(in de titel moet verandert zijn; veranderd)
Geachte dames en heren,
Ik ben bezig een kloon te maken van mijn Windows.
Normaal gesproken doe ik dit met mijn trouwe partition magic 8 cdtje, ware het niet dat volgens PM8 mijn oude windows partitie een partition table error heeft.
Heb dus met Acronis Disc Director de oude windows partitie gekopieerd naar mijn nieuwe 1TB hdd.
Daarvoor wilde Acronis wel even rebooten op dit buiten een actieve Windows om te doen.
Daarna ook de MBR gekopieerd naar de 1TB.
Vervolgens de windows serial van de 1TB op 0 gezet (anders doet zo'n cloon het meestal niet).
Echter, bij booten via de 1TB kreeg ik telkens de melding "NTLDR missing".
Toen diverse pogingen gedaan met fixboot en fixmbr en het plaatsen van NTDETECT.Com en NTLDR in de root (dat was steeds H:)
Toen kwam ik op het idee om de 1TB handmatig de schijfletter C: toe te wijzen.
Dit kon ik alleen doen vanuit mijn oude Windows.
Daarvoor moest mijn oude Windows wel eerst haar C: vrijgeven.
Toen heb ik dus de fantastische move uitgehaald door Acronis Disc Director de schijfletter C: te laten veranderen naar O:.
(Ook hiervoor wilde Acronis eerst even rebooten.)
Het gevolg is nu dat mijn oude Windows schijf blijft hangen in het Welkom-scherm.
HELP!
Hoe krijg ik die schijfletter van mijn oude Windows weer terug naar C:?
Alle programma's die werken onder windows zelf zullen eerst die C: moeten vrijmaken en daarmee dus ook die windows weer slopen.
Geachte dames en heren,
Ik ben bezig een kloon te maken van mijn Windows.
Normaal gesproken doe ik dit met mijn trouwe partition magic 8 cdtje, ware het niet dat volgens PM8 mijn oude windows partitie een partition table error heeft.
Heb dus met Acronis Disc Director de oude windows partitie gekopieerd naar mijn nieuwe 1TB hdd.
Daarvoor wilde Acronis wel even rebooten op dit buiten een actieve Windows om te doen.
Daarna ook de MBR gekopieerd naar de 1TB.
Vervolgens de windows serial van de 1TB op 0 gezet (anders doet zo'n cloon het meestal niet).
Echter, bij booten via de 1TB kreeg ik telkens de melding "NTLDR missing".
Toen diverse pogingen gedaan met fixboot en fixmbr en het plaatsen van NTDETECT.Com en NTLDR in de root (dat was steeds H:)
Toen kwam ik op het idee om de 1TB handmatig de schijfletter C: toe te wijzen.
Dit kon ik alleen doen vanuit mijn oude Windows.
Daarvoor moest mijn oude Windows wel eerst haar C: vrijgeven.
Toen heb ik dus de fantastische move uitgehaald door Acronis Disc Director de schijfletter C: te laten veranderen naar O:.

(Ook hiervoor wilde Acronis eerst even rebooten.)
Het gevolg is nu dat mijn oude Windows schijf blijft hangen in het Welkom-scherm.
HELP!
Hoe krijg ik die schijfletter van mijn oude Windows weer terug naar C:?
Alle programma's die werken onder windows zelf zullen eerst die C: moeten vrijmaken en daarmee dus ook die windows weer slopen.
[ Voor 213% gewijzigd door Mogwai82 op 22-03-2010 01:51 ]