MCE remote op XP pro werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik ben de afgelopen tijd stap voor stap bezig mijn Mediacenter te bepalen, en steeds per stuk te testen wat werkt, voor ik tot de grote aanschaf over ga.

Ik heb nu MediaPortal, dat ik gebruik met XP pro SP3. Ik moet nu alleen nog een remote hebben, en ik wil uiteindelijk een Logitech Harmony oid kopen, maar totnu heb ik alleen een Philips MCE remote (RC1974506/01) aangeschaft. Probleem is dat ik hem niet aan de praat krijg.

Ik weet dat XP pro uit zichzelf niet de drivers heeft voor de MCE remote; ik heb echter SP3, en ben er via 'USB controllers' in apparaatbeheer in geslaagd om hem de remote te laten herkennen. Hier beginnen nou de problemen:

1) De IR receiver licht op bij een knopdruk, maar doet 50% van de tijd niks. Is dat omdat de remote misschien crappy is, of is het iets anders?
2) Als hij dan wel reageert, registreert de remote een enkele knop-druk als 'vasthouden'. Dus als ik op een van de pijltoetsen druk, blijft de cursor over het hele menu rondzoeven en moet ik de receiver eruit trekken om hem te laten stoppen.
3) De knoppen als 'menu', 'play', 'pauze' ed. werken niet

Ik heb al veel rondgezocht op internet en ik weet dat veel mensen de MCE remote gewoon lekker aan de praat krijgen onder XP. Zo ben ik zover gekomen dat hij op zijn minst de receiver herkent. Dus als iemand mij van advies kan dienen over hoe ik mijn remote ook echt goed werkend kan krijgen, dan zou dat heel fijn zijn.

Dan ook nog een extra vraag: ik wil zoals gezegd uiteindelijk een Logitech remote kopen, maar via hun helpdesk begreep ik dat je er geen IR receiver bij krijgt. Kan ik dan gewoon de receiver van de MCE remote gebruiken, of zal dat dan net zo crappy werken als nu (omdat hij het dus gewoon niet goed doet onder XP)? Of zijn er nog andere, goed werkende IR receivers voor XP te koop?

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!