Eclipse/Subclipse werkwijze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net overgegaan van Windows naar OSX.
Nou zijn er uiteraard allemaal van die kleine fijne dingetjes die anders werken en het bloed onder je nagels vandaan halen.

Eerst werkte ik met tortoise SVN in explorer.
Dit werkte heel erg makkelijk en altijd goed.

Nu probeer ik over te gaan naar Eclipse (PHP development) met Subclipse, maar ik kan niet eens een simpele checkout doen.

Wat doe ik:
- Ik maak op een externe server een repository
- Ik maak een nieuwe "workspace" aan die qua naam overeen komt met de repository (ik maak voor elk project een nieuwe repository en workspace aan)
- In mijn nieuwe workspace klik ik met mijn rechtermuisknop en ga ik naar: new -> other -> svn -> checkout projects from SVN
- Dan geef ik de locatie van de repository op
- Vervolgens haalt hij de mappen op van de repository, maar deze is nieuw en er staan dus geen mappen in
- Ik kan alleen de repository map aanklikken, maar dan krijg ik melding dat ik alles ophaal inc svn files
- Dit vind ik prima, maar dan begin ik weer vooraf aan en dit cirkeltje blijft gaan

Als ik een bestaande repository ophaal waar al wel mappen in staan, dan kan ik de mappen selecteren en worden de mappen netjes opgehaald. Echter heb ik dan weer een probleem als ik een nieuwe map aan wil maken. Die kan ik dan weer niet toevoegen...

Ik kan ook nergens documentatie vinden hoe mensen werken met eclipse/subclipse en meerdere projecten. Alles is gebaseerd op 1 groot project.

Hoe werken jullie met subclipse en meerdere projecten?
Doe ik iets verkeerd, moet ik hier anders mee om gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

na het uitchecken, tenzij er eclipse configurtie bestanden zijn ingechecked, vraag eclipse je een nieuw project aan te maken (met de bestanden die je net uitgechecked hebt).

Het probleem is alleen dat:
- eclipse onthoud het laatst gekozen type project(bij jouw svn-project)
- eclipse svn-project niet uit de lijst filtered na het uit gechecked te hebben.

1. new project
2. svn project
3. wizard in vullen + uitchecken
-> new project
4. php/java/c++/python project kiezen (niet svn-project)

in andere woorden de tweede keer niet voor svn kiezen maar php

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, dat werkt!
Weer een stapje verder ;)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:08
Ik werk op 2 manieren:
Ofwel werk ik verder aan een bestaand project dat al in SVN zit:
1) Switch naar SVN Repository Exploring Perspective
2) Op het bestaande project rechtermuisklik => Checkout
3) Checkout as a Project configured using the New Project Wizard

Ofwel begin ik met een nieuw project:
1) Eerst het nieuwe project aanmaken zonder iets te doen met SVN.
2) Team => Share Project

Je kunt ook beide methodes combineren en eerst een template project uit SVN halen, dan disconnecten met SVN en tenslotte terug sharen onder een andere repository.