Alienware M17x - Wat is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo kerels,

Ik heb een klein vraagje.
Ik kan via een dealer van Alienware een config van de M17x kopen met de 2 x 1024MB nVidia GeForce GTX 260M SLI (Total 2GB) en CPU: Q9000 Intel Core2 Quad 2.00GHz (6MB Cache, 1066MHz FSB)

Ik kan ook mijn laptop gewoon samenstellen bij Dell.nl, maar dan krijg ik er 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870 grafische kaart en een Intel® Core™ i7 Processor 620M (2,66 GHz, 4 MB cache).

Voor welke zou ik moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Tja... Dat hangt er helemaal van af. Om te beginnen ontbreekt het kostenplaatje, of althans het verschil in prijs tusen de twee. Ook weet ik niet wat je ermee van plan bent te gaan doen.
Je kunt de prestaties van de grafische mogelijkheden makkelijk genoeg vergelijken op een site als tomshardware.com. Hetzelfde gaat op voor de vergelijking van de CPU's.

De Core i7 is waarschijnlijk een recentere CPU, maar de 4870 is dan wel weer wat verouderd. De 5xxx serie is compatible met de meest recente directX versie. Van de GTX 260 weet ik het niet precies, maar volgens mij staat die ook op het punt om vervangen te gaan worden

En ook vind ik dat een laptop uit meer bestaat dan een CPU en een grafische processor. De rest kan ook helpen met het bepalen van een keuze. Is er nog verschil in scherm (resolutie, type?)

(Trouwens, is Alienware niet gewoon van Dell?)

[ Voor 27% gewijzigd door JvW op 21-03-2010 23:57 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:54:
Tja... Dat hangt er helemaal van af. Om te beginnen ontbreekt het kostenplaatje, of althans het verschil in prijs tusen de twee. Ook weet ik niet wat je ermee van plan bent te gaan doen.
Je kunt de prestaties van de grafische mogelijkheden makkelijk genoeg vergelijken op een site als tomshardware.com. Hetzelfde gaat op voor de vergelijking van de CPU's.

De Core i7 is waarschijnlijk een recentere CPU, maar de 4870 is dan wel weer wat verouderd. De 5xxx serie is compatible met de meest recente directX versie. Van de GTX 260 weet ik het niet precies, maar volgens mij staat die ook op het punt om vervangen te gaan worden

En ook vind ik dat een laptop uit meer bestaat dan een CPU en een grafische processor. De rest kan ook helpen met het bepalen van een keuze. Is er nog verschil in scherm (resolutie, type?)

(Trouwens, is Alienware niet gewoon van Dell?)
Ze zijn beide even duur (de samenstelling van de dealer is 1970, en die van dell is 2050).

Beide systemen hebben 4GB (4096MB) DDR3 1333MHz en een 17.0" 1920x1200 (WUXGA) Dual CCFL/8ms Widescreen Display - Beyond HD (1200p). Het enige verschil is dat degene van de dealer een Blu-ray lezer heeft (geen burner) en die van Dell alleen dvd burner.

Tomshardware maakten zelfs een hele mooie vergelijking: http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4870,1964.html

Maar dit vond ik er het belangrijkst van:

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/666/grahpc.jpg

En ja, Alienware is van Dell, maar bij Dell configureren mist een aantal cruciale keuzes IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:43
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 07:52:
[...]

En ja, Alienware is van Dell, maar bij Dell configureren mist een aantal cruciale keuzes IMO.
Je kunt ook bellen met dell en het dan samenstellen, vindt die alienwares wel erg duur overigens.
Kijk is op Deviltech, koop je voor minder een hoop meer.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bad Brains schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:10:
[...]

Je kunt ook bellen met dell en het dan samenstellen, vindt die alienwares wel erg duur overigens.
Kijk is op Deviltech, koop je voor minder een hoop meer.
Ik heb al contact opgenomen met Dell, en wat voorbeelden voorgelegd. Jean-Paul was erg vriendelijk en heeft me een eigen config laten maken, met tevens wat hardware dat niet mogelijk was in de webshop.
Ik ben uitgekomen op de 280m gtx sli, met de i7 640m en 6gb 1333mhz RAM. Voor de rest nog wat kleine extra's, niks groots. Komt ie op rond de 2000.

Nog een kleine vraag: Welke prefereren jullie? De 720QM of de 640M i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica