Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 20:43
Beste mede-tweakers,

Ik zit op dit moment met het volgende probleem in Thunderbird 3:

Attachments (bijlagen) komen in de meeste gevallen niet goed binnen bij de client (Thunderbird 3).

Wat is er mis met de bijlagen? Je kunt ze is veel gevallen niet openen, je krijgt dan alleen de header maar er zit niks in het bestand.

Is dat alles? Nee, helaas niet. In veel gevallen kun je het bestand 1 maal openen. Daarna is het bestand corrupt geraakt en geeft het een foutmelding (doc, xml, pdf).

Maakt het uit hoe groot het bestand is? Nee, zowel bestanden van 4kB als 4MB worden door Thunderbird 3 verprutst.

Heb je al op internet gezocht/hebben andere mensen hier last van? Jazeker! Ik kwam meerdere figuren tegen met dit probleem maar niemand had nog een oplossing. Ja er waren wel wat mensen met "oplossingen" maar deze werken niet bij iedereen en dus ook in mijn geval niet.

Alle gebruikers maken gebruik van Thunderbird 3.0.3 in Windows XP SP3.

Ik heb de volgende "fixes" al geprobeerd:

mail.imap.fetch_by_chunks = false

mail.server.default.fetch_by_chunks = false

Helaas bieden deze geen soelaas. :(

FYI: Het gaat om IMAP-mail. In Thunderbird 2 hadden wij nooit problemen met bijlagen.

Ik kan natuurlijk de gebruikers terugzetten op Thunderbird 2 maar ik heb liever de toegevoegde waarde van Thunderbird 3 zonder problemen met bijlagen. ;)

Iemand dit probleem al tegengekomen/opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 20:43
Geen reactie van andere gebruikers...

Ik heb het zelf al kunnen oplossen.

Had te maken met attachment mime instellingen.

mail.server.default.mime_parts_on_demand;false
mail.imap.mime_parts_on_demand;false
mail.strictly_mime_headers;false

Hiermee is het probleem verholpen (voor de volgende met het probleem wel interessant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature