Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik zit al maanden met dit probleem, ik krijg het niet voor elkaar om deze printer werkend te krijgen op Windows 7 X64.

De situatie:

De HP LaserJet 3200 is via USB aan mijn server gekoppeld, waar Windows Server 2008 op draait. Vanaf deze server wordt die in mijn Homegroup gedeeld.

Elke 32-bit machine kan deze printer zonder problemen toevoegen en hier op printen. 64-bit ligt helaas net iets anders. Eerst kreeg ik de error dat de printer niet kon worden toegevoegd. De drivers leken te geïnstalleerd te zijn, maar nadat het voltooit was kreeg ik nog de melding dat er geen verbinding met de printer kon worden gemaakt. Deze heb ik opgelost door wat met poorten te rommelen en de drivers handmatig te installeren. De printer is dus toegevoegd, en ik kan een testpagina afdrukken :)

Nu het probleem:

Het lijkt alsof de drivers niet onthouden worden. Elke keer als ik de eigenschappen van de printer opvraag dan zegt die:
Het printerstuurprogramma HP LaserJet 3200 Series PCL6 is niet op deze computer geïnstalleerd. Sommige printereigenschappen zullen niet toegankelijk zijn, tenzij dit printerstuurprogramma wordt geïnstalleerd. Wilt u het stuurprogramma nu installeren?
In het engels:
The 'HP LaserJet 3200 Series PCL6' printer driver is not installed on this computer.
Some printer properties will not be accessible unless you install the
printer driver. Do you want to install the driver now?
Als ik op ja druk dan kan ik zonder error de driver installeren, en vervolgens weer een testpagina afdrukken. Maar ik kan nog geen andere opdrachten sturen. Als ik het venster sluit en weer de eigenschappen op vraag van de printer, dan komt die weer met dezelfde melding.

Op de testpagina staat alles goed, ook welke drivers hij gebruikt. Deze staan keurig in %Windows%\system32\spool\drivers\x64\3.

Ik heb alle bestanden direct in de drivermap gezet, dit geeft ook niet het gewenste resultaat.

Ik heb lang op google gezocht, misschien heb ik de onjuiste zoektermen gebruikt, maar ik heb niets kunnen vinden.

Het probleem dat men de melding kreeg dat er geen verbinding kon worden gemaakt met deze printer komt wel veelvuldig voor op de World Wide Web. Daar was het dan telkens de conclusie dat het niet kon werken, printer te oud etc. Die melding heb ik in ieder geval wel opgelost.

Als de printer rechtstreeks aangesloten is doet hij het trouwens perfect :)

Dus nog andere ideeën of ervaringen? :?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

En als je de printer eens met de wizard printer toevoegen toevoegt (gewoon LPT1 kiezen, en handmatig de driver kiezen)?

Als dat is gelukt kun je in de eigenschappen de poort van de printer veranderen van LPT1 naar \\server\sharenaam. Zo doe ik dat meestal als netwerkprinters niet willen luisteren.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Het is nu wel gelukt :) Eindelijk! Bedankt. Ik heb het gedaan op de manier zoals jij hebt beschreven.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP