me nog nooit in de steek heeft gelaten.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb er een aparte voeding voor die in het stopcontact gaat.

Zou deze dan goed zijn?

Mijn externe dvd-brander en hdd hebben allebij een apparte voeding. Er staat wel nergens bij of deze werkt met Windows 7 64-bit.

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:21:
Klopt, ik heb er een aparte voeding voor die in het stopcontact gaat.

Zou deze dan goed zijn?

Mijn externe dvd-brander en hdd hebben allebij een apparte voeding. Er staat wel nergens bij of deze werkt met Windows 7 64-bit.
Nee, die maakt geen gebruik van een extra power adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Ravefiend schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:03:
Het hangt er van af of die externe apparaten hun stroom opnemen uit de USB poort dan wel via een externe adapter. Printers alsook externe drivers van LaCie hebben over het algemeen een aparte voeding dmv een adapter die je in het stopcontact steekt.

Mocht je toch een hele rits aan externe USB devices hebben die WEL stroom nemen vanuit een USB poort dan kijk je best uit naar een 'powered' USB hub (link). Ik heb alvast goede ervaringen met pricewatch: D-Link DUB-H7 USB Hub dewelke me nog nooit in de steek heeft gelaten.
Je zegt als je een hele rits aan externe USB devices hebt die WEL stroom neemt via een USB poort dat dat een goede keus is, maar dat is bij mij toch niet het geval? Omdat ik een hdd en brander heb die allebij in het stopcontact moeten.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:45

Ravefiend

Carpe diem!

In de serie non-powered hubs kan je weinig fout doen, doch heb ik zelf 2 van Trust: 4 Port USB2 Mini Hub HU-4440p. Daar heb ik goeie ervaring mee, zowel printer, scanner alsook externe disks.

[ Voor 17% gewijzigd door Ravefiend op 26-03-2010 20:11 ]

Verwijderd

Een usb-hub kost 1,99 euro bij Paradigit.

http://tweakers.net/price...YYnEyUAQok5zqm5mnZKVrWAsA

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 20:37 ]

Pagina: 1