Sennheiser oordopjes voor ~15 euro op eBay.. Echt of nep?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Hoi,

Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes voor m'n iPhone 3G (2e hands gekocht zonder oordopjes).

Ik zag dat Sennheiser CX300 oordopjes wel goed zijn, vooral vanwege de bass (en laat ik dat nou net willen als hardstyle luisteraar 8) )

Ik ging eens kijken op wat sites, en kwam op Dealextreme deze tegen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24913 die zijn overduidelijk nep volgens de reviews

Ik ging toen op eBay kijken en kwam deze tegen:Ik weet dat ik natuurlijk naar de winkel kan gaan om er zeker van te zijn dat ik 100% echte heb, maar ik wil het natuurlijk zo goedkoop mogelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De kans op nep is groot.

High quality copies.......... 100% fout
Genuine............... tja.... dat zegt de adverteerder maar of dat zo is? Try and buy and als ze nep zijn retourneren en/of via PayPal je geld terug.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:45
Check Goedkope CX300's, of oplichting? even.
De laatste reviews van de "CX300" op Dealextreme zijn trouwens behoorlijk negatief.
Ik wilde ook tot aanschaf overgaan maar laat het toch maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

if it's too good to be true, then it probably is.

Meer kan ik niet zeggen. Alleen de verkoper kan zeggen of het wel een echt product is. Maar zelfs dat kan zeer discutabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:14
Waarom koop je ze niet via Amazon.co.uk? Daar kosten ze ook nog geen 13 pond, en je hebt in ieder geval niet te maken met schimmige eBay-verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Er worden veel imitaties verkocht op Ebay. Als je op Google zoekt kan je ook sites vinden over dat soort imitaties met foto's en waar je op moet letten e.d.

Ik heb zelf ooit eens een mailtje gestuurd naar Sennheiser omdat ik een zelfde soort vraag had:
Naam: xxx
Email: xxx
Tekst: Geachte heer, mevrouw,

Ik heb de mogelijkheid om een paar CX-500 koptelefoons te kopen die volgens de verkoper uit een faillissement komen. Uiteraard voor een scherpe prijs.

Hoe kom ik te weten of dit geen namaak product is en het dus een echt Sennheiser-produkt is? Kan ik dat zien aan de verpakking of andere dingen?

Ook op E-bay en Marktplaats zijn CX-500'n te vinden tegen zeer scherpe prijzen. Er circuleren echter ook verhalen dat deze vaak namaak zijn.

Kortom hoe kan ik weten dat ik met een echt Sennheiser-produkt te maken heb?

Met vriendelijke groet,

xxx
Beste xxx

De enige manier om zeker te zijn of het om namaak of niet gaat is: te kopen bij een Sennheiser dealer of een betrouwbare internetfirma. De op E-bay aangeboden artikelen tegen een scherpe prijs zijn verdacht.
Echter het namaken gebeurt zo goed (aan de buitenkant) dat het vrijwel onmogelijk is om dit van buitenaf te kunnen zien. Hiervoor zou je de CX 500 moeten openbreken, maar dan is deze ook meteen niet bruikbaar meer.

Met vriendelijke groet

Ad Kooij
Service Manager Benelux
[..]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BastiaanCM schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:19:
Check Goedkope CX300's, of oplichting? even.
De laatste reviews van de "CX300" op Dealextreme zijn trouwens behoorlijk negatief.
Ik wilde ook tot aanschaf overgaan maar laat het toch maar zitten.
Thanks voor het linkje.

En inderdaad, volgens mij waren die van DX eerst nog wel redelijk, maar nu is het bagger volgens mij.

Vooral als je naar deze post kijkt: http://www.dealextreme.co...sku.24913~threadid.568354 die is wel aardig actueel (12-3-2010)

Anakha schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:21:
Waarom koop je ze niet via Amazon.co.uk? Daar kosten ze ook nog geen 13 pond, en je hebt in ieder geval niet te maken met schimmige eBay-verkopers.
Mmmm dat is wel een goede inderdaad, dankjewel.

Het werd me zelfs aangeraden door die verkoper uit m'n 1e eBay linkje 8)7
If you are looking for genuine products its better to
stick to high street retailers or at least amazon.

These headphones are sold on eBay widely and vast
majority of what you see here are equivalent
headphones and these are being offered at the best
price.
Edit: Crap! Amazon accepteert geen Paypal. Fijn ;(

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Gewoon een erkende internetshop kiezen. Bol.com ofzo. Op zoiets moet je niet besparen...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt het aan mij of staat de CX300 gewoon voor 25,- in de PW? :) (of vind je dat nog wat te duur?)

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 21-03-2010 23:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:14
The Milkman schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:26:
Gewoon een erkende internetshop kiezen. Bol.com ofzo. Op zoiets moet je niet besparen...
Behalve dan dat Bol.com er € 40 voor vraagt, en Amazon.co.uk nog geen € 15. Inclusief verzendkosten gaat het om € 42 tegen € 20, voor exact hetzelfde product. Kortom, vooral niet bij bol.com kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
bwerg schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:30:
Ligt het aan mij of staat de CX300 gewoon voor 25,- in de PW? :) (of vind je dat nog wat te duur?)
Die van Dixons bedoel je dan denk ik.

