Van veel mensen hoor ik dat de durons beter overclockbaar zijn dan de tbirds.... waarom is dat egenlijk zo? weet een an jullie dat?
standaard voltage duron iets van 1.5V dus kan je verhogen naar 1.85, standaard voltage tb ligt op 1.7V dus kan nog maar .15 volt omhoog.
l2 cache is groter bij tb, loopt op full speed dus wordt ook overgeklokt en kan daar niet zo goed tegen
duron is budget cpu dus op lage snelheden ook al kan hij sneller. maar zou dan te duur worden.
l2 cache is groter bij tb, loopt op full speed dus wordt ook overgeklokt en kan daar niet zo goed tegen
duron is budget cpu dus op lage snelheden ook al kan hij sneller. maar zou dan te duur worden.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
aha thx.... is een duron echt een stuk langzmer of? hoeveel scheelt het dan ongeveer (%)
Verwijderd
Ik hoor altijd zo'n 10% ik vindt het ongeloofwaartdig weinig, maar als het zo is dan is het zo.....het zal misschien wat groter worden bij toepassingen die de cache goed kunnen gebruiken.
6-8 %Op donderdag 08 maart 2001 18:52 schreef FireSNAKE het volgende:
aha thx.... is een duron echt een stuk langzmer of? hoeveel scheelt het dan ongeveer (%)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik heb mijn duron 800 nu op 1000 lopen 7,5 x 133 bij 1,85 corevolt.
En volgens sisoft Sandra is hij sneller dan een Athlon 1000.
Dus dat is voor die circa 250,- zeker niet slecht.
Nou de durons zijn wel degelijk langzamer dan een TB. Want dat je 1000duron sneller is dan een athlon TB is omdat je die op 133 heb draaien dus je internal speed wordt dan 266DDR dus 66 meer als de TB. En dat die sneller is met sommige dingen geloof ik wel maar de meeste is die TB gewoon veel sneller.
Vooral als het om de berekeningen gaat. Maar mensen zeg zelf wat is je geld je waard ?
Dus.. je keuze moet je zelf wagen als je niet veel geld heb zou ik een duron nemen maar als je het toch heb " waarom zou je minder doen ".
Succes met je aankoop
Vooral als het om de berekeningen gaat. Maar mensen zeg zelf wat is je geld je waard ?
Dus.. je keuze moet je zelf wagen als je niet veel geld heb zou ik een duron nemen maar als je het toch heb " waarom zou je minder doen ".
Succes met je aankoop
oke thx.... maare heb nu wat extra geld dus een tb 1200 lijkt me een verstandiger keuze, maar bedankt anyway
???? De TB kan toch ook op 133Mhz draaien, dus waar slaat dit op??Nou de durons zijn wel degelijk langzamer dan een TB. Want dat je 1000duron sneller is dan een athlon TB is omdat je die op 133 heb draaien dus je internal speed wordt dan 266DDR dus 66 meer als de TB. En dat die sneller is met sommige dingen geloof ik wel maar de meeste is die TB gewoon veel sneller.
Verwijderd
TB is zekers sneller dan de Duron.
Mijn ma krijgt over een paar weken een Thunderbird 1000 Mhz. Dan ga ik kijken wat het verschil is tussen mijn Duron 1000Mhz en de Tb 1000Mhz...
Mijn ma krijgt over een paar weken een Thunderbird 1000 Mhz. Dan ga ik kijken wat het verschil is tussen mijn Duron 1000Mhz en de Tb 1000Mhz...
hierop:Op vrijdag 09 maart 2001 10:34 schreef White Feather het volgende:
[..]
???? De TB kan toch ook op 133Mhz draaien, dus waar slaat dit op??
Ik heb mijn duron 800 nu op 1000 lopen 7,5 x 133 bij 1,85 corevolt.
Verwijderd
Als je de grafiekjes bekijkt zie je steeds:
Tbird XXX MHz = Duron XXX+50 MHz
Probleem is dat de testen een gemiddelde workload proberen te vertegenwoordigen.
De vraag is of jouw activiteiten dat gemiddelde wel vertegenwoordigen.
Een belangrijke invloed is bv. het cache :
- Als jouw meestgebruikte programma minder cache nodig heeft dan een duron aan boord heeft zal er weinig verschil zijn.
- Als jouw meestgebruikte programma *meer* cache nodig heeft dan een Tbird aan boord heeft dan zal er *ook* weinig verschil zijn.
- Daar tussen zul je zien dat een Tbird een stuk vlotter is dan een Duron.
Tbird XXX MHz = Duron XXX+50 MHz
Probleem is dat de testen een gemiddelde workload proberen te vertegenwoordigen.
De vraag is of jouw activiteiten dat gemiddelde wel vertegenwoordigen.
Een belangrijke invloed is bv. het cache :
- Als jouw meestgebruikte programma minder cache nodig heeft dan een duron aan boord heeft zal er weinig verschil zijn.
- Als jouw meestgebruikte programma *meer* cache nodig heeft dan een Tbird aan boord heeft dan zal er *ook* weinig verschil zijn.
- Daar tussen zul je zien dat een Tbird een stuk vlotter is dan een Duron.
Pagina: 1