Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:09
Ik weet niet of dit de plaats ervoor is. Mocht het niet zo zijn, sorry!

Ik zoek een soort van client/OS. Die gaat inspringen zodra er iemand op die systeem aanmeld.
De client/OS geeft de gebruiker beperkte rechten (Bv alleen een Link naar Internet, MSN etc).

Net als bv een CMS, Dat je modules kunt toevoegen, en elke module is dus bv een recht of applicatie waar die gebruiker gebruik van mag maken.

Ik heb dit nodig voor een Zorg project.
Kinderen mochten dan gebruik maken van de systemen, maar wel beperkt.
Dus bv Internet explorer, MSN, Outlook, Games. Maar bv niet word, media player etc.

Weet hier iemand een oplossing voor?

Bij voorbaat dank!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-11 04:01

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Je zou het ook zelf kunnen regelen door alle betreffende accounts in te delen in een aparte gebruikersgroep en dan deze groep geen rechten geven op de programma's waarvan je wilt dat ze die niet kunnen gebruiken.
Dus dan gewoon de Lezen & uitvoeren rechten expliciet weigeren voor deze groep. Ze krijgen dan een melding dat ze niet over de goede rechten beschikken om die programma's uit te voeren.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Xmoo
Dat weetik, maar ik wil de beheer vereenvoudigen. Dus niet dat bv verzorgers AD kennis moeten hebben.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-11 04:01

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Ergens snap ik dat wel, maar tegelijk vind ik het ook link moet ik zeggen.
Regelen van wie toegang heeft tot welke applicatie lijkt mij bij uitstek een klus voor het systeembeheer en niet voor "powerusers" die waarschijnlijk minder kennis van het systeem hebben dan de kinderen zelf.

Als je bovendien iets zoekt om het beheer te vereenvoudigen, neem ik aan dat je een wijziging tegelijk op alle computers wilt doorvoeren? Ik zou daar geen voorbeelden van weten behalve dan toch met AD policies te gaan werken.

Als je iets zoekt dat je per computer moet beheren, weet ik wel wat voor je (binnen paar minuten te vinden via zoekmachine, dus verwacht dat je dit niet zoekt):
http://www.websonic.nl/pc...pleggenmetsteadystate.php
http://www.kidswatch.com/features.html
http://www.kliktime.nl/

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Xmoo
Dit zou een goede kunnen zijn. Echter gaat het hier wel om Therminal server.

Want hun krijgen Thinclients.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even naar Res Powerfuse. Dat kan wat je wilt en er is zelfs een gratis versie van (met een beperking van max. 100 gebruikers).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1