Ik heb net gekeken, en die linken naar een roze versie (heb ff Pricewatch melding gedaan ;) )

Ben nu naar die van mymemory aan het kijken:

http://www.mymemory.co.uk...-Canal-Headphones---White
http://www.mymemory.co.uk...Canal-Headphones---Silver

Die vallen nog wel mee qua prijs, en ik kan daar via Paypal betalen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ThinkPadd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:39:
Ik heb net gekeken, en die linken naar een roze versie (heb ff Pricewatch melding gedaan ;) )
Ah, weet ik veel dat je geen roze wilt :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 16:21
Ik heb anders vaak zat via Ebay uit Hong Kong besteld voor goedkoop (10 euro), waren naar mijn idee gewoon echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 16:37
Ik zou bij mymemory bestellen. Komt op een 17 euro met verzending. Is zeer betrouwbaar ze die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45
Als er bij DealExtreme "Genuine" staat, betekent het gewoon dat het heel erg sprekend op een origineel lijkt. Ik heb hier een "Genuine" Nokia USB lader gekocht voor nog geen 2 dollar, is niks meer dan een USB kabeltje die +5V op een nokia connector zet. Nou moet mijn telefoon 5.3V hebben om op te laden, dus veel opladen doet ie daarmee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
temp00 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:21:
Er worden veel imitaties verkocht op Ebay. Als je op Google zoekt kan je ook sites vinden over dat soort imitaties met foto's en waar je op moet letten e.d.

Ik heb zelf ooit eens een mailtje gestuurd naar Sennheiser omdat ik een zelfde soort vraag had:

[...]

Beste xxx

De enige manier om zeker te zijn of het om namaak of niet gaat is: te kopen bij een Sennheiser dealer of een betrouwbare internetfirma. De op E-bay aangeboden artikelen tegen een scherpe prijs zijn verdacht.
Echter het namaken gebeurt zo goed (aan de buitenkant) dat het vrijwel onmogelijk is om dit van buitenaf te kunnen zien. Hiervoor zou je de CX 500 moeten openbreken, maar dan is deze ook meteen niet bruikbaar meer.

Met vriendelijke groet

Ad Kooij
Service Manager Benelux
Geinig.. geen verschil in output kwaliteit blijkbaar? :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geluidskwaliteit is natuurlijk vrij lastig objectief te beoordelen, zeker als je alleen de namaakdopjes in handen hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Koop EP-630 creative's zijn het zelfde alleen hebben een rechte ipv haakse plug en zijn voor minder bij gerenomeerde bedrijven te krijgen ;)
Geloof dat mijn laatste setje ook iets van 15 euro was

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenSample op 22-03-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sennheiser CX400's voor 20,- bij alle Paradigits (zolang de voorraad strekt)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 22-03-2010 17:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

frankivo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:39:
[...]
Geinig.. geen verschil in output kwaliteit blijkbaar? :p
Ik denk je de verkeerde conclusie trekt. Er is wel degelijk verschil te horen tussen die namaaktroep en the real deal. In deze mail vroeg ik echter alleen of ik aan de buitenkant van de (verpakking van de) oordopjes kan zien of ik met namaak crap te maken heb. Hierop antwoord hij dat dat vrijwel onmogelijk aan de buitenkant is te zien en zoals Orion zegt, het is qua geluid een beetje moeilijk vergelijken als je alleen de namaak shizzle in je handen heb :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
temp00 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:50:
[...]

Ik denk je de verkeerde conclusie trekt. Er is wel degelijk verschil te horen tussen die namaaktroep en the real deal. In deze mail vroeg ik echter alleen of ik aan de buitenkant van de (verpakking van de) oordopjes kan zien of ik met namaak crap te maken heb. Hierop antwoord hij dat dat vrijwel onmogelijk aan de buitenkant is te zien en zoals Orion zegt, het is qua geluid een beetje moeilijk vergelijken als je alleen de namaak shizzle in je handen heb :)
je hebt gelijk
ik ging even voorbij aan het feit dat de verpakking nog dicht zit (en mogelijk zich niet eens in je handen bevind)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zelfde probleem met oortjes die ik weer wilde kopen, reguliere winkels hebben hem niet meer maar wel op ebay voor een dollar of 12 terwijl ze een paar jaar terug 70euro kostten. Heb ze nu bij Amazon gekocht voor 30e incl. shipping wat denk ik een redelijke prijs is. Ik ga er wel vanuit dat dit de echte zijn. Echt goedkope meuk op ebay is vaak niet te vertrouwen helaas. Jammer dat de feedbackers dat niet weten want de verkopers van nepwaar hebben toch hoge scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Op focalprice (dealextreme achtige site) kun je ook goedkoop hele aardige inears kopen, staan goed bekend.
Pagina: 1