netwerk upgraden naar gigabit mogelijk met wandcontactdozen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
tips gevraagd

huidige situatie :

meterkast : NAS en een (wireless) router (KPN experiabox)van hieruit lopen 2 UTP kabels (ondergronds) naar 2 UTP wandcontactdozen ,

op 1 doos is een computer aangesloten op de andere een switch en van daar uit een decoder voor interactieve tv , xbox 360 en een mediaspeler , de wireless apparaten laat ik achterwege (speelt verder geen rol)

nu zijn de experiabox en switch 100Mbit en ik zou graag mijn netwerk "upgraden" naar gigabit ivm NAS verkeer en streamen naar de mediaplayer

de NAS , computer en mediaplayer hebben allemaal gigabit LAN.......

De situatie zoals ik graag zou willen :

in de meterkast de huidige router verbinden met een gigabit switch en dan daar op de NAS aansluiten , dan 1 kabel naar de UTP wandcontactdoos voor de computer en 1 kabel naar de andere doos en die ook weer op een nieuwe gigabit switch aansluiten en daar op uiteraard de overige apparaten

De eigenlijk korte vraag is dus , kan dat met UTP wandcontactdozen of zit daar ook nog verschil in ? (heb de situatie maar even goed omschreven om een goed beeld te geven)

Graag tips van ervaren gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang je overal netjes alle acht aders van je UTP hebt aangesloten, en op de goede volgorde (zie faq), dan is dat geen probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
ok , mij werd namelijk verteld door een zelfbenoemd expert zullen we maar zeggen dat dit niet mogelijk was met dergelijke UTP dozen , dat leek me al sterk aangezien deze in feite alleen maar doorlussen toch

de kabel maakt verder ook niet uit ? , uiteraard zijn alle 8 aders bij mijn weten correct aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang je contactdozen en vooral je kabel Cat. 5e of beter zijn, no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
lijkt me inderdaad allemaal goed

nog aanraders voor goede maar niet al te dure switchen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HP 1400-8G.

Pagina: 1