[windows 7] sidebar.exe CPU > 50% zelfs zonder gadgets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik merkte gisteren dat m'n processor nogal aan het blazen was terwijl ik alleen maar wat aan het surfen was. Volgens taskmanager gebruikt sidebar.exe 50% van m'n CPU. Toe nu toe had ik geen enkel probleem met sidebar en de gadgets die ik open had.

Toch geprobeerd 'één voor één de gadgets te sluiten om te zien welke problemen veroorzaakt, zelfs zonder gadgets open gebruikt sidebar.exe nog steeds 50% CPU. Als ik de gadgets die ik gesloten heb wil heropenen, blijkt sidebar unresponsive, de add gadgets dialoog wil niet openen.
Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen f kan achterhalen wat het probleem is? Heb recent niets geïnstalleerd dat mogelijk dit kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Start / Uitvoeren en dan sfc /scannow

Dan gaat Windows zelf controleren of alle bestanden nog correct zijn en eventueel vervangen en/of vragen om de CD voor bepaalde bestanden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
MAX3400 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:11:
Start / Uitvoeren en dan sfc /scannow
Zojuist geprobeerd, geen problemen gevonden
code:
1
Windows Resource Protection did not find any integrity problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
Ik bedenk me zojuist dat bij het afsluiten van m'n gadgets, er 1 al afgesloten (of iig niet zichtbaar) was. Ik weet niet zeker of ik deze zelf eerder handmatig afgesloten heb, of dat deze crasht en de problemen veroorzaakt. Ik heb sidebar.exe nu gesloten via taskmanager, is er manier om die op te starten zonder enige gadtgets te laden?

(of als ik sidebar opstart, is er een manier om een "onzichtbare" gadget af te sluiten?)

[ Voor 12% gewijzigd door xaos op 22-03-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaos
OK, never mind, probleem is opgelost

was inderdaad een gecrashte gadget die "onzichtbaar" geworden was. Heb hem handmatig verwijderd uit:
C:\Users\<your user name>\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\Gadgets

en probleem is opgelost.